درخواست پرز از اروپاییان در خصوص حزب‌الله

۲۲ اسفند ۱۳۹۱ | ۲۰:۲۰ کد : ۱۹۱۳۹۲۶ سرخط اخبار

رئیس رژیم صهیونیستی در سخنرانی امروز خود در پارلمان اروپایی از کشورهای اروپایی خواست نام حزب الله را به لیست سازمان های خارجی تروریستی وارد کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «شیمون پرز» رئیس رژیم صهیونیستی که برای لابی علیه حزب الله لبنان و تلاش برای ورود نام این گروه به لیست سازمان های تروریستی اتحادیه اروپا، به این قاره رفته امروز در پارلمان اتحادیه اروپا سخنرانی کرد. وی در این سخنرانی از اتحادیه اروپا خواهش کرد که حزب الله را به عنوان یک سازمان تروریستی اعلام کنند.

پرز در صحبت های امروز با این ادعا که حزب الله یک سازمان خارج از حاکمیت لبنان است که در حال «نابود کردن» این کشور است، گفت: صدای شما خیلی تأثیرگذار است. از شما خواهش می کنم که آن ها را تروریست بنامید... جامعه بین الملل باید حزب الله را یک سازمان تروریستی بخواند.

رژیم صهیونیستی پس از ماه جولای و انفجار اتوبوس اسرائیلی ها در شهر «بورگاس» بلغارستان حزب الله لبنان را به دست داشتن در این عملیات متهم کرد. ادعایی که به اذعان روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» برای فشار آوردن به اتحادیه اروپا و ورود نام حزب الله به لیست گروه های تروریستی مطرح شده است.

رئیس رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از صحبت هایش گذری نیز به سوریه داشت و گفت: بهترین راهکار برای پایان دادن به تراژدی سوریه، تقویت اتحادیه عرب که سوریه هم یکی از اعضای آن است، برای مداخله (نظامی) در سوریه است. چراکه از مداخله نیروهای غربی در سوریه به عنوان یک مداخله خارجی تعبیر می شود.

وی افزود: اتحادیه عرب می تواند و باید در داخل سوریه دولتی تشکیل دهد تا از کشتار و تجزیه این کشور جلوگیری کند. سازمان ملل باید از تشکیل نیروی نظامی اعراب حمایت کند.

موضوع برنامه هسته ای ایران هم یکی از اصلی ترین موضوعاتی بود که «شیمون پرز» به آن پرداخت. وی باز هم ادعای خود را در مورد نظامی بودن برنامه هسته ای ایران تکرار کرد. پرز در صحبت هایش اعمال تحریم علیه ایران را اقدام خوبی توصیف کرد. وی همچنین با هدف همراه کردن کشورهای اروپایی با خود مدعی شد که فقط اسرائیل در معرض تهدید نیست و برد موشک های ایران با قابلیت حمل کلاهک هسته ای به «چهارگوشه جهان از جمله اروپا» هم می رسد. رئیس رژیم صهیونیستی افزایش تحریم ها علیه ایران را نیز خواستار شد.

کلید واژه ها: حزب الله سوریه


نظر شما :