بازی پیچیده و بی‌انتها

۲۳ آبان ۱۳۸۸ | ۱۸:۰۶ کد : ۶۲۴۶ اخبار اصلی
به نظر می‌رسد که دولت ایران تصمیم دارد به تنش‌ها با امریکا و سایر نقاط جهان را همچنان ادامه دهد. با وجود آنکه باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا پیشنهاد مذاکره را داده است، ایران گفت‌وگوهای جدی در ارتباط با برنامه هسته‌ای خود و سایر مسائل را متوقف کرده است.
بازی پیچیده و بی‌انتها

دیپلماسی ایرانی: به نظر می‌رسد که دولت ایران تصمیم دارد به تنش‌ها با امریکا و سایر نقاط جهان را همچنان ادامه دهد. با وجود آنکه باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا پیشنهاد مذاکره را داده است، ایران گفت‌وگوهای جدی در ارتباط با برنامه هسته‌ای خود و سایر مسائل را متوقف کرده است. ایران از توافق خود برای انتقال اورانیوم غنی شده خود به خارج از کشور منصرف شد و همچنان شهروندان خود را هم تهدید می‌کند.

آخرین اقدام ایران دست‌گیری سه شهروند کوه‌نورد امریکایی بود که اکنون بیش از سه ماه است که به جرم جاسوسی در ایران هستند. به گفته خانواده آنها، این امریکایی‌ها در منطقه کردستان عراق کوه‌نوردی می‌کردند که به طور تصادفی از مرز ایران رد شدند. از زمان دستگیری آنها در ماه جولای آنها در زندان اوین هستند، جایی‌که زندانی‌های سیاسی هم در این زندان به سر می‌یرند.

کیان تاج‌بخش ماه گذشته به جرم فعالیت‌های ضد دولتی بازداشت شد و در نهایت به 15 سال زندان محکوم شد این درحالی است که روبرت لوینسون، کارمند سابق اف.بی.آی در یک سفر کاری ایران در سال 2007 ناپدید شد.

ایران حق دارد که به جرم‌های قانونی رسیدگی کند، اما به نظر نمی‌رسد که پرونده این سه امریکایی چیزی باشد که بتواند احترام را برای ایران از سوی جامعه جهانی به ارمغان آورد.

منبع: نیویورک تایمز


نظر شما :