واکنش تند نتانیاهو به اظهارات اردوغان

۱۱ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۸:۵۲ کد : ۱۹۱۳۴۲۹ سرخط اخبار

 نخست وزیر رژیم صهیونیستی همتای ترک خود را به خاطر خواندن "صهیونیسم" به عنوان جنایت علیه بشریت متهم به اظهارنظری "تیره و نادرست" کرد؛ اظهارنظری که احتمالا به تلاش برای اصلاح روابط بین این "دو متحد قدیمی" ضربه خواهد زد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، اظهارنظر رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه در نشست ائتلاف تمدن های سازمان ملل در وین با محکومیت رئیس گروه اصلی خاخام های اروپا نیز مواجه شد که آن را "حمله ای نفرت انگیز" به یهودیان خواند.

بنا به گزارش رسانه های ترکیه، اردوغان، در نشست ائتلاف تمدن های سازمان ملل گفت: دقیقا همانند صهیونیسم، یهود ستیزی و فاشیسم، غیرممکن است که "اسلام هراسی" را جنایتی علیه بشریت نبینیم.

روابط بین رژیم صهیونیستی و ترکیه از سال 2010 و زمانی که کماندوهای رژیم صهیونیستی با محاصره کشتی ترکیه ای حامل کمک برای فلسطینیان غزه به آن یورش بردند و 9 ترکیه ای را کشتند، به سردی گراییده است.

در بیانیه دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو گفته وی اظهارنظر اردوغان راجع به صهیونیسم و مقایسه آن با نازیسم را به شدت محکوم می کند.

نتانیاهو در اظهارنظری گفت: این یک اعلامیه رسمی تیره و نادرست است که ما فکر می کردیم اظهارنظرهای مشابه به تاریخ پیوسته است.

پینچاس گلداشمیت، خاخام اصلی مسکو و رئیس کنفرانس خاخام های اروپا نیز گفت انتقاد اردوغان از صهیونیسم تا به حد یهودی ستیزی رسیده است.

وی گفت: طعنه این اظهارات در خانواده های آنهایی که در نسل کشی ارامنه قتل عام شدند، گم نخواهد شد؛ جنایتی که هنوز دولت ترکیه آن را به رسمیت نشناخته است.

کاخ سفید نیز این اظهارات را محکوم کرد.

کلید واژه ها: ترکیه رژیم صهیونیستی اردوغان


نظر شما :