احمدی نژاد: دشمنان بدانند همکاری با ایران به نفع آنهاست

۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۰۰:۲۶ کد : ۱۹۱۵۵۱۷ سرخط اخبار

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز در جمع مردم شهر تبریز در ورزشگاه تختی این شهر و در چارچوب چهارمین دور از سفرهای استانی هیئت دولت با اشاره به اینکه آذربایجان از منابع و مؤلفه های اصلی اقتدار ملی ایران زمین است، گفت: مردمان آذربایجان مایه نشاط، امید و حرکت برای ملت ایران هستند، مردم این دیار با پشتکار و سختکوشی در طول تاریخ ده ها دانشمند، عالم، ادیب، هنرمند و مجاهد را تربیت و به ملت ایران تقدیم کرده اند، آذربایجان فخر ملت ایران است و ملت ایران به آذربایجان افتخار می کند.

وی افزود: عشق و علاقه مردم ایران نسبت به آذربایجان بیان نشدنی است و من در اینجا تنها بخش کوچکی از آن را بیان کردم.

رئیس جمهور با بیان اینکه ملت ایران هزاران سال به دنبال توحید، پاکی و عدالت بوده است، ادامه داد: ملت ایران از هر فرصت تاریخی برای رسیدن به اهداف الهی استفاده کرده است. در دل و اندیشه ملت ایران یکتاپرستی، عدالت، محبت و کرامت انسانی جایگاه ارزشمندی داشته و انسانیت، تاریخ، عدالت، توحید و کرامت انسانی در ملت ایران موج می زند.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه ما همواره یک ملت فرهنگی بوده ایم که همواره نگاهی جهانی داشته و برای تعالی و کمال و پیشرفت جامعه بشری حرکت کردیم اظهار داشت: آنچه که موجب افتخار ایرانی ها است موجب افتخار تمام بشریت است، ملت ایران عاشق پیامبر و اهل بیت است و در هر کجا پیامبر عزیز و امیر المؤمنین و اهل بیت او به درستی معرفی شده اند تمام بشریت به آن افتخار کرده اند.

وی افزود: بالاترین قله حرکت ملت ایران انقلاب اسلامی است، انقلاب اسلامی حرکتی از عمق ملت ایران برای تغییر در ایران و جهان بوده است. انقلاب اسلامی به منظور همدل ساختن همه ملتها برای رسیدن به عدالت، دوستی و کمال انسان ها پدیدآمد و به فضل الهی در طول 34 سال گذشته ملت ایران همواره دستاوردهای فراوانی در عرصه علم، فناوری و آبادانی داشته است که افتخارآفرین بوده است.

وی افزود: ما به هر کجای دنیا که سفر می کنیم ملت ها به دستاوردهای ملت ایران و به عظمت ایران افتخار می کنند و آشکارا در اجتماعات بزرگ فریاد «زنده باد ملت ایران» را سر می دهند.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه ایستادگی و پایداری در مسیر انقلاب به اندازه انقلاب و مهمتر از آن جایگاه دارد، گفت: استقرار عدالت، رساندن حق مردم به خودشان، جلوگیری از اجحاف، آباد کردن کل کشور، برچیدن فقر و فاصله طبقاتی نیازمند پیگیری، تلاش، نظارت و تحمل فشارهای داخلی و خارجی است.

احمدی نژاد گفت: زمانی که ملت ایران و جمهوری اسلامی عدالت را پیاده کنند، ستمگران و استکبارگران نمی توانند آن را تحمل کنند. امروز گسترده ترین فشارها علیه ملت ایران صورت می گیرد چرا که مردم تصمیم گرفته اند بر پایه عدالت کشور را بسازد و مناسبات جهانی را بر پایه عدالت برپا کنند.

