مصطفی کواکبیان: باید مشکل خود را با آمریکا حل کنیم

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۴:۰۳ کد : ۱۹۱۵۷۶۱ سرخط اخبار سهم دیپلماسی در انتخابات
نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: به افرادی که قصد دارد انتخابات را تحریم کنند باید گفت که قهرکردن با صندوقهای رای گیری مشکلی از کشور را حل نمی کند.
مصطفی کواکبیان: باید مشکل خود را با آمریکا حل کنیم
نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: به افرادی که قصد دارد انتخابات را تحریم کنند باید گفت که قهرکردن با صندوقهای رای گیری مشکلی از کشور را حل نمی کند.

به گزارش خبرنگار مهر از اهواز، مصطفی کواکبیان  ظهر امروز در نشستی با حضور دانشجوان دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: باید به کسانی که رای نمی دهند بگویم که سرنوشت جامعه به دست مردم رقم می خورد به همین دلیل از قهر کردن با صندوق های رای گیری مشکلی را از ما حل نمی کند.

وی با بیان اینکه ممکن است که کاندیدای مورد نظر عده ای از افراد در انتخابات حضور نداشته باشد، تصریح کرد: ما باید توقعات خود را پائین بیاوریم و در انتخابات شرکت کنیم.

کواکبیان با تاکید بر این امر که من خودم اولین فردی بودم که با عقب انداختن امتحانات در دانشگاه ها به علت برگزاری انتخابات مخالف بودم، عنوان کرد: به تاخیر انداختن امتحانات دانشجویان تنها به این دلیل است که برخی ها می خواهند دانشجویان در زمان انتخابات در دانشگاه ها حضور نداشته و دانشگاه ها در این زمان خلوت باشند.

وی ادامه داد: من معتقد هستم که دانشگاه ها در این ایام باید شلوغ و پر تکاپو باشد زیرا دانشجویان دلسوز این جامعه هستند.

دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: دانشجویان نسبت به انتخابات بی تفاوت نباشند. وظیفه اصلی شما درس خواندن و ارتقای بخشیدن تعلیمات دینی است اما اگر نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی بی تفاوت باشید عده ای با یک آب نبات هم می توانند شمارا فریب دهند پس در عرصه انتخابات فعال باشید.

وی با بیان اینکه دولت من دولت اخلاق است، افزود: بعضی ها فکر می کنند که اصلاحات یعنی فروپاشی نظام؛ در صورتی که اصلاحاتی که ما می گوییم در زمینه روابط بین الملل و اقتصادی است.

کواکبیان افزود:یکی از مشکلات ما این است که دولت فعلی در مورد مباحث اقتصادی با شعار مبارزه با مفاسد اقتصادی کار خود را آغاز کرد در حالیکه هیچ ثمره ای نداشت و جز شعار و اختلاس سه هزار میلیاردی در سیستم بانکی چیزی از این دولت ندیدیم.

وی با بیان اینکه مشکل ما این است که این دولت و اعضای کابینه اش همه متهم هستند، اظهار کرد: اما در این خصوص دستگاه قضایی تعلل می کند زیرا آقای احمدی نژاد می گوید که کابینه من خط قرمز من است. احمدی نژاد اگر رئیس جمهور نبودند که جایی راهشان نمی دادند.

دبیرکل حزب مردم سالاری در خصوص وعده پنج برابر شدن یارانه ها توسط رئیس جمهور گفت: چرا در این زمینه این همه شعار از سوی دولت داده می شود در حالیکه این امر هیچگاه اتفاق نمی افتد؛ مگر اینکه به بودجه های عمرانی و سایر بودجه های کشور ناخنک زده شود.

کواکبیان با انتقاد از اینکه در شب انتخابات  قبلی، سهام عدالت پرداخت شد، گفت: من قبول ندارم که در انتخابات گذشته تقلب صورت گرفته است اما می دانم که در این زمینه تخلفات زیادی انجام شده است.

وی با اشاره بر این نکته که سفرهای رئیس جمهور در این مقطع زمانی جنبه تبلیغاتی دارند، افزود: هر چه هم که در این زمینه با رئیس جمهور صحبت می شود از رو نمی رود.

این نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با غلط شمردن اینکه در صورت پیش آمدن جنگ در ایران و سوریه، نجات سوریه از خوزستان برای ما مهم تر است، گفت: این یک حرف بی ربط است که می گویند کشور سوریه مهمتر از  استان خوزستان است و این درست است که ما از بشار اسد و سوریه حمایت می کنیم اما این کار را به هر قیمتی انجام نمی دهیم.

