سيد حسن نصر الله به همراه احمدى نژاد ظاهر مى‌شود

۱۷ مهر ۱۳۸۹ | ۱۴:۵۹ کد : ۸۹۱۴ اخبار اصلی
منابع عربى گزارش مى‌دهند که احتمالا سيد حسن نصر الله دبير کل جنبش حزب الله قصد دارد براى نخستين بار پس از چهار سال به همراه احمدى نژاد به طور علنى در جمع مردم ظاهر شود.
سيد حسن نصر الله به همراه احمدى نژاد ظاهر مى‌شود

ديلماسى ايرانى: سفر محمود احمدى‌نژاد، رئيس جمهورى ايران به لبنان همچنان بحث روز مطبوعات عربى است. تقريبا روزى نيست که يکى از روزنامه‌هاى مطرح عربى خبرى جديد يا تحليلى درباره سفر رئيس جمهورى ايران به لبنان ننويسد.

در حالى که روز جمعه، 8 اکتبر، رامين مهمان‌پرست، سخنگوى وزارت امور خارجه به طور رسمى اعلام کرد، رئيس جمهورى ايران قرار نيست سنگى به طرف مرز اسرائيل پرتاب کند و اين اخبار را شايعات دشمن دانست، منابع عربى گزارش مى‌دهند که احتمالا سيد حسن نصر الله دبير کل جنبش حزب الله قصد دارد براى نخستين بار پس از چهار سال به همراه احمدى نژاد به طور علنى در جمع مردم ظاهر شود.

با اين حال روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن، گزارش مى‌دهد که هنوز جزئيات دقيق برنامه سفر احمدى نژاد به بيروت مشخص نيست.

الشرق الاوسط همچنين گزارش مى‌دهد، سيد حسن نصر الله قطعا با رئيس جمهورى ايران ديدار خواهد داشت. قرار است وى به محض رسيدن به بيروت شبانه و به دور از دوربين‌هاى خبرى و پروتکل‌هاى مرسوم سياسى به ديدن سيد حسن نصرالله برود. به واسطه تهديدهاى امنيتى‌اى که از سوى اسرائيل عليه دبير کل حزب الله وجود دارد، سيد حسن نصر الله به اطلاع رئيس جمهورى ايران رسانده که نمى‌تواند به طور رسمى و علنى از او استقبال کند و ناگزير بايد رئيس جمهورى ايران از فرودگاه به محل اقامت سيد حسن که مشخص نيست در روز سفر احمدى نژاد کجا خواهد بود، منتقل شود و با او ديدار کند.

همچنين اخبارى گزارش شده که البته حزب الله آن را تاييد يا رد نکرده، مبنى بر اين که قرار است سيد حسن نصر الله به همراه رئيس جمهورى ايران در مراسم بزرگى که روز دوم سفر احمدى نژاد به بيروت در محله صفير در ضاحيه جنوبى با حضور خيل عظيمى از اهالى جنوب برگزار خواهد شد، به طور علنى ظاهر شود و به همراه او در مراسم مشابهى در محله الرويس نيز حضور يابد.

پس از پايان جنگ 33 روزه در تابستان 2006 و پس از تهديدهاى مکرر اسرائيل مبنى بر تلاش براى ترور مقامات ارشد حزب الله از جمله دبير کل آن، دستگاه امنيتى حزب‌ الله به سيد حسن نصرالله توصيه کرده است که به طور علنى در انظار عمومى ظاهر نشود.

از سال 2006 تا کنون سيد حسن نصرالله تنها دو بار به طور علنى در مجامع عمومى ظاهر شده است. اولين آن در جشنوراه پيروزى بود که بلافاصله پس از پايان جنگ 33 روزه برگزار شد و در آن حزب الله پيروزى خود عليه اسرائيل را جشن گرفت و سيد حسن نصرالله نيز به سخنرانى پرداخت. حضور علنى دوم او روز گذشته بود که عکس‌هاى آن توسط حزب الله به رسانه‌ها داده شد که در آن دبير کل حزب الله يک ميليونمين درخت را در مقابل خانه‌اش کاشت. به گفته حزب الله اين منزل آخرين محل اقامت سيد حسن بوده و پس از آن خانه که اجاره‌اى بوده به مالکينش تحويل داده شده است.

پس از پايان جنگ 33 روزه حزب الله طرحى موسوم به کاشت يک ميليون درخت توسط موسسه جهاد سازندگى، يکى از موسسات زير مجموعه حزب الله به اجرا در آورد که آخرين آن ديروز با نام يک ميليون درخت توسط دبير کل حزب الله کاشته شد. در اين مراسم دکتر حسين الحاج حسن، وزير کشاورزى، على عمار، نماينده حزب الله در پارلمان لبنان و شمارى از مسئولان حزب الله حضور داشتند.


نظر شما :