انتقام خونین مردم مصر از مزدوران مبارک

۱۵ شهریور ۱۳۹۰ | ۲۰:۲۰ کد : ۱۶۰۲۶ اخبار اصلی
مردم مصر در یک اقدام بسیار عجیب دست به کشتار و مثله کردن اوباش حکومت مبارک موسوم به "بلطجیه" زده‌اند. اقدامی بسیار عجیب که بهت مجامع حقوق بشری را به دنبال داشته است.
انتقام خونین مردم مصر از مزدوران مبارک
 دیپلماسی ایرانی: مردم مصر در یک اقدام بسیار عجیب دست به کشتار و مثله کردن اوباش حکومت مبارک موسوم به "بلطجیه" زده‌اند. اقدامی بسیار عجیب که بهت مجامع حقوق بشری را به دنبال داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایلاف، به دلیل نبود سازمان‌های امنیتی و نظامی مناسب برای تامین امنیت شهروندان مصری و قطع بودن راه‌های ارتباطی، مردم مصر در برخی از شهرهای این کشور دست به انتقام‌گیری از اوباش وابسته به نظام مبارک به شکل‌های بسیار شنیع و سخت زده‌اند. بدین ترتیب که با تعداد زیاد به آنها حمله می‌کنند، دست‌ها و پاهایشان را قطع می‌کنند و جسدشان را در سطح شهرها می‌چرخانند. آنها می‌گویند که این کار را می‌کنند تا عبرتی برای دیگر مجرمان شود. به رغم این که برخی از مردم مصر از این خبرها استقبال کرده و آن را انتقامی به حق دانسته‌اند اما موجی از وحشت و انتقام‌گیری سراسر مصر را فرا گرفته است.

قبل از آغاز انقلاب 25 ژانویه بلطجیه که به اوباش امنیتی معروفند، جزئی از سازمان امنیتی گسترده و مخوف مصر موسوم به سازمان امنیت کشور بودند. این سازمان که زیر نظر جمال مبارک، پسر حسنی مبارک اداره می‌شد در حدود 500 هزار نفر از آدم‌کش‌ها، مجرمان و افراد سابقه‌دار جنایی مصر را استخدام کرده بود و در سرکوب تظاهرکنندگان، فعالان سیاسی و تقلب در انتخابات از آنها استفاده می‌کرد. در دوران انقلاب اخیر مصر نظام مبارک در سرکوب معترضان از آنها بهره بسیار برد. مثلا گفته می‌شود در میدان التحریر در روزهای سوم و چهارم فوریه بین سه تا چهار هزار نفر از آنها به میان مردم آمده و به سرکوب انقلابیون پرداختند.

پس از سقوط نظام مبارک سازمان امنیت کشور منحل شد. افراد وابسته به این سازمان که کاری جز خراب‌کاری و فساد بلد نبودند به میان مردم بازگشتند و رفتارهای گذشته خود را از سر گرفتند. در عین حال به کسی جز خودشان نیز پاسخ‌گو نشدند و این مساله باعث شد تا دامنه فعالیت آنها گسترده‌تر شود.

آنها به صورت دسته دسته گروه‌های مسلح تشکیل دادند و با حمله به مراکز تجاری، کارخانه‌ها و شرکت‌های بازرگانی دست به یغما و چپاول اموال عمومی زدند. همچنین خیابان‌ها را بسته و به زور اسلحه خودروها را از صاحبانشان می‌دزدیدند. در عین حال آدم‌ربایی و کودک‌ربایی را در دستور کار خود قرار دادند و از خانواده‌ها برای آزادی بستگانشان مبالغ سنگین مطالبه می‌کردند. بدین ترتیب سایه خشن اوباش بر سراسر مصر پس از مبارک سایه انداخت تا نفرت عمومی از میراث مبارک بیش از پیش افزایش یابد. در چنین حالتی و در نبود پلیس و سازمان‌های تامین‌کننده امنیت اجتماعی مردم راهی جز انتقام گرفتن ندیدند. یعنی این که خود پلیس شوند، اوباش را بگیرند، محاکمه کنند و علنا آنها را به مجازات برسانند. احکام روشن است: شدیدترین و شنیع‌ترین احکام در حق کسانی که شدیدترین و شنیع‌ترین ستم‌ها را در حق مردم و شهروندان انجام می‌دادند. اعدام به شیوه قرون وسطایی، بریدن دست و پا و جدا ساختن سر از بدن و چرخاندن اجساد در سطح شهر تا به قول خودشان درس عبرتی برای دیگر اراذل و اوباش شود.

