تیراندازی به رئیس جمهور موریتانی

۲۳ مهر ۱۳۹۱ | ۱۴:۰۱ کد : ۱۹۰۷۹۵۳ سرخط اخبار
دولت موریتانی اعلام کرد رئیس جمهور این کشور شنبه شب بر اثر تیراندازی اشتباه ارتش نزدیک نواکشوت به طور سطحی زخمی شده است ولی یک منبع امنیتی اعلام کرد یک فرد مسلح به طور مستقیم رئیس جمهور موریتانی را هدف قرار داد.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از نواکشوت ، حمدی ولد محجوب وزیر اطلاع رسانی موریتانی به تلویزیون دولتی این کشور گفت «کاروان رئیس جمهور که در حال بازگشت به پایتخت بود به اشتباه هدف تیراندازی قرار گرفت.
 
یگان نظامی که اقدام به این تیراندازی کرد نمی دانست که این کاروان رئیس جمهور و همراهانش است».
 
وی افزود: «ملت موریتانی مطمئن باشند که حال رئیس جمهور خوب است و در بیمارستان ملی درمان می شود. او به طور سطحی زخمی شد و هنگام رسیدن به بیمارستان با پای خود و بدون هیچ مشکلی وارد بیمارستان شد».
 
یک مسئول امنیتی موریتانیایی پیش از این به خبرگزاری فرانسه گفته بود ولد عبدالعزیز به علت اصابت گلوله ای که یک موتورسوار به طور مستقیم به سمت او در داخل خودرو شلیک کرد از ناحیه بازو زخمی شد. این منبع افزود جان رئیس جمهور در خطر نیست و او با پای خودش به بیمارستان نظامی رفت و اقدامات درمانی در مورد او صورت گرفت.
 
محافظان رئیس جمهور با ایجاد حلقه امنیتی اطراف این بیمارستان، به شدت از آن محافظت می کردند.
 
تاکنون اطلاعی درباره هویت تیرانداز و انگیزه او دریافت نشده است و هنوز معلوم نیست آیا رئیس جمهور موریتانی زمان تیراندازی تنها بوده است یا خیر.
 
ولد محجوب گفت رئیس جمهور موریتانی بر اثر اصابت گلوله های اخطار از طرف یکی از واحدهای ارتش که مامور محافظت از ورودی شمالی نواکشوت است زخمی شد.
 
محمد ولد عبدالعزیز که نظامی است در کودتای نظامی سال 2008 به قدرت رسید سپس در انتخابات ژوئیه 2009 به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد.
 
ارتش موریتانی درگیر جنگ با سازمان القاعده در سرزمین مغرب اسلامی است که در منطقه ساحل به ویژه در موریتانی و مالی فعالیت و اقدام به آدم ربایی و حمله و قاچاق می کند. به گفته منابع متعدد، از زمان به قدرت رسیدن ولد عبدالعزیز، ارتش موریتانی توانسته است حملات مختلف این سازمان را با شکست مواجه کند که حمله به شخص رئیس جمهور و سفارت فرانسه و یک پادگان نظامی از آن جمله است. در سال 2011 سازمان القاعده رئیس جمهور موریتانی را به مرگ تهدید و او را به جنگ نیابتی با مجاهدین از طرف فرانسه متهم کرد. ولد عبدالعزیز این اتهامات را رد کرده است.

کلید واژه ها: موریتانی


نظر شما :