ادعای تازه فرمانده امریکایی در عراق

ایران شبه نظامیان عراقی را آموزش می‌‌دهد!

۲۳ تیر ۱۳۸۹ | ۱۹:۰۳ کد : ۸۰۴۷ اخبار اصلی
شش سال از روزی می‌‌گذرد که ایالات متحده و همراهانش به عراق حمله کردند. با این همه عراق همچنان ناآرامی ‌‌را تجربه می‌‌کند. همچنان سیاستمدارن برای تعیین دولت با یکدیگر سر و کله می‌‌زنند.
ایران شبه نظامیان عراقی را آموزش می‌‌دهد!

دیپلماسی ایرانی: شش سال از روزی می‌‌گذرد که ایالات متحده و همراهانش به عراق حمله کردند. با این همه عراق همچنان ناآرامی ‌‌را تجربه می‌‌کند. همچنان سیاستمدارن برای تعیین دولت با یکدیگر سر و کله می‌‌زنند. در این میان امریکایی‌ها خود را برای رفتن از این کشور مهیا می‌‌کنند. عقب نشینی که اکنون در این برهه زمانی خاص با اما و اگرهای فراوانی همراه شده است. بهانه‌گیری‌های ایالات متحده هم آغاز شده است. ژنرال ری اودیرنو در تازه‌ترین اظهارنظر خود توپ را به زمین ایرانی‌ها می‌‌اندازد. این مقام امریکایی ادعا می‌‌کند که ایران اقدام به آموزش شبه نظامیان شیعه می‌‌کند و آنها را برای رویارویی با سربازان امریکایی راهی عراق می‌‌کند.

اودیرنو در تازه‌ترین ادعای خود می‌‌گوید: گروه شبه نظامی‌ ‌کتائب حزب الله که مورد حمایت ایران است برای عقب‌نشینی امریکا از عراق و آغاز فعالیت‌های جدید خود برنامه‌ریزی می‌‌کند. اودیرنو در این باره می‌‌گوید: سال‌هاست که این قبیل گروه‌ها ادعا می‌‌کنند که امریکا را وادار به ترک عراق خواهند کرد. این افراد از ابزار تبلیغاتی خاص خود برای مبارزه با ما استفاده می‌‌کنند.

اودیرنو در ادامه سخنانش ادعا می‌‌کند که میزان حمله به کاروان‌های نظامی‌‌ ایالات متحده از سوی شبه نظامیان کاهش یافته و شبکه القاعده هم در عراق کم رنگ شده و البته ارتباط خود با طالبان پاکستان و افغانستان را از دست داده است. این اظهارات اودیرنو بیست و چهار ساعت پس از انتشار گزارشی از سوی گاردین بود که در آن از کاهش موج خشونت در عراق سخن به میان آمده بود.
 
این فرمانده امریکایی ادعا کرد که نظامیان هموطنش برای مهار فعالیت کتائب حزب الله اقدام به استقرار نیروهای بیشتر در مناطق حساس امنیتی کرده است. امریکا ضرب الاجل زمانی 2011 را برای خروج از عراق اعلام کرده و این در حالی ا‌ست که هنوز مقدمات تحقق این طرح فراهم نشده است. 


نظر شما :