ادعای استفاده سوریه از سلاح شیمیایی کذب است

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۴:۳۴ کد : ۱۹۱۵۶۲۸ سرخط اخبار

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ممانعت برخی کشورهای اروپایی حامی معارضین مسلح از ورود هیات سازمان ملل به کشور سوریه گفت: این کشورها پس از این اقدام در یک عکس العمل به دور از واقعیت، این ادعای استفاده از سلاح شیمیایی را به دولت سوریه نسبت دادند.

 علاءالدین بروجردی در حاشیه نشست خبری رئیس مجلس شورای اسلامی با رئیس مجلس سوریه که عصر امروز (سه شنبه ۱۰ اردیبهشت) در سالن مشروطه برگزار شد، با بیان اینکه انفجارات دیروز و امروز سوریه نشان دهنده شکست تروریست ها و کشورهای حامی آنها در رویارویی نظامی بیش از ۲ سال با دولت سوریه است، گفت: با توجه به موفقیت های چند هفته اخیر نیروهای مسلح سوریه و مردمی که در چارچوب دفاع ملی در کنار نیروهای مسلح قرار گرفتند در آزادسازی بسیاری از نقاط مهم این کشور، تروریست ها به دلیل احساس نگرانی و شکست به کشتار مردم روی آوردند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انفجارات دو روز گذشته سوریه یک اقدام کاملا کور بوده است، افزود: این اقدام که موجب کشته شدن تعداد زیادی از شهروندان و افراد بیگناه سوریه شد، نشان دهنده کذب ادعای تروریست ها و کشورهای حامی آنها در حمایت از مردم سوریه است.

وی افزود: هم آمریکا و هم همپیمانان منطقه ای این کشور و هم کسانی که با به دست گرفتن سلاح علیه دولت سوریه اقدام می کنند با این انفجارات نشان دادند که دشمن ملت سوریه هستند و ایران این جنایت را به شدت محکوم می کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه ادعای استفاده از سلاح شیمیایی توسط مخالفین و معارضین مسلح سوریه از چند هفته پیش مطرح شده بود، ادامه داد: دولت سوریه طی نامه ای رسمی با انعکاس این مطلب سازمان ملل از آن درخواست ورود هیات تحقیق به این کشور را کرده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ممانعت برخی کشورهای اروپایی حامی معارضین مسلح از ورود هیات سازمان ملل به کشور سوریه گفت: این کشورها پس از این اقدام در یک عکس العمل به دور از واقعیت، این ادعای استفاده از سلاح شیمیایی را به دولت سوریه نسبت دادند در صورتی که اگر این اقدام توسط دولت بشار اسد انجام شده بود، وی طی درخواست و نامه رسمی به سازمان ملل درخواست ورود هیات تحقیق به سوریه را نمی کرد.

کلید واژه ها: سوریه مجلس دولت سوریه سلاح ورود هیات حامی


نظر شما :