هشدار وزیر دفاع آلمان به سوریه

۰۶ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۳:۵۵ کد : ۱۹۱۳۱۹۲ سرخط اخبار

 توماس مایزیری ˈ وزیر دفاع آلمان پس از بازدید از آتش بارهای موشک های پاتریوت این کشور در استان ˈقهرمان ماراش ˈترکیه ، به سوریه هشدار داد.به گزارش روز یکشنبه منابع خبری ترکیه، وزیر دفاع آلمان به همراه وزرای دفاع ترکیه و هلند از محل استقرار آتش بارهای موشکهای پاتریوت ناتو در استان های آدانا و قهرمان ماراش ترکیه دیدن کردند.

وزیر دفاع آلمان گفت : استقرار آتش بارهای موشکهای پاتریوت ناتو در ترکیه ˈ هشداری روشن ˈ به دمشق در صورت احتمال حمله موشکی این کشور به ترکیه است.

مایزیری افزود : به طور حتم با استقرار آتش بارهای موشکهای پاتریوت در ترکیه، احتمال حمله موشکی سوریه به ترکیه به حداقل کاهش خواهد یافت.

ترکیه با ادعای احتمال حمله سوریه از ناتو درخواست استقرار سامانه موشکی پاتریوت را کرده و ناتو برای اجابت این درخواست، شش واحد موشک پاتریوت از آلمان، هلند و آمریکا به این کشور ارسال کرده است.

آتش بارهای موشکهای پاتریوت در استان های غازی انتپ، آدانا و قهرمان ماراش مستقر شده اند.

انتقال و استقرار شش سامانه موشکی پاتریوت به ترکیه در روزهای اخیر با اعتراض هایی در این کشور رو به رو شده است.

رسانه های ترکیه به نقل از ˈ آندرس فوگ راسموسن ˈ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از آماده شدن شش آتش بار موشکهای پاتریوت در ترکیه برای استفاده خبر دادند.

دبیرکل ناتو گفت: هر شش آتش بار موشک های پاتریوتˈ آلمان ، هلند و آمریکاˈ در ترکیه مستقر شده و آماده استفاده هستند.

راسموسن با اشاره به استقرار این آتش بارهای موشکی در مرز مشترک ترکیه با سوریه افزود: این زیباترین نمونه از همبستگی در بنیه پیمان دفاعی ناتو به شمار می رود.

وی اظهارداشت: استقرار این سامانه های موشکی ، نشانگر اهمیت در اختیار داشتن امکانات دفاعی برای دفع تهدیدات است

کلید واژه ها: ترکیه پاتریوت ناتو بارهای ˈ موشکهای آلمان آتش بارهای موشکهای پاتریوت شش سوریه بارهای موشکهای پاتریوت بارهای موشکهای


نظر شما :