نخست وزیر ترکیه بر خلع سلاح پ ک ک تأکید کرد

۰۶ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۹:۳۸ کد : ۱۹۱۳۲۱۲ سرخط اخبار

نخست وزیر ترکیه روز گذشته بر خلع سلاح اعضای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه روز گذشته پیش از سفر خود به امارات متحده عربی در فرودگاه آتاتورک به سؤالات خبرنگاران درباره نیروهای پ ک ک پاسخ داد.

وی با تأکید بر خلع سلاح اعضای پ ک ک گفت: «این سازمان باید با به زمین گذاشتن سلاح، ترکیه را ترک کند.»

نخست وزیر افزود: «ما باید برای جلوگیری از وقوع حوادث ناگواری که در گذشته به منظور خروج نیروهای پ ک ک از کشورمان اتفاق افتاده است، تدابیر لازم را به کار گیریم.»

اردوغان همچنین درباره دیدار هیأتی از حزب «صلح و دموکراسی» با «عبدالله اوجالان» رهبر زندانی حزب کارگران کرد، گفت: «این دیدار هنوز به پایان نرسیده است، اما بعدا شما را از پیام های گرفته شده و یا داده شده میان هیأت (حزب صلح و دموکراسی) و اوجالان مطلع خواهم کرد، فعلا صحبت دراین باره ممکن نیست.»

دولت ترکیه در راستای تلاش برای حل مسئله کردها، گروهی از نمایندگان و اعضای حزب صلح و دموکراسی را به زندان جزیره ایمرالی فرستاده تا با رهبر زندانی اعضای پ ک ک که به حبس ابد محکوم است دیدار کنند. این دیدار در راستای تلاش برای مبارزه با تروریسم در ترکیه صورت می گیرد.

در این هیئت «پروین پولدن» رهبر فراکسیون حزب صلح و دموکراسی در پارلمان ترکیه و «سری ثریا اوندر » نماینده استانبول و «التان تان» نماینده استان دیار بکر حضور دارند.

اولین دور این گفت وگوها ماه گذشته برگزار شده بود علاوه بر آن اوجالان با برخی نمایندگان سازمان اطلاعاتی ترکیه نیز دیدار کرده بود که از پ ک ک خواسته بودند فعالیت های خود را متوقف کند و اسلحه خود را تحویل دهد.

کلید واژه ها: ترکیه پ ک ک


نظر شما :