مصری‌ها فيلم امام را مى‌سازند

۲۸ آذر ۱۳۸۸ | ۱۹:۱۴ کد : ۶۴۹۲ اخبار اصلی
شماری از دست اندرکاران سینما در مصر در حال تهیه و ساخت فیلمی در مورد شخصیت امام خمینی(ره) و تاثیرات وی در جهان اسلام هستند.
مصری‌ها فيلم امام را مى‌سازند

دکتر ممدوح اللیثی رئیس اتحادیه سینمای مصر روز جمعه 18 دسامبر در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تقدیر از شخصیت برجسته امام خمینی(ره) وی را نمادی از مسلمانی حقیقی توصیف کرد و گفت: «شماری از دست اندرکاران سینما در مصر در حال تهیه و ساخت فیلمی در مورد شخصیت امام خمینی و تاثیرات وی در جهان اسلام هستند.»

ممدوح اللیثی با بیان اینکه امام خمینی نشانه برجسته جهان اسلام است، از ساخت فیلمی مستند درباره زندگی امام خمینی در مصر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، دکتر ممدوح اللیثی رئیس اتحادیه سینمای مصر روز گذشته در گفت و گو با خبرنگاران ضمن تقدیر از شخصیت برجسته امام خمینی(ره) وی را نمادی از مسلمانی حقیقی توصیف کرد و گفت: «شماری از دست اندرکاران سینما در مصر در حال تهیه و ساخت فیلمی در مورد شخصیت امام خمینی و تاثیرات وی در جهان اسلام هستند.»

وی تاکید کرد که در حال حاضر هیئت‌های مختلفی برای جمع آوری معلومات مورد نیاز برای ساخت فیلم این شخصیت بزرگ جهان اسلام در حال فعالیت هستند.

از سوی دیگر فاروق حسنی وزیر فرهنگ مصر با ساخت فیلمی علیه امام خمینی(ره) که توسط یک تهیه کننده معروف مصری به این وزارت خانه پیشنهاد داده شده، مخالفت کرد.

الحسنی امام خمینی را نشانه برجسته دین مبین اسلام توصیف کرد و توهین به وی را در هر صورتی غیر جایز دانست.

تهیه کننده این فیلم پس از روبه‌رو شدن با مخالفت سرسخت وزیر فرهنگ مصر وی را تهدید به شکایت در دادگاه کرد.


نظر شما :