روسیه جنگنده اجاره می دهد

۰۴ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۵:۱۸ کد : ۱۹۱۳۰۹۱ سرخط اخبار

 مقامات روسیه اعلام کردند در جریان دیدار نخست وزیر روسیه با مقام های دولت کوبا و برای کاستن از بدهی چندین میلیارد دلاری هاوانا به مسکو، قرار دادری میان دوطرف امضا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس توافقی اولیه ای که میان مسکو و هاوانا صورت گرفت همچنین روسیه قرار است با اجاره هشت جت جنگنده به دولت کوبا همکاری های اقتصادی و نظامی خود با هاوانا را گسترش دهد.

بنا به گفته مقامات کرملین همچنین قرار است یک توافقنامه تامین مالی مجدد به مدت 10 سال با دولت هاوانا منعقد و از بدهی 30 میلیارد دلاری این کشور به مسکو کاسته شود.

دنیس مانتورف، وزیر تجارت و صنعت روسیه در حاشیه مذاکرات دیمیتری مدودف، نخست وزیر این کشور با مقام های کوبایی گفت: این مبلغ مربوط به وام های اختصاص یافته توسط شوروی سابق به دولت کوبا است و ما هم اکنون توافقی را برای کاستن از این بدهی و تامین نیازهای دولت هاوانا با این کشور منعقد کرده ایم.

این مقام مسئول روس همچنین افزود: توافقنامه نهایی در خصوص کاستن از این بدهی در اواخر سال جاری میلادی توسط مقام های دو کشور به امضا می رسد.

روسیه قرار است در جریان دیدار مدودف و رائول کاسترو، رئیس جمهوری کوبا هشت جت جنگنده را بر اساس توافقی امضا شده میان رهبران دو کشور به کوبا اجاره دهد.

وزیر تجارت و صنعت روسیه همچنین اعلام کرد: سندیکای بانکداری روسیه تامین مالی معامله اجاره هشت جت جنگنده به کوبا را به عهده خواهد داشت و مسکو قرار است این معامله را تضمین کند.

روسیه و کوبا در جریان جنگ سرد روابط بسیار نزدیکی با یکدیگر داشتند اما ارزش تجارت میان دو کشور در سال گذشته میلادی به سختی به 200 میلیون دلار می رسد، مسکو قصد دارد روابط اقتصادی خود با کوبا را گسترش دهد و به همین منظور کمپانی های نفتی روسیه همچنان به اکتشاف و استخراج منابع نفتی در سواحل کوبا می پردازند.

کلید واژه ها: کوبا روسیه هاوانا مسکو بدهی


نظر شما :