هشدار صریح نوری مالکی

۱۰ بهمن ۱۳۹۱ | ۰۱:۳۴ کد : ۱۹۱۲۱۷۰ سرخط اخبار

نخست وزیر عراق با هشدار درباره تلاش برخی کشورهای منطقه ای برای شعله ور کردن آتش فتنه ویرانگر و خانمان سوز، بر ضرورت گفتگو میان طرفهای عراقی برای حل مشکلات این کشور تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه السومریه، نوری المالکی درباره بروز فتنه ویرانگر در عراق هشدار داد و خواستار گفتگو میان طرفهای عراقی برای حل مشکلات این کشور شد.

مالکی در سخنانی در مراسمی که حزب الدعوه به مناسبت سالگرد میلاد باسعادت حضرت محمد(ص) آخرین فرستاده بزرگ خداوند برگزار کرد، گفت همانگونه که قران کریم بیان کرده است، هر گونه فتنه ای، فاجعه بار و دارای عواقب ویرانگر و خانمان سوز خواهد بود.

وی خواستار گفتگو و نشستن همه گروههای عراقی در پای میز گفتگو و مخالفت با هرگونه تلاش و اقدامی که بر وحدت ملی عراق تاثیر می گذارد، شد.

مالکی خاطر نشان کرد اسلام، دین و گرایش ما و عراق، هویت ما است که ما را در کنار هم جمع کرده و باید این دو را حظ کنیم.

نخست وزیر عراق گفت اندیشه شوم طایفه گری، خطرناک ترین چیزی است که وحدت امت را تهدید می کند.

مالکی تصریح کرد این فتنه سایه شوم خود را به شکل خطرناکی بر کشوری همچون عراق گسترانده است که مردم آن، طایفه گری را نمی شناختند.

وی پرسید چه کسانی از ظاهر شدن مجدد این فتنه با شعارها و علائمش پس از آنکه بر آن غلبه کردیم و جوی های خون به راه افتاده بود، سود می برند.

مالکی همچنین از همه عقلا و کسانی که از خداوند می ترسند و به حفظ جان و ناموس مردم اهمیت می دهند، خواست با این فتنه مقابله کنند.

خاطر نشان می شود نخست وزیر عراق چندی پیش درباره توطئه هایی که سازمانهای اطلاعاتی برخی کشورهای منطقه ای و بازماندگان رژیم بعثی سابق و القاعده برای کشاندن نیروهای مسلح به سمت درگیری با تظاهرات کنندگان در برخی مناطق عراق تلاش می کنند، هشدار داده بود.

 

کلید واژه ها: عراق فتنه


نظر شما :