اسرائيل: همه نقاط خاک ما هدف موشک‌هاى ايران، سوريه و حزب الله است

۱۵ مهر ۱۳۸۹ | ۰۳:۴۲ کد : ۸۸۹۸ اخبار اصلی
ژنرال عاموس يادلين، رئيس سازمان امنيت نظامى اسرائيل گفت: «ايران، سوريه و حزب الله قادرند هر کدام از مراکز دولتى ما چه در داخل تلاويو چه خارج از آن را مورد حمله نظامى خود قرار دهند.»
اسرائيل: همه نقاط خاک ما هدف موشک‌هاى ايران، سوريه و حزب الله است

ديپلماسى ايرانى: ‍ژنرال عاموس يادلين، رئيس سازمان امنيت نظامى اسرائيل گفت: «ايران، سوريه و حزب الله قادرند هر کدام از مراکز دولتى ما چه در داخل تلاويو چه خارج از آن را مورد حمله نظامى خود قرار دهند.»

به گزارش روزنامه القدس العربى، يادلين که روزهاى آخر دوران رياست خود بر سازمان امنيت نظامى اسرائيل را پشت سر مى گذارد، همچنين گفت: «منظقه غوش دان در مرکز اسرائيل هدف اصلى دشمنان ما در صورت بروز هر گونه جنگ نظامى خواهد بود. اين منطقه از سه ناحيه ايران، سوريه و حزب الله در لبنان به راحتى مورد حمله قرار خواهد گرفت و آنها حتى مى‌توانند موشک‌هايشان را متوجه تلاويو کرده و پايتخت را بلرزانند.»

وى اين اظهارات را در نشست چهار جانبه جنبش موسوم به کيبوتسى (نيروهاى همکار) که در مرکز کيبوتس کنيرات در اسرائيل برگزار شد، ايراد کرد و تاکيد کرد، دشمنان ما ده‌ها هزار موشک در اختيار دارند که بسيار بيشتر از آن چيزى است که تروريست‌ها براى ضربه زدن به اسرائيل در اختيار دارند.

يادلين درباره مذاکران صلح گفت: «ايران در حال حاضر بيشترين مشکل را در برقرارى صلح ميان اسرائيل با کشورهاى همسايه‌اش ايجاد مى‌کند.»

وى همچنين مدعى شد، دولت حاکم در ايران دولت تندرويى است که علنا وجود اسرائيل را رد مى‌کند و خواستار نابودى آن است. اين دولت حتى منکر وجود کوره‌هاى انسان‌سوزى نازى‌ها در اروپا است و عليه ما به طور علنى فعاليت مى‌کند و از جريان‌هاى تروريستى مخالف حمايت مى‌کند.

يادلين در ادامه تاکيد کرد، امروز جداى از تهديدهاى نظامى، تهديدهاى ديگرى نيز وجود دارد، مهمترين آنها بر افتادن وجهه قانونى از سياست‌هاى اسرائيل در جهان است که پس از عمليات غزه در پايان سال 2008 و ابتداى سال 2009 در سراسر جهان عليه اسرائيل به وجود آمده است. اکنون دنيا در کنار نيروى ضعيف مى‌ايستد و از اين رو به رغم اين که اسرائيل موفق شد از لحاظ امنيتى آرامشى را در مرزهاى خود ايجاد کند ولى با اين حال زمينه‌اى ايجاد شده تا دائما مورد اتهام مجامع جهانى قرار بگيرد و زمينه سوء ظن به آن در تمام زمينه‌ها ايجاد شود. مثلا در همين گزارش گلدستون که با فشار دشمنان ما تنظيم شد و سازمان ملل را وادار کرد تا به تحقيق درباره جنگ غزه بپردازد، گزارش به گونه‌اى تنظيم شد که تمام تقصيرها به گردن ما افتاد و دست‌هاى ما را آلوده به خون توصيف کرد. اين مسئله باعث شده تا حزب‌ الله با خيالى آسوده‌تر به فکر مسلح کردن خود بيفتد و نيروهاى خود را حتى در ميان شهروندان و طرفدارانش بيشتر تقويت کند و مجامع جهانى نيز به ما بگويند که ما چون تهديد امنيتى براى ديگران هستيم آنها هم به فکر تجهيز خود افتاده‌اند. اين موضوع جدا براى اسرائيل نگران کننده شده است.

وى همچنين تاکيد کرد، حزب الله مى‌تواند به راحتى روحيه شهروندان لبنانى را روز به روز تقويت کند در حالى که مردم اسرائيل آمادگى هيچ گونه تهديد امنيتى ندارند. آنها آمادگى دارند در صورت جنگ با اسرائيل هر گونه حمله‌اى را با قدرت پاسخ دهند.

گفتنى است که يادلين قرار بود جانشين مائير داگان رئيس امنيت خارجى اسرائيل شود ولى نتانياهو با اين کار مخالفت کرد و وى طى چند هفته آينده از سمت خود کنار خواهد رفت.   


نظر شما :