شيخ نعیم قاسم: حزب الله هيچ جا شعبه ندارد

۰۵ آذر ۱۳۸۸ | ۲۲:۳۵ کد : ۶۳۴۵ اخبار اصلی
نعیم قاسم معاون دبيرکل حزب‌الله لبنان تاکيد کرد، حزب‌الله لبنان هيچ شاخه‌اى در کشور‌هاى عربى و اسلامى ندارد.
شيخ نعیم قاسم: حزب الله هيچ جا شعبه ندارد

دیپلماسی ایرانی: نعیم قاسم معاون دبيرکل حزب‌الله لبنان تاکيد کرد، حزب‌الله لبنان هيچ شاخه‌اى در کشور‌هاى عربى و اسلامى ندارد.

نعيم قاسم معاون دبيرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانى خود در کميته‌ مرکزى اتحاديه عربى جوانان اظهار داشت، حزب‌الله لبنان به سرزمين خود توجه خاصى دارد و هيچ شاخه‌اى در کشور‌هاى عربى و اسلامى ندارد. حتى اگر گروهى باشد که نام آن حزب‌الله باشد دليلى ندارد که وابسته به حزب‌الله لبنان باشد.

به گزارش روزنامه لبنانى النهار، شیخ نعیم قاسم همچنین گفت: «اگر نام گروهى موسوم به حزب‌الله را در يک کشور شنيديد مسلما با حزب‌الله لبنان متفاوت است. چون طرز فکر اين گروه مانند طرز فکر ما نيست. هر گروهى در جهان مى‌تواند نام حزب‌الله را داشته باشد اما هيچ توجيه منطقى و عاقلانه‌اى وجود ندارد که بگوييم حزب‌الله يک حزب‌ بين‌المللى است. ما در لبنان با اختلافات سياسى روبه‌رو هستيم نه با اختلافات مذهبى و طايفه‌اى؛ اگر مسائل ما مذهبى و طايفه‌اى بود بسيارى از مسائل به هم مى‌ريخت و اين حق ما است که همواره تاکيد کنيم اختلافات ما مذهبى يا طايفه‌اى نيست. عملکرد ما در حزب‌الله لبنان روشن است؛ ما از بسيارى دستاورد‌هاى ويژه برای منافع سياسى کشور چشم پوشى کرده‌ايم.»

نعيم قاسم نمايندگان کشورهاى عربى و ملت‌هاى عربى را مسئول به حاشيه کشاندن برخى اصولى دانست که براى حفظ وحدت عربى به آن نياز است و گفت: «ما نيازمند اين مساله هستيم که اولويت ما فلسطين و آزاد سازى‌ آن از دست دشمن غاصب باشد. ما هر گونه آشوب مذهبى را با هر عنوانى از بين مى‌بريم. ملت‌هاى عربى بايد هوشيار باشند و به مسئوليت‌هاى واقعى‌شان عمل کنند و مسائل اساسى را حل و فصل کنند. ما به دنبال وجه اشتراک با کشورهاى عربى و کاهش اختلاف نظرهايمان با کشورهاى ديگر هستيم. متاسفانه هنوز کسانى در منطقه هستند که به دنبال ايجاد دشمنى غير از اسرائيل هستند. کسانى هستند که به دنبال درگيرى عربى و فارسى هستند؛ کسانى هستند که به دنبال مشکل تراشى ميان اعراب با يکديگر هستند و برخى مشکلاتى داخلى را در برخى کشورها ميان احزاب و سازمان‌هاى مختلف ايجاد مى‌کنند؛ در حالى که ما بايد به حل تمام اين مسايل بپردازيم، ما بايد به دنبال پايان دادن به هر مشکلى ميان جنبش‌ها و سازمان‌هاى مختلف باشيم. بايد هرگونه مشکل ميان کشورهاى عربى با يکديگر؛ ميان ايران و کشورهاى عربى از بين برود؛ ما بايد بر اين مساله تمرکز کنيم که تنها دشمن منطقه اسرائيل است و بايد اين مشکل را پايان دهيم و بعد به حل مشکلات ديگر و ايجاد راه‌ حل براى آن بپردازيم.»

 


نظر شما :