جولان هديه دولت اسرائيل به سربازانش

۰۶ بهمن ۱۳۸۸ | ۱۵:۵۱ کد : ۶۸۲۰ اخبار اصلی
بنیامین نتانیاهو نخست‌وزير تندروی اسرائیل تصميم گرفته است پيشنهاد ارائه رايگان اراضى بلندى‌هاى جولان به تمامى سربازانى که در ارتش خدمت مى‌کنند را بپذيرد.
جولان هديه دولت اسرائيل به سربازانش

دیپلماسی ایرانی: بنیامین نتانیاهو نخست‌وزير تندروی اسرائیل تصميم گرفته است پيشنهاد ارائه رايگان اراضى بلندى‌هاى جولان به تمامى سربازانى که در ارتش خدمت مى‌کنند را بپذيرد.

محمد برکه رئيس جبهه دموکراسى و برابرى به خبرگزارى وفاى فلسطين گفت: «بايد هر چه سريع‌تر جلوى اين طرح‌هاى اسرائيلى را در زمينه مصادره اراضى عربى در تمامى سطوح ملى و هيات‌هاى بين‌المللى بگيريم. دولت اشغالگر اسرائيلى قصد دارد جنايت جديد ديگرى را در راستاى سياست مصادره اراضى عربى از دو منطقه جليل و نقب صورت دهد و اين جنايت امروز در زمينه مصادره زمين‌هاى بلندى‌هاى جولان صورت گرفته است و اسرائيل مى‌خواهد زمين‌هاى اين منطقه را به عنوان هدايا به سربازانش بدهد.»

این در حالی است که پیش از این مقامات اسرائیلی گفته بودند که می‌خواهند برای احیای مذاکرات صلح خاورمیانه با سوری‌ها با مذاکره بنشینند و برای رسیدن به این هدف نیز هر واسطه‌ای را می‌پذیرند. حتی دو طرف با همین هدف مذاکراتی را در ترکیه با وساطت طرف ترکی انجام داده بودند.

برکه همچنین گفت: «اکثر زمين‌هاى الجليل و النقب طى 61 سال گذشته در چارچوب سياست ستمگرانه و نژادپرستانه اسرائيل مصادره شده و مسئولان اسرائيلى براى اين کار بيش از 40 قانون براى اهداف شهرک سازى‌ و محروميت اعراب از سرزمينشان که تمامى آنها غير قانونى است، تصويب کردند.»

برکه همچنین گفت: «اين تصميم بيانگر مقاصد آتى اسرائيل در زمينه بلندى‌هاى جولان است؛ اسرائيل مى‌خواهد شهرک‌هاى خود را با تمام قدرت گسترش دهد. در واقع اسرائيل هيچ گونه قصدى براى خروج از اين منطقه ندارد و تمام ادعاهايى که مسئولان اسرائيلى مطرح مى‌کنند تنها يک نوع نفاق و دورويى است.»

رسانه‌هاى اسرائیلی اعلام کرده بودند بنيامين نتانياهو پيشنهادى مبنى بر تقسيم زمين‌هاى عربى به مساحت 250 متر مربع به هر فردى که در ارتش خدمت کند را پذيرفته و بر اين اساس اين سربازان بعد از خدمت نظامى يا در طول خدمت در مناطق الجليل، نقب و بلندى‌هاى جولان سکونت خواهند داشت.

محمد برکه همچنین تاکيد کرد، ما در مرحله جديدى از طرح يهودى سازى الجليل و جولان و در چارچوب طرح گسترش شهرک سازى‌ها و تحکيم آن در دو منطقه الجليل و النقب هستيم و اين خطر بزرگى براى ماست.

هنوز هیچ منابع خبری دیگری چه اسرائیلی و چه فلسطینی این خبر را تایید نکرده است اما معمولا اسرائیلی‌ها برای انجام بسیاری از کارهایشان از در جریان قرار گرفتن رسانه‌های در این زمینه خودداری می‌کنند.


نظر شما :