دندان‌هاى برلوسکونى خورد شد

۲۳ آذر ۱۳۸۸ | ۱۳:۵۰ کد : ۶۴۴۵ اخبار اصلی
در پى حمله يک مرد به نخست وزير ايتاليا بينى و دندان‌هاى وى شکست.
دندان‌هاى برلوسکونى خورد شد

سیلویو برلوسکونی نخست وزير ايتاليا در پايان يک گردهمايى در ميلان مورد حمله يک فرد مهاجم که مجسمه‌اى کوچک را به سمت صورت وى پرتاب کرد قرار گرفت که باعث شکسته شدن بينى و دندان‌هاى نخست وزير 73 ساله اين کشور شد.

پليس ايتاليا اعلام کرد، اين فرد مهاجم 42 ساله هنگامى که سيلويو برلوسکنى نخست وزير ايتاليا مشغول امضا دادن به طرفدارانش در ميلان ايتاليا بود به وى حمله کرد که بلافاصله بازداشت شد.

در پى اين حمله نخست وزير ايتاليا به سرعت به بيمارستان منتقل و بسترى شد.

نخست وزير ايتاليا بلافاصله پس از رسيدن به بيمارستان گفت: من خوبم، من خوبم.

خبرگزارى ايتاليا (آنسا) گزارش داد، برلوسکنى سپس به مجرى يک شبکه تلويزيونى ايتاليا که به عيادت وى رفته بود گفت که اين يک معجزه بوده که وى يک چشم خود را در اين حمله از دست نداده است.

برلوسکنى که یکی از ثروتمندترین مردان ایتالیا محسوب می‌شود، در حال حاضر با پرونده فساد اخلاقى، پرونده طلاق از همسرش و اعتراضات مردمى براى استعفا مواجه است.

تلويزيون ايتاليا پس از اين حمله تصاويرى از نخست وزير ايتاليا را با دهان و صورت خونين و در حالى که با کمک همراهانش روى پاى ايستاده بود، نشان داد.

وى با همراهى محافظان خود به درون يک خودرو مشايعت شد، ولى بلافاصله از خودرو خارج شد تا نشان دهد که چندان جدى زخمى نشده است.

اما پائولو کلون سخنگوى بيمارستان سان رافائل در ميلان گفت که بر اثر اصابت اين مجسمه، برلوسکنى دچار شکستگى بينى، شکستگى دو دندان و جراحت در داخل و خارج لب خود شده است.

اين منبع بيمارستانى همچنین گفت: «او (برلوسکنى) مى‌خواست سريع به خانه برود، ولى براى مراقبت شبانه در بيمارستان بسترى ماند. نخست وزير بر اثر اصابت اين مجسمه به صورتش دچار ضربه روحى شديدى شده است.»

کلون گفت: «برلوسکنى بسيار بهت زده و بى‌روحيه بوده و به درستى نمى‌دانست چه اتفاقى برايش افتاده است.»

حمله عليه برلوسکنى پس از سخنرانى وى در گردهمايى هزاران تن از حاميان وى از حزب آزادى مردم در ميدانى در ميلان صورت گرفت.

مقامات پليس ميلان گفتند که نمى‌دانند مجسمه پرتاب شده به سمت برلوسکنى از چه جنسى بوده است.

پليس فرد مهاجم را ماسيمو تارتاگليا 42 ساله معرفى کرد. پليس گفت که تارتاگليا هيچ گونه سابقه‌ جرم و جنايت ندارد ولى در گذشته دچار مشکلات روانى بوده است و 10 سال تحت درمان بوده است.

جيان فرانکو فينى يکى از متحدان اصلى محافظه‌کار برلوسکنى با محکوم کردن اين حمله گفت: «اين يک روز بسيار بد براى ايتاليا بود و اين وظيفه‌ تمام نيروهاى سياسى است که تضمين کنند ايتاليا به سال‌هاى خشونت باز نمى‌گردد.»


نظر شما :