کره شمالی: توافق آتش بس جنگ کره دیگر اعتبار ندارد

۲۱ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۹:۳۸ کد : ۱۹۱۳۸۷۹ سرخط اخبار

کره شمالی آتش بس جنگ کره بین سال های ۱۹۵۰-۱۹۵۳ را لغو و اعلام کرد که این توافق دیگر اعتبار ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری کیودو، کره شمالی امروز دوشنبه و در اولین روز برگزاری رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی توافق آتش بس جنگ 1953 را لغو کرد.

روزنامه «رادونگ سینمون» روزنامه رسمی حزب کارگران کره شمالی اعلام کرد؛ توافق آتش بس جنگ کره که در سال 1953 امضا شد از امروز دیگر کاملا باطل است و ارتش ما آماده استفاده از هرگونه سلاح برای دفاع از خود است.

این روزنامه اعلام کرد؛ اکنون دیگر هر اتفاقی در منطقه قابل پیش بینی است و امکان آزمایش هسته ای دیگر و دیگر اقدامات نظامی وجود دارد.

دولت کره شمالی که بارها نسبت به برگزاری این رزمایش هشدار داده بود خط تلفن ارتباطی میان دو کره که برای مواقع اضطراری تعبیه شده بود را نیز قطع کرد.

وزیر اتحاد کره جنوبی گفت: به نظر می رسد دولت پیونگ یانگ لینک ارتباطی که برای مواقع نظامی برقرار شده بود را قطع کرده است.

از اوایل هفته گذشته نیروهای نظامی ارتش کره شمالی در واکنش به رزمایش «پنجه عقاب» در آماده باش کامل به سر می برند.

پیش از این نیز روزنامه رسمی حزب کارگران کره شمالی نوشته بود؛ اگر جنگ شروع شود، رژیم های دست نشانده آمریکا و کره جنوبی در یک چشم به هم زدن تبدیل به دریایی از آتش خواهند شد.

کره جنوبی در واکنش به این تهدید، پاسخ کره شمالی را داد و تاکید کرد، اگر پیونگ یانگ آغازگر جنگ باشد از روی کره زمین محو می شود.

کره جنوبی و آمریکا از روز دوشنبه رزمایش نظامی سالانه خود را که 11 روز به طول خواهد انجامید آغاز می کنند.

در این رزمایش 10 هزار نیروی نظامی کره جنوبی و 3500 تفنگدار دریایی آمریکا حضور دارند.

تنش در شبه جزیره کره از زمان آزمایش موشک دوربرد در دسامبر 2012 و همچنین آزمایش هسته ای کره شمالی در فوریه 2013 به اوج خود رسیده است.

کلید واژه ها: کره شمالی رزمایش آمریکا کره جنوبی


نظر شما :