اشتهای بالای ایرانی‌ها برای خرید پورشه

۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۳:۲۹ کد : ۱۹۱۵۵۲۸ سرخط اخبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، داوود منظور ظهر امروز در دومین همایش هم اندیشی معاونان اقتصادی سازمان های تابعه اقتصاد و دارایی استان مازندران از تهیه و تدوین بسته پیشنهادی اقتصادی ویژه و ارائه آن به دولت خبر داد و گفت: باید در اقتصاد به دنبال این باشیم که مشارکت های مردمی را در فعالیت های اقتصادی ایجاد کنیم.

وی در ادامه به اجرای اصل 44 در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کم کردن فرایند تولید، تسهیل کسب و کار، تشویق مردم به مشارکت در فعالیت های اقتصادی باید اتفاق بیفتد و در این ارتباط دولت نقش تصدی گری را داشته باشد.

معاون اقتصادی وزیر اقتصادی و دارایی در ادامه یادآور شد: ورود بخش خصوصی در زمینه اجتماعی نیز تسهیل شود و دولت به عنوان کمک در این فعالیت ها مشارکت داشته باشد.

وی ادامه داد: بخش عمده هزینه های دولت که در حال حاضر در آموزش و پرورش هزینه می شود رقم آن حدود 15 هزار میلیارد تومان است که در صورت اداره اختیار مدارس به مردم شاهد اثربخشی بیشتری در حوزه اجتماعی خواهیم بود.

منظور در ادامه تاکید کرد: ایده مشارکت را در استان های کشور تسریع دهیم و به همین خاطر در قانون برنامه پنجم نیز طرح های مشارکتی تعریف شد.

این مسئول در ادامه به مبحث واردات کالا در کشور اشاره کرد و گفت: سال گذشته 73 درصد از کالاهای وارداتی کشور واسطه ای بود و صنعت خودرو، لوازم خانگی و صنعت دارویی ما به خاطر وابستگی آسیب دید.

وی بالاترین اقلام وارداتی سال گذشته کشور را مربوط به نهاده های کشاورزی اعلام کرد و گفت: سال گذشته 5 میلیون تن گندم و مقداری برنج به کشور وارد شد.

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی در ادامه یادآور شد: اگر تحریم ها ادامه داشته باشد و رویکرد آن تغییر کند ممکن است در تامین امنیت غذایی دچار چالش هایی شویم.

منظور در ادامه رعایت الگوی مصرف در کشور را بسیار ضروری اعلام کرد و گفت: با توجه مشکلات اقتصادی هنوز تقاضا برای خرید پورشه و مازراتی بسیار بالا است.

وی ادامه داد: غربی ها در تلاش هستند الگوی مصرف کاذب را در کشور افزایش دهند.

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی در ادامه گفت: شرایط تحریم ایجاد می کند که برخی از الگو های مصرف را در کشور اصلاح کنیم.

وی در ادامه به مبحث صادرات غیرنفتی در سال 90 اشاره کرد و گفت: میزان صادرات غیرنفتی کشور 18.5 میلیارد دلار بود که در سال 91 به 22 میلیارد دلار افزایش پیدا کرد.

این مسئول اضافه کرد: در این بخش امکان افزایش 40 میلیارد دلاری نیز در کشور وجود دارد.

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد به صادرات 6 میلیارد دلار کالای غیرنفتی کشور به کشور عراق اشاره کرد و گفت: افغانستان نیز بازار بسیار خوبی برای تولیدات کالای غیرنفتی ایران است.

وی به سفر رئیس جمهور به کشور های افریقایی اشاره کرد و گفت: سفر های رئیس جمهور به کشورهای آفریقا به خاطر مسائل اقتصادی است.

کلید واژه ها: اقتصادی اقتصاد اقتصادی وزیر غیرنفتی میلیارد مشارکت


نظر شما :