کشتی امید در آب‌های مدیترانه

۲۳ تیر ۱۳۸۹ | ۲۰:۳۶ کد : ۸۰۵۱ اخبار اصلی
در حالی که گزارش‌هایی از محاصره کشتی لیبیایی حامل کمک‌های انسانی براى مردم فلسطين به نوارغزه توسط کشتی‌های جنگی اسرائیل منتشر می‌شود رویتر گزارش داد که این کشتی راه خود را به سمت بندری در مصر تغییر داده است.
کشتی امید در آب‌های مدیترانه

دیپلماسی ایرانی: در حالی که گزارش‌هایی از محاصره کشتی لیبیایی حامل کمک‌های انسانی براى مردم فلسطين به نوارغزه توسط کشتی‌های جنگی اسرائیل منتشر می‌شود رویترز گزارش داد که این کشتی راه خود را به سمت بندری در مصر تغییر داده است.

شبکه خبری الجزیره گزارش داد کشتى‌هاى جنگى رژيم صهيونيستى کشتى ليبيايى حامل کمک‌هاى انسانى را به محاصره خود درآوردند تا مانع از ادامه حرکت آن به سمت غزه شوند. شبکه خبری بی بی سی نیز از پرسه زنی کشتی‌های اسرائیلی در حوالی کشتی لیبیایی خبر داد.

همچنین موسسه خيريه قذافى که اعلام کرد: کشتى اسرائيلى از ناخداى کشتى خواست تا به بندر "العريش" مصر عزيمت کند. وى افزود: کشتى جنگى اسرائيل اعلام کرده که به هيچ‌وجه اجازه ورود کشتى اميد به غزه را نخواهد داد.

مؤسسه خيريه قذافى که رياست آن را "معمر قذافى" فرزند رهبر ليبى برعهده دارد، افزود: کشتى اسرائيلى همچنان در نزديک کشتى اميد که به سفر دريايى خود به غزه ادامه مى‌دهد، قرار دارد.

در همين حال، ناخداى کشتى اميد و رئيس تيم موسسه خيريه قذافى حاضر در اين کشتى تاکيد کرد که تنها مسير کشتى به سمت غزه است و اين کشتى حاوى کمک‌هاى انسانى است و هيچ چيز ديگرى در آن وجود ندارد.

از سوی دیگرآویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه رژیم اسرائیل نیز گفته است: هیچ کشتی حق ورود به غزه ندارد و کشتی‌های حامل کمک‌ها باید عازم بنادر العریش یا اشدود شوند وگرنه به آنها حمله می‌شود.

درعین حال رادیو دولتی رژیم اسرائیل گزارش داده است، کشتی لیبیایی به علت نقص فنی دیگر قادر به ادامه مسیر خود نیست. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هم مدعی شد کشتی لیبیایی محاصره نشده است و اعلام کرد هیچ اتفاق تازه‌ای نیفتاده و همه چیز طبیعی است.

کشتی حامل کمک‌های بشردوستانه لیبی برای مردم غزه، عصر شنبه با 2 هزار تن دارو و موادغذایی از جمله برنج، شکر و روغن برای مردم محاصره ‌زده این منطقه به حرکت درآمده است.

کشتی امید علاوه بر 15 فعال حقوق‌ بشر شامل 13 لیبیایی، یک نیجریه‌ای و یک مغربی، 12 خدمه از کشورهای کوبا، ‌هائیتی، هند و سوریه را حمل می‌کند.

پیش از این نیز درگیری اسرائیل با  کاروان کشتی‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به غزه در آب‌های بین‌المللی مدیترانه موجب کشته شدن حداقل 9 نفر شده بود.


نظر شما :