وی افزود: هر روز بهانه ای می آورند، امروز بهانه هسته ای و فردا بهانه ای دیگر، چرا که با عدالت و پیشرفت مخالفند. تمام سنگ اندازی ها برای جلوگیری از پیشرفت ملت ایران است چرا که ملت ایران خود را پیدا کرده است.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه شما با مقابله با ملت ایران چیزی گیرتان نخواهد آمد، گفت: همکاری با ملت ایران به نفع شماست، حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسید، ملت ایران همواره اهل منطق و گفت وگو بوده است و هیچگاه به دنبال تجاوز نسبت به کشورهای دیگر نبوده است. به خدا ملت ایران با یکی دو گام دیگر طراحی ها و فشارهای اقتصادی شما را در هم خواهد شکست و به قله ها خواهد رسید.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام سال حماسه سیاسی ، حماسه اقتصادی گفت: حماسه زمانی به کار می آید که شیطان به دنبال ایجاد گره در کار یک ملت است و به دنبال سنگ اندازی در مسیر پیشرفت ملت ایران است و ملت می خواهد با یک حرکت انقلابی و هوشمندانه تمام موانع را در هم بشکند و شرایط را به نفع خود تغییر دهد، هم شرایط اقتصادی و هم شرایط سیاسی چرا که حماسه اقتصادی تابع حماسه سیاسی است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ما در شرایط کنونی نیازمند حماسه ایم گفت: ملت ایران ملت حماسه است، ما نیازمند حماسه ایم تا تمام طراحی های دشمن را در هم بشکنیم. ما نیازمند یک حرکت انفجاری و انقلابی هستیم تا تمام امیدها و آرزوهای دشمن را با خود دشمن در تاریخ دفن کنیم و این شدنی است.

احمدی نژاد گفت: انشاالله به فضل الهی ما در سال جاری یک انتخابات پرشکوه خواهیم داشت. انتخاباتی که تمام واجدان شرایط در آن شرکت کنند و یک رئیس جمهور با رأی بالا و مقتدر انتخاب شده و تمام امیدهای دشمن به یأس تبدیل شود و این مقدمه حماسه اقتصادی است.

وی افزود: در حماسه اقتصادی ما می توانیم با چند حرکت تمام شرایط اقتصادی را به نفع ملت ایران تغییر دهیم و این مشکلات تحمیلی را برطرف کنیم. امروز ما باید ایران را بسازیم و همه دلها و دست ها را برای تحقق این آرزوی تاریخی شهدا و امام راحل عملی کنیم.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه دشمن که در عرصه های گوناگون شکست خوردن به دنبال به جان هم انداختن ملت ها هستند، گفت: امروز شیاطین می خواهند ملت ها را درگیر جنگ های مصنوعی کنند، کینه ها را شعله ور کنند و برای خود فرصت های تازه ای خلق کنند.

وی با اشاره به اینکه شیطان همواره به دنبال مرزبندی و ایجاد اختلاف است، گفت: شیاطین به دنبال درگیر کردن ملت ها برای تکمیل سلطه خود بر دنیا هستند. امروز می خواهند تمام ادیان را به جان هم بیاندازند. در عراق چه خبر است؟ در پاکستان چه خبر است؟ چگونه ملتی که هزاران سال با یکدیگر زندگی می کردند امروز بمب می گذارند و متأسفانه این کار را به نام اسلام انجام می دهند آیا این غیر از توطئه مستکبرین است.

رئیس جمهور ادامه داد: امروز در عراق ، سوریه و در سایر کشورها به دنبال تکه تکه کردن ملت ها هستند، با پول ملت های مظلوم علیه آنها توطئه می کنند و فرق و ادیان گوناگون را به جان هم می اندازند، همه باید هوشیار باشند. امروز مستکبرین به بن بست رسیده اند و با ایجاد درگیری به دنبال چپاول ملت ها هستند.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه امروز ملت ایران متحد ایستاده است و از حقوقش دفاع می کند گفت: من به همه ملت ها می گویم که اگر یک نفر به خاک و خون کشیده شود کینه ای می آورد که به سادگی قابل رفع کردن نیست. همه باید هوشیار باشند، علما هوشیار باشند، اجازه ندهند که کینه ها پایدار نهادینه شود.

