پسر بن لادن از تهران به سوريه رفت!

۱۸ دی ۱۳۸۸ | ۲۰:۰۶ کد : ۶۶۵۸ اخبار اصلی
پس از چند روز کش‌مکش و جنجال منابع خبری عربی گزارش داده‌اند که یکی از اعضای خانواده بن لادن از تهران وارد دمشق شده است.
پسر بن لادن از تهران به سوريه رفت!

دیپلماسی ایرانی: پس از چند روز کش‌مکش و جنجال منابع خبری عربی گزارش داده‌اند که یکی از اعضای خانواده بن لادن از تهران وارد دمشق شده است.

روزنامه الشرق الاوسط در این باره نوشت، این شخص که بکر بن لادن نام دارد 8 سال در ایران به سر می‌برده و سرانجام پس از رایزنی‌های مقامات ایرانی و عربستانی و تلاش دولت عربستان برای دخالت دادن دولت سوریه در این ماجرا موفق شده ایران را ترک کند.

عمر بن اسامه بن لادن یکی از فرزندان  اسامه بن لادن در این باره گفت: «برادرم روز اول ژانویه وارد دمشق شد و اشک مادر خود را پاک کرد. البته تا زمانی که سایر برادران و خواهران از تهران برسند ما همچنان برای آنها دعا می‌کنیم.»

عمر از خوش‌رفتارى ایرانی‌ها سپاسگزاری کرده و در این باره گفت: «ما کمال تشکر را از ایرانی‌ها داریم و آماده‌ایم که هویت سایر برادران و خواهران باقی مانده‌مان در ایران را نیز برای مقامات ایرانی ثابت کنیم.»

بکر بن لادن به گفته این روزنامه برادر کوچکتر عمر بن لادن بوده و در تهران در کنار ایمان بن لادن که اکنون گفته می‌شود در سفارت عربستان در تهران به سر می‌برد، بوده است.

پیش از این نیز روزنامه الشرق الاوسط گزارش داده بود که ایمان بن لادن دختر اسامه بن لادن به همراه پنج برادر خود به مدت هشت سال و از زمان حمله امریکا به افغانستان در سال ۲۰۰۱ در ایران در حبس خانگى به سر برده است. وی در راه خرید مخفی‌اش از یکی از مراکز خرید تهران از دست ماموران امنیتی فرار کرده و خود را به سفارت عربستان رسانده است. ظاهرا وی اکنون در سفارت عربستان در تهران به سر می‌برد و عربستانی‌ها تلاش می‌کنند او را از تهران خارج کنند که تا کنون موفق نشده‌اند. رسانه‌های عربی بر روی این موضوع مانور بسیاری داده‌اند.

چندی پیش منوچهر متکی وزیر امور خارجه ایران در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: «سفارت عربستان در تهران به ما اطلاع داده که فردی از خانواده بن لادن در سفارتخانه‌شان پناه گرفته است. ما این موضوع را در دست بررسی داریم.»


نظر شما :