آمریکا مانع از صدور قطعنامه شد

۰۱ آذر ۱۳۹۱ | ۱۴:۰۳ کد : ۱۹۰۹۴۲۸ سرخط اخبار

شورای امنیت به دلیل مخالفت واشنگتن نتوانست قطعنامه‌ای در زمینه آتش بس فوری میان فلسطین و رژیم صهیونیستی صادر کند.به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، در حالی شورای امنیت رایزنی‌های خود را در پشت درهای بسته در خصوص خاورمیانه به پایان رساند که در خصوص پیش‌نویس قطعنامه‌ مراکش یا پیش‌نویس قطعنامه روسیه در خصوص اوضاع غزه به توافقی دست نیافت.

منابع دیپلماتیک در سازمان ملل روز سه شنبه اعلام کردند که شورای امنیت به دلیل مخالفت آمریکا نتوانست قطعنامه‌ای را در زمینه درخواست از فلسطین و رژیم صهیونیستی برای توقف درگیری‌ها صادر کند.


در همین راستا هاردیپ سینگ پوری، نماینده هند که در ماه جاری ریاست دوره‌ای شورای امنیت را برعهده دارد، اظهار کرد: امیدواریم که مذاکرات ادامه داشته باشد.پوری در پاسخ به سوالاتی مبنی بر اختلافات میان اعضای شورای امنیت اظهار کرد: مواضع‌ کاملا خوب و مناسب بود، اما من بر این باورم که تلاش‌هایی برای ایجاد روحیه انعطاف پذیری و ایجاد راه‌حل‌های میانه وجود دارد تا همگان بتوانند موضع میانه‌ای را اتخاذ کنند.


وی تاکید کرد: مهم آن است که آتش درگیری‌ها خاموش شود و شورای امنیت پیام آشکاری مبنی بر لزوم توقف اقدامات خشونت آمیز از سوی تمامی طرف‌ها صادر کند.
پوری خاطرنشان کرد: اعضای شورای امنیت با جدیت در تلاش هستند تا مذاکراتی برای دستیابی به نتیجه قطعی در شورای امنیت صورت بگیرد.


وی تصریح کرد: برخی از نمایندگان پیش‌نویس قطعنامه مراکش را به پایتخت‌های کشورهایشان فرستادند تا در خصوص آن مذاکراتی صورت بگیرد.


پوری در پاسخ به سوالی مبنی بر مخالفت‌های آمریکا گفت: دو روند مجزا وجود دارد که عبارت است از پیش‌نویس قطعنامه روسیه و پیش‌نویس قطعنامه مراکش و تمام اعضای شورای امنیت در چارچوب روند پیش‌نویس مراکش عمل می‌کنند.


چورکین نیز خاطرنشان کرد: ما از این مساله که پیش‌نویس قطعنامه‌ای که مراکش به نیابت از اتحادیه عرب ارائه داد همچنان در دست بررسی است، بسیار ناراضی هستیم.


یک هیات مراکشی از سوی اتحادیه عرب در روز پنجشنبه این پیش‌نویس را به شورای امنیت ارائه داد که در آن بر حمایت‌ لازم از تلاش برای حل و فصل درگیری‌های غزه و جنوب اراضی اشغالی تاکید شده بود.
 

کلید واژه ها: امنیت شورای امنیت پیش نویس مراکش قطعنامه پیش نویس قطعنامه


نظر شما :