وی درخصوص صحبت اخیر آیت الله کاشانی مبنی بر اینکه کاندیداهای ریاست جمهوری نباید در مورد مذاکره با آمریکا نظر بدهند زیرا تصمیم گیری بر عهده رهبری است، این حرف ایشان کاملا درست و ما می گوییم که این کار را فقط با اجازه رهبری انجام می دهیم.

کواکبیان افزود: کلیه سیاست های دفاعی، امنیتی و اطلاعاتی مهم در شورای عالی امنیت ملی اتخاذ می شود که رئیس شورای امنیت ملی هم شخص رئیس جمهور است به همین دلیل تمام تصمیمات مهم در آنجا اتخاذ می شود اما همه اینها بعد از رضایت رهبری قابل اجرا است.

دبیرکل حزب مردم سالاری با تاکید بر این امر که نرخ تورم و بیکاری را پایین می آورم، افزود: نقدینگی که اکنون در جامعه هفت برابر شده به دلیل بالا رفتن تورم است.

کواکبیان در جواب یکی از دانشجویان که از وی پرسید «رهبری در مورد رابطه با کشور آمریکا فرمودند که من به این مذاکرات خوش بین نیستم ولی این صحبت شما سو استفاده کردن از اعتماد مردم است و این عمل مذاکره نیست بلکه ذلت است؟ (که با تشویق دانشجویان همراه شد)،گفت: من درحکمت این تشویق کردنهای شما مانده ام. هم من را تشویق می کنید و هم دیگران را.

وی ادامه داد: من این صحبت را به عنوان تنها کاندیدایی که دکترای علوم سیاسی و دانش آموخته روابط بین الملل زده ام.

دبیرکل حزب مردم سالاری در خصوص این صحبت رهبر معظم انقلاب گفت: این حرف ایشان درست است و ما همیشه نباید به مذاکره با آمریکا خوش بین باشیم.

در همین حین یکی از دانشجویان شعار «مرگ بر ضد ولایت فقیه» سر داد که دبیرکل حزب مردم سالاری در جواب این دانشجو گفت: بنده هم باید به این خانم بگویم که «مرگ بر ضد ولایت فقیه».

وی افزود: در مورد رابطه با کشور آمریکا دو بحث مطرح می شود. اول اینکه ما برای همیشه آنها را شیطان بزرگ بنامیم که هیچ گاه درست نمی شوند و یا اینکه با حفظ اقتدار ملی و مصلحت مملکت بتوانیم با این کشور رابطه برقرا کنیم که این نگاه من خواهد بود.

کواکبیان تصریح کرد: ما باید مشکل خود را با کشور آمریکا حل کنیم  و این که عده ای می گویند؛ کشورهایی که با آمریکا رابطه دارند از سر ذلت است باید به آنها بگوییم آیا کشور روسیه و چین نوکر آمریکا هستند که با این کشور رابطه دارند؟

در این هنگام جو سالن متشنج شد و دانشجویان که از گروه های مختلف سیاسی بودند با یکدیگر جرو بحث شدید کردند که کواکبیان در جواب این اتفاقات گفت: من گمان می کنم عده ای برای بر هم زدن جلسه آمده اند.

وی در جواب یکی از دانشجویان در خصوص اینکه «شما خوب داد می زنید ولی در فتنه 88 داد می زدید که از سران فتنه نیستید»، گفت: خداوند فریاد زدن را دوست ندارد مگر اینکه ظلمی واقع شود پس شما ناراحت داد زدن من نباشید.

دبیرکل حزب مردم سالاری در پاسخ به یکی از دانشجویان که از وی پرسید «شما می گوئید دولت من دولت اخلاق است در صورتی که شما بیشتر وقت خود را در این جلسه به انتقاد از دولت آقای احمدی نژاد پرداختید»، گفت: ما اگر بیماری را نتوانیم تشخیص دهیم نمی توانیم که آن را درمان کنیم من اگر می گویم  که سازمان مدیریت را باید اصلاح کنیم در ابتدا باید بدانیم که چه بلای بر سر آن آمده است. کواکبیان در میان همهمه و جو متشنج سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم گفت: من از انجمن اسلامی گله دارم آیا نباید یک اصلاح طلب در سالن حضور داشته باشد.

در این هنگام  برخی دانشجویان شعار سر دادند که  این حرکت باعث بر هم خوردن نظم سالن شد و کواکبیان در میان شعارها و درگیری فیزیکی مخالفان و موافقانش سالن را ترک کرد.

 

کلید واژه ها: دانشجویان آمریکا مردم سالاری حزب مردم سالاری حزب مردم سالاری سالن شعار دانشگاه عده ای جواب در جواب سالاری در از دانشجویان گفت: من مردم سالاری در دانشگاه ها سوریه یکی از دانشجویان حزب مردم سالاری در


نظر شما :