رایس اختلاف بین آمریکا و اسرائیل درباره ایران را رد کرد

۲۷ شهریور ۱۳۹۱ | ۰۲:۱۱ کد : ۱۹۰۶۹۱۲ سرخط اخبار

 نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در واکنش به گزارش های منتشر شده مبنی بر اختلاف واشنگتن و تل آویو درباره برنامه هسته ای ایران گفت که میان آمریکا و اسرائیل درباره مقابله با ایران هیچ اختلافی وجود ندارد.
به گزارش فارس، «سوزان رایس» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل ضمن مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی ان ان»، در واکنش به گزارش هایی که اخیرا درباره اختلاف میان واشنگتن و تل آویو درباره برنامه هسته ای ایران منتشر شده است، مدعی شد که زمانیکه موضوع متوقف کردن برنامه هسته ای ایران مطرح می شود، بین دولت واشنگتن و رژیم صهیونیستی هیچ اختلافی وجود ندارد.

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در عین حال مدعی شد که اطلاعات آمریکا و اسرائیل نشان می دهد که واشنگتن و تل آویو تا قبل از دستیابی ایران به سلاح هسته ای زمان قابل توجهی پیش رو دارند.

رایس در پاسخ به سوالی که درباره هشدارهای ادعایی اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره نزدیک شدن خطرناک ایران به سلاح اتمی، مدعی شد که تحریم های اقتصادی علیه ایران در حال جواب دادن هستند.

این مقام آمریکایی در ادامه مصاحبه خود اعلام کرد که «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا صراحتا اعلام کرده است که از اسرائیل حمایت می کند و هر کاری که لازم باشد انجام می دهد تا مانع دستیابی ایران به سلاح هسته ای شود؛ رایس همچنین افزود: ما (آمریکا و اسرائیل) هنوز در آن مرحله قرار نداریم.

ادعای رایس به عدم وجود اختلاف میان آمریکا و اسرائیل درباره برنامه هسته ای ایران در شرایطی گزارش می شود که اخیرا اخبار وسیعی درباره تشدید اختلافات میان واشنگتن و تل آویو منتشر شده است؛ اسرائیل در شرایطی به تعیین خط قرمز برای برنامه هسته ای ایران و متعاقب آن اقدام نظامی آمریکا اصرار دارد که آمریکا با رد این پیشنهاد اسرائیل، ضمن تاکید بر دیپلماسی و مذاکره با ایران، تعیین خط قرمز برای برنامه هسته ای ایران را رد و صرفا اعلام کرده است که اجازه نمی دهد ایران به سلاح هسته ای دست پیدا کند.

اوج اختلاف اسرائیل و آمریکا درباره ایران زمانی گزارش شد که «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا با اشاره به اینکه دولت واشنگتن هیچ ضرب الاجلی برای ایران تعیین نمی کند، بر مذاکره هسته ای با ایران تاکید کرده است.
 

کلید واژه ها: آمریکا اسرائیل برنامه هسته ای ایران


نظر شما :