تایید تحریم ایران از سوی بریتیش پترولیوم

۲۳ تیر ۱۳۸۹ | ۱۵:۵۱ کد : ۸۰۴۵ اقتصاد و انرژی
پیش از این در خبرها آمده بود که در فرودگاه‌های آلمان، بریتانیا و چند کشورحوزه خلیج فارس به هواپیماهای ایرانی سوخت ارائه نشده بود و این موضوع به تحریم‌های آمریکا علیه ایران مرتبط دانسته شده بود.
تایید تحریم ایران از سوی بریتیش پترولیوم

ديپلماسى ايرانى: رویترز روز سه شنبه گزارش داد که شرکت بریتیش پتولیوم اعلام کرده است که تامین سوخت برای هواپیماهای ایران ایر در فرودگاه هامبورگ آلمان را متوقف کرده است. یک سخنگوی این شرکت اعلام کرد: «ما تایید می‌کنیم که قراردادمان با ایران در پایان ماه ژوئن به پایان رسید» با این حال این سخنگو از دلایل عدم تمدید این قرارداد سخنی نگفت.

پیش از این در خبرها آمده بود که در فرودگاه‌های آلمان، بریتانیا و چند کشورحوزه خلیج فارس به هواپیماهای ایرانی سوخت ارائه نشده بود و این موضوع به تحریم‌های آمریکا علیه ایران مرتبط دانسته شده بود. هرچند این موضوع توسط مقامات ایران تکذیب شد ولی اینک با اعلام شرکت بریتیش پترولیوم مشخص گردید که حداقل دو هواپیمایی ایرانی در تامین سوخت خود در فرودگاه هامبورگ دچار مشکل شده‌اند.

همچنین محمدرضا رجبی رييس شرکت هواپيمايى جمهورى اسلامى ايران (هما) درآلمان با تایید این خبر به رویترز گفته است که او تصور می‌کند که در چند روز آینده قرارداد جدیدی با یک تامین کننده سوخت دیگر در هامبورگ امضاء شود. او با بیان این که مذاکرات در حال انجام است از اعلام نام این تامین کننده جدید خودداری کرد.

او با بیان این که هواپیماهای ایرانی به طور عادی در دیگر فرودگاه‌های اروپایی سوخت می‌گیرند اضافه کرد: ما فقط در اینجا (هامبورگ) مشکل داریم ... که من فکر می‌کنم تا هفته آینده شرایط عادی خواهد شد.

 این مسئول دفتر هواپیمایی ایران ایر در برلین  تایید کرد که هواپیماهایی که در هامبورگ سوخت‌گیری نشده‌اند در وین و فرانکفورت سوخت‌گیری کرده‌اند.

رویترز گزارش داده که منابعی در شرکت شل نیز اعلام کرده‌اند که این شرکت قصد دارد در پاسخ به تحریم‌های اخیر ایالات متحده، قرارداد خود با شرکت ایران ایر برای تامین سوخت هواپیما را تمدید نکند.


نظر شما :