عارف: کمک مالی به سوریه و لبنان مجوز مجلس می خواهد

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۴:۰۱ کد : ۱۹۱۵۷۶۰ سرخط اخبار سهم دیپلماسی در انتخابات
پول نفت درآمد دولت نیست و اگر هم بخواهد کمک کند باید مجوزهای قانونی را داشته باشد.
عارف: کمک مالی به سوریه و لبنان مجوز مجلس می خواهد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمدرضا عارف در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اظهار داشت: به اجماع حول محور خاتمی تمکین می کنم.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص تصمیم نهایی خاتمی مبنی بر حضور و یا عدم حضور در انتخابات افزود: در این مورد خود خاتمی باید اظهارنظر کند.

اصولگرایان به اندازه اصلاح طلبان برای انقلاب زحمت کشیدند

نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سئوال که چرا اصولگرایان خود را سهامدار انقلاب می دانند؟ خاطرنشان کرد: اصولگرایان همانند اصلاح طلبان قبل و بعد از انقلاب زحمت کشیدند و باید حقوق آنها محترم شمرده شود.

عارف با بیان اینکه گلایه ما از اصولگرایان نسبت به برخی از بی انصافی هاست، تصریح کرد: اینکه یک گروه، رقیب خود را حذف کند، طبیعی است و اگر بتواند این کار را انجام ندهد، جای سؤال دارد.

به گفته نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، نباید از امکانات دولت علیه رقیب استفاده شود.

به طور سنتی اصلاح طلبان 7 - 6 میلیون و اصولگرایان 6 - 5 میلیون رای دارند 

عارف خود را اصلاح طلب معتدل دانست و این دیدگاه که اصولگرایان رقیب اصلاح طلبان هستند را رد کرد. 

وی بیان کرد: اصولگرایان به طور سنتی 6 - 5 میلیون رأی و اصلاح طلبان هم به طور سنتی 7 - 6 میلیون رأی دارند.

نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: بنابراین بیشترین آرا مربوط به قشر خاکستری است که باید تلاش شود، دو سوم آنها آرای خود را به نفع اصلاح طلبان به صندوق ها بریزند.  

عدم حضور مردم رقیب اصلاح طلبان است

عارف در ادامه تحصن نمایندگان مجلس ششم را از تندروی های آن زمان دانست و گفت: من آن زمان مخالف جدی این گونه رفتارها بودم و نتیجه این مخالفت ها این شد که سایت های خارجی گفتند عارف اصلاح طلب نما است.

وی افزود: منش اصلاح طلبی مشخص و رهبر آن هم سیدمحمد خاتمی است، خاتمی هیچ گاه از خطوط قرمز عبور نکرد و دغدغه ای غیر از اصلاح جامعه نداشت.

به گفته نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اگر مردم حضور پر شور در انتخابات داشته باشند اصلاح طلبان پیروز انتخابات خواهند بود و اگر هم در انتخابات ریاست جمهوری پیروز نشوند، اکثریت کرسی های شوراها را به دست می آورند.

از موضع ضعف نمی توان با آمریکا مذاکره کرد

عارف در پاسخ به سئوال دانشجوی دیگری درباره سخت گیری ها و برخوردهای امنیتی در دانشگاه ها اظهار داشت: این گونه برخوردها را نباید به حساب نظام گذاشت، بنابراین لازم است مدیران و حراست دانشگاه ها با سعه صدر با دانشجویان برخورد کرده و به خاطر هر چیزی آنها را به کمیته انضباطی نبرند.

وی در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان مبنی بر معرفی ضدانقلاب گفت: کسی که تیشه به ریشه انقلاب بزند و نوکری اجانب را بکند، ضدانقلاب است.

مذاکره با آمریکا سئوال یکی دیگر از دانشجویان از نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود که معاون اول دولت اصلاحات تأکید کرد: مذاکره با آمریکا باید در شرایط متعادل که توانایی دفاع از حقوق خود را داریم، صورت گیرد.

عارف با بیان اینکه از موضع ضعف نمی توان با آمریکا مذاکره کرد، اظهار داشت: دولت آینده نباید اجازه ضایع شدن حقوق مردم را بدهد.

کمک مالی به سوریه و لبنان نیاز به مجوز مجلس دارد

وی در پاسخ به این سئوالی که اگر شما رئیس جمهور شوید، پول نفت را به سوریه و لبنان می دهید؟ خاطرنشان کرد: پول نفت درآمد دولت نیست و اگر هم بخواهد کمک کند باید مجوزهای قانونی را داشته باشد.

نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: نفت سرمایه کشور است و هرگونه کمکی به کشورهای خارجی باید با مجوز مجلس صورت گیرد؛ مگر اینکه دولت قصد معامله داشته باشد.

عارف در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان درباره مهندسی انتخابات توسط سپاه اظهار داشت: اگر همان گونه که عنوان شده منظور از مهندسی انتخابات برگزاری پرشور انتخابات باشد، اشکالی ندارد.

وی تصریح کرد: جایگاه سپاه در قانون اساسی مشخص شده و باید در خدمت نظام و انقلاب باشد.

کلید واژه ها: ریاست انتخابات ریاست جمهوری ریاست جمهوری یازدهمین دوره انتخابات احتمالی یازدهمین یازدهمین دوره دوره انتخابات اصلاح طلبان دوره انتخابات ریاست احتمالی یازدهمین دوره یازدهمین یازدهمین دوره انتخابات ریاست احتمالی یازدهمین دوره انتخابات دوره انتخابات ریاست جمهوری انقلاب دانشجویان اصولگرایان خاتمی آمریکا با آمریکا


نظر شما :