پرز: برنامه موشکی ایران را هم تحریم کنید!

۲۳ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۳:۰۱ کد : ۱۹۱۳۹۴۱ سرخط اخبار
بازتاب تصمیم ایران برای شکایت از سازندگان «آرگو»، اظهارات رئیس رژیم صهیونیستی درباره برنامه موشک های بالستیک ایران، بازتاب سخنان رحیمی درباره قطع صادرات نفت ایران و تقدیر ایران از الجزایر به سبب موضع این کشور در قبال سوریه، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 
 

به گزارش «تابناک»، خبر تصمیم ایران برای شکایت از سازندگان فیلم «آرگو»، موضوعی است که از روز گذشته تاکنون در بسیاری از مطبوعات جهان بازتاب یافته است. روزنامه های «لس آنجلس تایمز» و «کریستین ساینس مانیتور» از این جمله اند که می نویسند به اعتقاد ایرانی ها، این فیلم حمله ای تبلیغاتی علیه ملت ایران و همه بشریت و تجاوز به هنجارهای بین المللی فرهنگی است. اشاره این روزنامه ها، به سخنان مطرح شده از سوی مقامات فرهنگی ایران است و در ادامه اشاره می کنند هرچند ممکن است موضوع شکایت بابت محتوای یک فیلم، غیرعملی به نظر برسد، اما در گذشته موارد مشابهی وجود داشته است. ساینس مانیتور همچنین اشاره می کند این اولین بار نیست که یک فیلم هالیوودی اعتراض ایرانیان را برمی انگیزد.

در موضوع هسته ای، خبرگزاری «رویترز» می نویسد شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی خواستار تشدید فشارها و تحریم های اروپا علیه ایران شده است. به نوشته این خبرگزاری، شیمون پرز که در مقر پارلمان اروپا سخن می گفته، مدعی شده به جز خود برنامه هسته ای، برنامه ساخت موشک های بالستیک ایران نیز خطرناک است و اتحادیه اروپا باید در این زمینه نیز بر ایران فشار وارد کرده و این کشور را محدود کند. بنا بر ادعای وی، ایران در حال ساخت موشک هایی با قابلیت حمل کلاهک هسته ای است که می تواند به دورترین نقاط جهان، از جمله اروپا برسد. وی گفته: «من معتقدم به جز کنترل تولید اورانیوم غنی شده با درصد بالا، نیاز به کنترل ابزارهای ارسال آن نیز وجود دارد». 
 
اما اظهارات اخیر محمدرضا رحیمی، معاون رئیس جمهوری ایران درباره احتمال قطع صادرات نفت کشور، مورد توجه «واشنگتن اگزمینر» قرار گرفته است. این نشریه می نویسد ایران در حال بررسی توقف صادرات نفت است و ادامه می دهد به گفته رحیمی، «بدون صادرات نفت، همسایگان ما با مشکلاتی جدید روبرو می شوند». این نشریه در ادامه به بررسی وضعیت فعلی تولید و صادرات نفت ایران پرداخته و می نویسد در حال حاضر، ایران همچنان به طور گسترده ای به صادرات نفت وابسته است. واشنگتن اگزمینر همچنین در بحث از بخش انرژی ایران، به قرارداد گازی اخیر میان ایران و پاکستان نیز اشاره می کند. 
 
در نهایت، در خبری مربوط به سوریه، خبرگزاری کویت از تقدیر ایران از الجزایر به خاطر موضع این کشور در قبال سوریه خبر داده است. این خبرگزاری می نویسد حسین امیر عبداللهیان، معاون عرب و آفریقای وزارت امور خارجه ایران، موضع الجزایر در قبال بحران سوریه را عاقلانه و سازنده خوانده و از آن تقدیر کرده است. عبداللهیان این سخنان را در جریان یک کنفرانس خبری مشترک با وزیر امور مغرب و آفریقای الجزایر بیان کرده است. در این کنفرانس خبری، دو طرف تأکید کرده اند به شدت با هرگونه مداخله خارجی در امور داخلی سوریه مخالف هستند. عبداللهیان همچنین بر حمایت ایران از الجزایر در مبارزه این کشور با تروریسم تأکید کرده است. 
 

کلید واژه ها: صادرات نفت صادرات الجزایر سوریه نویسد اروپا می نویسد فیلم


نظر شما :