لاریجانی: آمریکا دست از ناشی‌گری‌های خود بردارد

۲۹ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۳:۲۴ کد : ۱۹۱۲۸۸۷ سرخط اخبار

ایلنا: رییس قوه مقننه گفت : سخنان روز گذشته رهبر اسلام و تذکر ایشان به مسوولین کشور در ابعاد مختلف روشنگر و فصل الخطاب است .

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور امروز یکشنبه ۲۹ بهمن ماه ضمن گرامیداشت سالگرد قیام مردم تبریز گفت : سخنان روز گذشته رهبر اسلام در ابعاد مختلف روشنگر و فصل الخطاب بود .

وی در ادامه به تهدید آمریکا در قالب مذاکره با ایران اشاره کرد و گفت : رهبر انقلاب با تحلیل همه جانبه مبانی این اقدام آمریکا را برای ملت و مسوولین روش ساخت و بیان داشت که چه عاملی باعث این تاکتیک از سوی آمریکا شده است .

رییس قوه مقننه در ادامه خاطرنشان کرد : از ابتدای انقلاب اسلامی ملت و مسوولین همواره مواجه با تهدیدهای سطحی از سوی آمریکا بودند و اقدامات آمریکا را حمله به صحت نموده و آن را همیشه به فرصت تبدیل می کردند . اما این گونه رفتار ها منجر به تغییر آمریکا نشد بلکه در مساله افغانستان رییس جمهور قبلی بیان داشت ایران محور همه شرارت ها است .

رییس فراکسیون رهروان ولایت تصریح کرد : آمریکا حرف مذاکره با ایران را پیش آورده تا بیان کند با مذاکره تهدید ها و تحریم ها بر ایران برداشته می شود اما واقعیت غیر از این است که آمریکا بیان می کند، آمریکا در این مذاکرات به دنبال این است که رفتارهای دوگانه خود را در ایران دنبال و رخوت و سستی را میان ملت و دولت ایجاد کند .

لاریجانی در ادامه به راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه سال جاری اشاره کرد : بیداری ملت ایران و حضور در راهپیمایی در۲۲ بهمن ماه شوکی بزرگی به آمریکا وارد کرد و روشنگری خامنه ای کبیر به آنان نشان داد که راه برای امت اکنون در دست کشتی بانی است که همه تحرکات دشمن را زیرنظر دارد. اینجاست که آمریکایی ها باید دست از ناشی گری های خود بردارد، چرا که امروزه باملت یکپارچه مجاهد و مرید رهبری مواجه هستند .

وی در ادامه با بیان این مطلب که ملت ایران شاید در آراء و نظرات با یکدیگر اختلاف داشته باشند، افزود : ملت ایران در مقابله توطئه دشمن یکصدا و با ندای رهبری هم نوا می شوند .

لاریجانی گفت : سخنان دیروز رهبری و تذکرات مشوقانه ایشان بسیار خیرخواهانه بود .

رییس فراکسیون رهروان ولایت بیان داشت: نقد رهبری را نمایندگان مجلس عامل اصلاح کار خویش می دانند و در این بخش اگر اشکالاتی مربوط به نمایندگان مجلس می باشد عذرخواهی می کنیم و سخنان ولی امر مسلمین نور چشم خود می دانیم و به دنبال محقق شدن نظر رهبری هستیم .

وی افزود : امروز نمایندگان مجلس بار دیگر با رهبر خود پیمان می بندند که مجدانه مشکل وضعیت مردم که اقتصاد است را حل کند و در بررسی بودجه سال ۹۲ نیز توجه شایانی به رونق بخشی تولید داخلی خواهند داشت .

لاریجانی با بیان این مطلب که مجلس و نمایندگان سپاسگزار راهکار ها و تذکرات مقام رهبری هستند، گفت : ما راهکار و برون رفت وضعیت کشور در حال حاضر را تسری در فضای کسب و کار و رونق بخشی تولید داخلی می دانیم و بیان می داریم که این امر می تواند رفتار خصمانه بین المللی را اصلاح کند .

رییس قوه مقننه بیان داشت : ما نمایندگان بیان می کنیم که به دنبال این هستیم تا وضعیت اقتصادی را ریشه ای حل و فصل کنیم واز مرکز پژوهش ها درخواست داریم تا راهکارهای خود در برخورد با مفاسد اقتصادی را هرچه سریع تر به مجلس ارایه کند تا مجلس این راهکار ها را در مسیر وضع قوانین کار بندند .

لاریجانی در پایان به مذاکرات اخیر ایران با گروه۱+۵ اشاره کرد و گفت : ملت ایران در صیانت ملی حقوق هسته ای با قدرت ایستادگی می کنند و ما مسوولان نیز مذاکره با گروه ۱+۵ در چارچوب ان پی تی و مقررات آژانس بین المللی قابل قبول می دانیم .

 

کلید واژه ها: آمریکا


نظر شما :