وی افزود: اگر آتشی که امروز در منطقه ایجاد شده است گسترش پیدا کند آتش بیاران معرکه نیز در امان نخواهند بود. اعتماد و تکیه به شیطان اشتباه است. مستکبران دوستان خوب و وفاداری نیستند البته دوران آنها به پایان رسیده است و با این طراحی ها نجات پیدا نخواهند نکرد و باید بدانند با این اقدامات تنها پرونده خود را سنگین تر خواهند کرد.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به ضرورت سازندگی هرچه بیشتر آذربایجان و ایران گفت: امروز بالاخره عده ای در داخل و بیرون به دنبال این هستند که بازار و آرامش آن را برهم بزنند و به هر بهانه ای بهای کالاها را بالا می برند. امروز ما درگیر یک جنگ اقتصادی سنگین هستیم اما یقین بدانید که به لطف خدا ظرف سه تا چهار ماه مردم به تمام این مشکلات غلبه کرده و تمام سوءاستفاده ها را از حلقوم سوءاستفاده چی ها بیرون خواهند کشید.

وی با بیان اینکه امیدوارم قبل از پایان دوران ریاست جمهوری بتوانم به مردم بگویم که چه گذشته است افزود: ما باید بایستیم و به لطف الهی دشمنان از سوءاستفاده های خود هیچ بهره ای نخواهند برد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دشمن برای فروش نفت کشور محدودیت ایجاد کرده است، گفت: امروز نفت را کمتر می خرند و پول آن را سخت می دهند و جابه جا کردن پول نیز سخت شده است البته راه بر ملت ایران بسته نشده است و ما به هر شکل ممکن برای رفع نیازهای پایه کشور نفت را می فروشیم و با پول آن کالا نیز خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه روند ساختن کشور محدود به فروش نفت نیست، گفت: ما از سال گذشته ستاد معادن را فعال کرده ایم و به لطف خداوند کشور ما از غنی ترین مناطق جهان از نظر ذخایر معدنی است. ما از سال گذشته معادن را در استان های مختلف شناسایی کرده ایم و ستاد معادن و ساختار آنها نیز در فرمانداری ها ایجاد شده است و برای دادن وام نیز از صندوق توسعه ملی به آن پولی را اختصاص داده ایم.

رئیس جمهور با اشاره به فعال شدن ستادهای معادن و جایگزین کردن استخراج آن به جای نفت، گفت: انشاالله ما تحریم نفت را به یک فرصت تبدیل کرده و آن را در داخل کشور فعال می کنیم و کالاهای ساخته شده را گرانتر به خود شما خواهیم فروخت.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه ما باید معادن را به سرعت فعال کنیم، گفت: من یقین دارم ما ظرف 5 تا 6 ماه می توانیم ظرفیت های مختلف عرصه معدن را فعال کرده و آن را جایگزین نفت کنیم و تمام طراحی ها و فشارهای دشمن را با شکست مواجه کنیم.

وی همچنین با اشاره به فعال شدن ستادهای معادن در داخل کشور، از سال 90 افزود: این ستاد نیز برای توسعه کشاورزی و دامداری در کشور فعال شده است و امسال انشاالله 25 درصد از ظرفیت صندوق ذخیره توسعه کشور به اعتبارات این ستاد اختصاص یافته است.

رئیس جمهور ادامه داد: دولت تمام اختیارات را به استاندار برای اعطای اعتبارات تفویض کرده است تا تسهیلات لازم، زمین و آب در اختیار جوانان استان برای توسعه کشور قرار بگیرد.

همچنین رئیس جمهور از تلاش دولت برای حل مشکل سپرده گذاران صندوق نصر در استان خبر داد.

کلید واژه ها: ملت ایران به اینکه اشاره به اینکه حماسه با اشاره به اینکه عدالت اقتصادی ملت ها دشمن معادن آذربایجان جمهور با انقلاب افتخار الهی طراحی حماسه اقتصادی پول نیازمند


نظر شما :