بنا به آمار وزارت کشور مصر بیش از 500 هزار مجرم و جنایتکار خطرناک ثبت شده در دستگاه قضایی کشور که به عضویت سازمان امنیت داخلی در آمده بودند در سراسر مصر فعالیت داشته‌اند. 95 هزار نفر از آنها در طول انقلاب از زندان‌ها فرار کرده بودند. 10 میلیون پرونده وابسته به اوباش نیز در دستگاه قضایی کشور وجود دارد. تمامی اینها باعث شده تا شورای نظامی برای محاکمه بلطجیه از راهکار نظامی استفاده کند.

جنجالی‌ترین اتفاقی که افتاده حادثه‌ای است که در شهر دسوق در استان کفر الشیخ رخ داده است. داستان از این قرار است که صدها نفر از اهالی منطقه المنشیه در این شهر منزل یکی از اوباش معروف به احمد بربار را پس از افطار محاصره کردند، سپس به خانه‌اش حمله کرده، او را از خانه بیرون می‌کشند و خانه‌اش را آتش می‌زنند. بعد از آن او را می‌گیرند، می‌کشند، دست و پایش را قطع می‌کنند و جسدش را در سراسر منطقه می‌گردانند. سپس جنازه او را به جلو ساختمان پلیس مصر می‌اندازند در حالی که سر از تنش جدا شده است. هنگامی که پلیس به دنبال پرونده بربار می‌گشت دریافت که او مجرم از نوع اول است و پرونده به شدت سیاهی دارد. مردم می‌گفتند انتقام سال‌ها جنایتش را گرفته‌اند. او در حالی که محکومیت 10 ساله داشته از زندان گریخته و به عضویت سازمان امنیت داخلی در آمد. در پرونده جنائی او 23 مورد اثبات شده قتل، دزدی، دزدی با زور، تجاوز، قاچاق مواد مخدر، استفاده غیرقانونی از سلاح سرد و گرم و ارتکاب به جنایت‌های شنیع ثبت شده است. به هنگام حمله به خانه وی و کشتنش، زن و مرد و کودک فریاد الله اکبر سر می‌دادند و زنان هلهله می‌کردند.

ترس و وحشت در قاهره نیز جریان دارد. منطقه بولاق الدکرور که یک منطقه مردمی بسیار شلوغ است مردم دائما در وضعیت وحشت و رعب شدید به سر می‌برند. اراذل و اوباش در سراسر منطقه حضور روشن دارند و به آدم‌ربایی، دزدیدن خودرو، کودک‌ربایی، کودک‌آزاری و آدم کشی مشغولند.

چندی پیش یکی از مزارع نزدیک به همین منطقه را در حالی که صاحب مزرعه در منزلش در همان مکان بود به آتش کشیدند و افراد معترض را نیز با ضربات چاقو از پای در آوردند. سپس صاحب آن مزرعه را بیرون آورده، در برابر چشمان خانواده‌اش او را کشتند و جسد او را در برابر در خانه‌اش آویزان کردند. در آنجا نیز همان سناریو تکرار شد، مردم خشمگین شدند، اوباش را گرفتند، دست و پایشان را با چاقو و کارد از تنشان جدا کردند و تا اداره پلیس اجسادشان را به روی زمین کشاندند در حالی که به روی اجسادشان این نوشته را گذاشته بودند: این جزای جنایتکاران وحشی است.

حقوق‌دانان و مدافعان حقوق بشر از وضعیت اجتماعی حاکم بر کشور و فضای انتقامی جاری به شدت ناخرسندند و ابراز نگرانی می‌کنند. شریف هلالی، رئیس موسسه عربی در دفاع از حقوق بشر در این باره می‌گوید: «اعدام خارج از دایره قانونی به هیچ وجه قابل قبول نیست. چنین وضعیتی مصر را وارد فضای هرج و مرج می‌کند. مردم باید اوباش را بگیرند و تحویل پلیس دهند. نه این که خود به محاکمه و اعدام آنها بپردازند.»

وی از پلیس خواست که قویا وارد عمل شود و اجازه ندهد هرج و مرج سراسر کشور را بگیرد.


نظر شما :