واکنش تند آرژانتین به اقدام رژیم اسرائیل

۱۱ بهمن ۱۳۹۱ | ۲۱:۵۹ کد : ۱۹۱۲۲۳۱ سرخط اخبار

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری تلام، وزارت امور خارجه آرژانتین امروز در واکنش به فراخوانده شدن سفیر این کشور در سرزمین های اشغالی، بیانیه ای صادر کرد و این اقدام را «نادرست» خواند.

در این بیانیه آمده است که این اقدام اسرائیل «کاملا نادرست است و آرژانتین آن را نمی پذیرد.»

رژیم صهیونیستی در پی توافق ایران و آرژانتین برای انجام تحقیقات مستقل درباره حادثه آمیا، سفیر آرژانتین در سرزمین های اشغالی را فراخواند و اعتراض رسمی خود را به وی اعلام کرد.

وزارت امور خارجه آرژانتین اعلام کرد: «در اقدام تروریستی جولای 1994، هیچ اسرائیلی کشته نشده است. قربانیان این حادثه شهروندان آرژانتینی به همراه 6 تبعه بولیوی، 2 تبعه لهستانی و یک تبعه اهل شیلی بودند.»

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و آرژانتین توافقنامه ای را به امضا رساندند که براساس آن قوه قضائیه دو کشور با کمک چند حقوقدان مستقل تحقیقاتی را انجام دهند تا احتمالاً حقیقت در مورد انفجار مقر یهودیان در بوینس آیرس روشن شود.

منظور از حادثه «آمیا»، انفجار در مرکز یهودیان «بوینس آیرس» است که در سال 1994 به وقوع پیوست و در آن 85 نفر کشته و حدود 300 نفر زخمی شدند.

این انفجار در ساختمانی هفت طبقه به نام «مرکز همیاری یهودیان» در شهر «بوینس آیرس» صورت گرفت که مرکز همکاری های اسرائیل و آرژانتین (Asociacion Mutual Israellita Argentina) وابسته به کمیته یهودیان آمریکا با نام اختصاری «آمیا» در آن قرار داشت و به همین سبب به «انفجار آمیا» مشهور شد.

کلید واژه ها: آرژانتین و آرژانتین


نظر شما :