ایران با دلیری کنار ملت سوریه ایستاده است

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۴:۳۴ کد : ۱۹۱۵۶۲۷ سرخط اخبار

رئیس مجلس ملی سوریه با تاکید بر اینکه خوشبختانه ایران با دلیری در کنار حق و ملت سوریه ایستاده است، افزود: من در اینجا اطمینان می دهم که به برکت فداکاری و تلاش ارتش سوریه و اراده ملت به پیروزی دست پیدا خواهیم کرد.

محمدجهاد اللحام در نشست خبری خود با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که عصر امروز (سه شنبه ۱۰ اردیبهشت) در سالن مشروطه مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه من در اینجا از دولت، ملت و رهبر انقلاب اسلامی ایران به خاطر اقدامات انجام شده و مواضع ارزشمند خود در مقابل ملت سوریه قدردانی می کنم، گفت: در گذشته دشمنان تلاش های زیادی را برای ایجاد حالت نظامی در منطقه انجام داده اند تا با این کار مقاومت را از مواضع شان کنار بزنند.

رئیس مجلس ملی سوریه با تاکید بر اینکه هدف اصلی اقدامات دشمنان محور مقاومت است، تاکید کرد: هم اکنون در منطقه محور مقاومت کشور سوریه است و این دشمنان گمان می کنند که می توانند به این محور حمله کرده و آن را در هم بشکنند که این خیال اشتباه است.

این مقام بلندپایه سوری با اعلام اینکه در چند وقت اخیر دشمنان تلاش کردند تا از گروه های تروریستی تکویری در سوریه استفاده کنند، بیان کرد: این گروه ها خانه، مسجد، کلیسا و زیرساخت های سوریه همچون راه آهن و خطوط انتقال نفت را مورد حمله قرار داده اند.

اللحام با بیان اینکه تاکنون گروه های معارض بیش از ۱۶۰ حمله انتحاری با خودروهای بمب گذاری شده در کشور سوریه انجام داده اند، تصریح کرد: این در حالی است که آمریکا به دروغ به دنیا می گوید که با تروریسم مبارزه می کند در حالی که با استفاده از کشورهای مرتجع که ابزار دست آنها هستند، تلاش می کند که از تروریسم حمایت کند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر پس از پیروزی های عملیاتی ارتش سوریه و پایداری مردم در برابر تروریست ها، دشمنان راه حل دیگری را دنبال می کنند که آن ادعای دروغین استفاده از بمب های شیمیایی توسط ارتش سوریه است. این در حالی است که همه می دانند آمریکا در عراق چه فجایعی را انجام داده است.

رئیس مجلس ملی سوریه با اعلام اینکه هدف از این سفر با توجه به دیدارهای گذشته تقویت روابط بین دو کشور و انجام رایزنی است، گفت: این رایزنی ها بیشتر در زمینه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بوده تا بتوانیم روابط بین ملت های ایران و سوریه را ارتقا ببخشیم.

اللحام با تاکید بر اینکه خوشبختانه ایران با دلیری در کنار حق و ملت سوریه ایستاده است، افزود: از این جهت هماهنگی و رایزنی های انجام شده را با دکتر لاریجانی پیگیری می کنیم. از طرف دیگر من در اینجا اطمینان می دهم که به برکت فداکاری و تلاش ارتش سوریه و اراده ملت به پیروزی دست پیدا خواهیم کرد.

این مقام بلندپایه سیاسی سوریه با اعلام اینکه نظام سوریه همچنان به طرح راه حل سیاسی مسالمت آمیز که بشار اسد در ۶/۱/۲۰۱۳ مطرح کرده است، پایبند هستیم، بیان کرد: این یک دعوت برای تمام آحاد برای پیوستن به گفت وگوی سوریه بدون هیچ قیدوشرطی است.

وی گفت: بار دیگر از دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران و دکتر لاریجانی تشکر می کنم.

اللحام در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه با توجه به توافقات مجالس آسیایی و کشورهای اسلامی در چند سال اخیر برای مبارزه با تروریسم، آیا این مجالس دین خود را در مسئله سوریه ادا کرده اند یا خیر؟ افزود: تاکنون ما این موضوع را مشاهده نکرده ایم. من در اینجا تاکید می کنم که آمریکا تمام دنیا را فریب می دهد. اگر به مصوبات سازمان ملل در سال ۲۰۰۱ برگردیم، می بینیم که این مصوبه بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر بوده است.

این مقام سوری ادامه داد: این مصوبه با توجه به بند ۷ منشور سازمان ملل تمام کشورها را ملزم کرده است که با تروریسم مبارزه کنند، اما می بینیم که بعضی کشورها این موضوع را در نقاطی دیگر عملیاتی ولی در مورد سوریه از انجام آن خودداری می کنند.

وی با اعلام اینکه آمریکا شعار مبارزه با تروریسم را می دهد ولی برعکس آن عمل می کند، گفت: به برکت حق وتوی کشورهای چین و روسیه، فرصت تک قطبی بودن کشور آمریکا در جهان به پایان رسیده و یا در حال سپری شدن است.

رئیس مجلس ملی سوریه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر وضعیت مذاکرات ایران، مصر، عربستان و ترکیه درباره مسائل کشور سوریه تصریح کرد: همچنان نظام سوریه از تلاش های خیرخواهانه برای خروج از بحران حمایت می کند که خوشبختانه این ابتکار عمل در دست کشور ایران بوده است و ایران از حاکمیت سوریه و گفت وگوهای ملی حمایت می کند.

کلید واژه ها: سوریه مجلس دشمنان آمریکا تروریسم ارتش سوریه اعلام اینکه مجلس ملی سوریه در اینجا من در با اعلام بر اینکه من در اینجا ملی سوریه مجلس ملی اینجا با اعلام اینکه


نظر شما :