ملت عراق وظیفه خود را انجام داد؛ حالا چه باید کرد؟

۱۵ فروردین ۱۳۸۹ | ۱۸:۲۱ کد : ۷۲۵۳ اخبار اصلی
يادداشتى از عبداللطیف العبیدی، روزنامه‌نگار عراقى براى ديپلماسى ايرانى
ملت عراق وظیفه خود را انجام داد؛ حالا چه باید کرد؟
ديپلماسى ايرانى: دوباره ملت آزاده عراق با جوهر بنفش حماسه تازه ای آفرید  تا به دنیا بگوید که مردم عراق هنوز زنده اند و با اراده خود چشم انداز آینده کشور را می سازند. مردم عراق مردم بی نظیری هستند، چرا که کمتر ملتی را می توان سراغ گرفت که در سایه خمپاره ها و ماشین های بمب گذاری شده و تهدیدهای جانی و سوء خدمات رسانی و کوتاهی های بسیاری که از ارکان مختلف دولت سر زده است، بتواند حماسه ملیونی ای بسازد که در آن مشارکت در سطح عالی باشد و 65 درصد آن در انتخابات شرکت کند. در حالی که در همین انتخابات فرانسه نسبت مشارکت مردم تنها 29 درصد بود.

فرانسه ای که از لحاظ استقرار، امنیت و رفاه اقتصادی قابل مقایسه با عراق نیست. اکنون در جامعه عراق این گونه معروف شده که مهمترین عامل پیروزی این انتخابات موضع شجاعانه مرجعیت دینی عراق است که از مردم خواست مشارکت فعالی در این انتخابات داشته باشند و برایشان روشن کرد که این انتخابات انتخاباتی سرنوشت ساز است که آینده ملت عراق را می سازد و از دستاوردهای مردم عراق، فارغ از برندگان آن و گرایش های طائفه ای شان که بر هیچ کس پوشیده نیست، محافظت خواهد کرد.
خدا را سپاس که تمامی تلاش های دشمنان عراق جدید خصوصا کسانی که با صرف میلیاردها دلار تلاش می کردند مخلصان این ملت را در این انتخابات شکست دهند، شکست خورد.

تمامی تلاش هایی که برای پیروزی حزب بعث که با لباس جدید و شعارهای به ظاهر ملی قصد داشت خود را بر عرصه سیاسی عراق تحمیل کند، راه به جایی نبرد. حزبی که از راه های مختلف از جمله استفاده از تمام ابزارهای اسلامی، ملی و صرف اموال نامشروعی که از نظام قبل به دست آورده بود برای نشر دروغ های بی شاخ و دم خود از طریق رسانه های پان عربیسم تلاش می کرد مجددا خود و متحدانش را به هسته قدرت نزدیک کرده و ضمن نابود ساختن دستاوردهای ملت عراق قدرت را منحصرا قبضه کند.

در این انتخابات هم احزاب اسلام گرای سنی شکست خوردند و هم احزاب پان عربیسم که هر کدام به نوعی تلاش داشتند در حقیقت تفکرات شکست خورده و مسموم بعثی ها را بر ملت عراق تحمیل کنند.
اکنون با تمام این احوال و با حماسه ای که ملت عراق به وجود آورد، پرسش این جا است که از حالا به بعد چه باید کرد؟ هیچ شک و شبهه ای نیست که اکنون توپ در زمین سیاسیون پیروز انتخابات است. افرادی که باید آمال و آرزوهای این ملت بزرگ را به هر نحوی تحقق بخشند. مردم این افراد را انتخاب کرده اند تا خدمات رسانی کنند، رفاهشان را تامین کنند و زندگی شان را بهبود بخشند.

کشور ما کشور غنی ای است و ثروت های کلانی در اختیار دارد. خدا را شکر اکنون می توان فارغ از نگاه های طائفه ای که در دوران صدام حسین بر کشور حاکم بود به ملت خیر رساند و آنها را راضی کرد. امروز دیگر هیچ بهانه و عذری از سوی سیاسیون و مسئولانی که بخواهند کوتاهی کنند یا بی انگیزگی از خود نشان دهند، پذیرفتنی نیست. تروریسم از هم پاشید و از امروز به بعد جایی برای دزدها و وزیران فاسد نیست. ملت عراق خوشبین هستند و خود آینده خود را می سازند و دیگر اجازه نمی دهند که مسئولان فاسد و تقصیر کار به کارهای سوئشان ادامه دهند. 

نظر شما :