با طرح موضوع بحرین در مذاکرات 1+5 مقابله می کنیم

۰۵ بهمن ۱۳۹۱ | ۲۰:۱۰ کد : ۱۹۱۱۹۸۶ سرخط اخبار

264950_317.jpg

وزیر مشاور در امور خارجه بحرین گفت دلیل آنچه که در بحرین روی می دهد، انقلاب (امام) خمینی در ایران بود. ما شواهد زیادی از دخالت ایران در بحرین در اختیار داریم.

به گزارش عصر ایران ، "غانم بن فضل البوعینین" در مصاحبه با شبکه العربیه مدعی شد: درباره دخالت های ایران در بحرین، نشانه های بسیاری وجود دارد که ایران نمی تواند آنها را رد کند. آخرین آن، در ماه می گذشته در هنگام بررسی پرونده هسته ای اش در مذاکرات تهران و گروه 1+5 در بغداد روی داد.

وی افزود: ایران در این نشست موضوع بحرین را در مقابل مذاکراتش با گروه 1+5 مطرح کرد. ایران تلاش می کند با هزینه کردن از مسئله بحرین در مسئله هسته ای خود امتیازگیری کند.

این وزیر بحرینی ادامه داد: ایران حتی در مذاکرات هسته ای در مسکو هم تلاش کرد موضوع بحرین را مطرح کند. ما در وزارت خارجه بحرین با این اقدام ایران مقابله کردیم. سفرای کشورهای 1+5 از جمله روسیه را فراخواندیم. به سفرای بحرین در کشورهای مختلف هم دستور دادیم تا با کشورهای 1+5 در تماس باشند.

وزیر مشاور در امو رخارجه بحرین تاکید کرد: درباره کنفرانس جنبش عدم تعهد در تهران هم، موضع پیشگیرانه داشتیم. از طریق سفرای بحرین به کشورهای مختلف درباره اقدام احتمالی ایران برای طرح مسئله بحرین در کنفرانس عدم تعهد، هشدار دادیم.

کلید واژه ها: بحرین


نظر شما :