مکان مذاکره با 1+5 مشخص شد

۳۰ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۸:۵۵ کد : ۱۸۹۸۱۴۶ سرخط اخبار
علی اکبر صالحی با اشاره به نامه اخیر جلیلی به اشتون گفت: مکان این مذاکرات علی‌القاعده، استانبول خواهد بود و در مورد زمان انجام آن نیز منتظر نامه خانم اشتون هستیم.

به گزارش ایسنا وزیر امور خارجه کشورمان که در نشست مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه نیکاراگوئه سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: ما در نامه‌ای که به خانم اشتون نوشته‌ایم همانطور که پیش از این نیز اعلام کرده‌ بودیم گفتیم آمادگی انجام مذاکرات را در اسرع وقت داریم؛ منتظر پاسخ طرف مقابل هستیم.

وی افزود: در این مذاکرات به دنبال مکانیسمی برای برون رفت از موضوع هسته‌یی ایران هستیم به گونه‌ای که برای هر دو طرف برد برد باشد. ما می‌دانیم طرف مقابل به دنبال شرایطی است که از این موضوع آبرومند خارج شود. ما هم آمادگی این را داریم که شرایط را برای خروج آبرومندانه آنها فراهم کنیم. امیدوارم طرف مقابل هم از خود حسن نیت نشان دهد.

وی همچنین در پاسخ به پرسش ایسنا در مورد اظهارات اخیر وزیر خارجه انگلیس مبنی بر اینکه در صورتی که ایران به توانمندی هسته‌یی دست یابد خاورمیانه در جنگ سرد فرو خواهد رفت، گفت: این تنها تلاشی است برای ایجاد فضای رسانه‌ای علیه ایران که آنها این فضا را در دستور کار خود قرار دادند. ما مسیر خود را حق می‌دانیم و در فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌یی خود تردیدی نداریم. بنابراین با اقتدار و اعتماد به نفس به پیش می‌رویم؛ هر چند بارها تاکید کرده‌ایم خود را برای بدترین سناریوها نیز آماده کرده‌ایم.

نظر شما :