پچپچه‌ها/ می‌گویند طالبان با پول‌های مساجد سلاح می‌خرد/ چاوز، ایران، اورانیوم

۲۶ مهر ۱۳۸۸ | ۲۱:۳۷ کد : ۶۰۲۵ اخبار اصلی
در این بخش: فروشندگان بنزین به ایران تغییر نکرده‌اند، اتهام دخالت ایران در لبنان بی‌اساس است، می‌گویند طالبان با پول‌های مساجد سلاح می‌خرد، کارمند روزنامه اسپانیایی در ایران بازداشت شد، اخراج تعدادی از دانشجویان از خوابگاه‌ها و...
پچپچه‌ها/ می‌گویند طالبان با پول‌های مساجد سلاح می‌خرد/ چاوز، ایران، اورانیوم

فروشندگان بنزین به ایران تغییر نکرده‌اند

موضوع تحریم بنزینی ایران و تصویب طرح آن در کنگره امریکا باعث شده است تا مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران واکنش نشان دهد و با گفتن اینکه تاکنون هیچ گونه تغییری در فهرست فروشندگان بنزین به ایران ایجاد نشده است، بگوید: هم اکنون واردات بنزین مطابق روال ماه‌های گذشته در حال انجام است.

فرید عامری درباره تاثیر محدودیت‌های اعمال شده از سوی برخی کشورهای غربی و امریکا بر روی صادرات بنزین به ایران، گفته است: هم اکنون امکان واردات بنزین به ایران از تمام کشورهای دنیا به جز رژیم اشغالگر قدس که با آنها روابط تجاری داریم وجود دارد.

وی قیمت مناسب و کیفیت مطلوب را دو شرط اصلی برای واردات بنزین از شرکت‌های خارجی عنوان کرده و افزوده است: واردات بنزین از هر کشور و یا شرکتی که این دو معیار را داشته باشد امکان پذیر است.

این اظهارات که نافی اقدام های غرب علیه ایران است، در حالی بیان می شود که چندی است بحث واردات بنزین از کشور چین نیز بر سر زبان ها افتاده است. البته مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نسبت به این قضیه ابراز بی اطلاعی کرده و گفته است: در این باره امور بین‌الملل شرکت ملی نفت باید پاسخگو باشد.

اتهام دخالت ایران در لبنان بی‌اساس است

تحولات اخیر لبنان باعث شده است تا بار دیگر زمزمه ها مبنی بر دخالت ایران در امور داخلی این کشور شدت بگیرد. ایران که همواره دخالت ها در این زمینه را رد کرده و تنها از ارسال کمک هایی برای بازسازی مناطق جنگ زده سخن گفته است، بار دیگر نسبت به اتهام های وارده واکنش نشان داده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت تاکید کرد: متهم کردن ایران به مانع تراشی بر سر راه تشکیل دولت جدید لبنان، کاملا بی پایه و اساس است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اینترنتی النشره، محمدرضا شیبانی اضافه کرد: موضوع تشکیل دولت لبنان یک مسئله کاملا داخلی به شمار می رود و می تواند با همت عالی مسئولان لبنان و سیاستگذاران این کشور تحقق یابد.

می‌گویند طالبان با پول‌های مساجد سلاح می‌خرد

گفته می شود کمک های مالی نیروهای ائتلاف به مساجد باعث شده است تا طالبان این کمک ها را بگیرد و در جهت تجهیز خود به کار بگیرد. اما ذبیح الله مجاهد یکی از سخنگویان طالب گفته است نیروهای ائتلاف و دولت افغانستان به بهانه کمک، بعضی مساجد را تخریب می کنند که طالبان جلوی این کار آنها را می گیرد.

در آن سو نیروهای ائتلاف می گویند به مساجد کمک می کنند ولی طالبان این کمک ها را شب هنگام با تهدید کردن مردم از مساجد جمع آوری می کند. آنها می گویند افراد مسلح که خود را طالب معرفی کرده اند، اجناس و اموال را جمع آوری کرده و از پول آن سلاح و مهمات می خرند.

برخی مقام ها گفته اند در حدود 40 تا 45 مسجد تحت پوشش برنامه کمک ها قرار دارند و برای هر مسجد معادل پنج هزار دلار وسایل خریداری شده که شامل ژنراتورهای دیزلی، فرش و رنگ و مقداری پول نقد کمک می شود. اما مخالفان دولت شب ها به مساجد یورش برده و با آزار مردم، وسایل و پول نقد را از مردم به زور می گیرند.

کارمند روزنامه اسپانیایی در ایران بازداشت شد

خبرگزاری ریا نووستی گزارش داد، فریبا پژوه مترجم رسمی روزنامه "Mundo" اسپانیا به اتهام تبلیغ علیه جمهوری اسلامی ایران در تهران بازداشت شد. این مطلب را روز سه شنبه فرانس پرس به نقل از این نشریه اسپانیایی اعلام کرد.

خانم پژوه روز 22 اوت توسط ماموران ایرانی بازداشت شده بود اما خبر آن تازه منتشر شده است. وی زمان دستگیری در خانه خود بود. بر اساس گزارش "Mundo" در حال حاضر وی در زندان اوین تهران به سر می برد.

نشریه مذکور تاکید کرد که این خبرنگار مجوز کار در ایران را طی انتخابات ریاست جمهوری 12 ژوئن سال جاری و چند هفته بعد از آن داشته است.

چاوز، ایران، اورانیوم

هوگو چاوز رییس جمهوری ونزوئلا که به خاطر روابطش با ایران در زمینه هسته ای مورد انتقاد امریکا واقع شده، در تازه ترین سخنانش گفته است که ایران به کشورش در اکتشاف معادن اورانیوم برای مصارف صلح آمیز کمک می کند. چاوز همچنین از همکاری روسیه با کشورش برای دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای خبر داده است.

چاوز این سخنان را در حاشیه دیدار با رهبران دولت های چپ گرای آمریکای لاتین در بولیوی بیان کرد. وی البته به خبرنگاران گفت: ونزوئلا و ایران در پی تولید سلاح هسته ای نیستند و ونزوئلا هیچ گاه بمب اتم نخواهد ساخت.

سری جديد دکل‌های ارسال پارازيت

روزنامه اعتماد که موضوع پارازیت های ماهواره ای را دنبال می کند، در گزارشی که روز یکشنبه 26 مهر منتشر کرد، نوشت: در حالى که مناقشات دولت و مجلس براى شناسايى منبع پارازيت هاى ماهواره اى همچنان ادامه دارد، ديروز سرى جديد دکل هاى ارسال پارازيت فعال شدند. دکل هاى ارسال پارازيت هاى ماهواره اى که گفته مى شود اوايل ماه جارى از سوى يکى از نهادهاى نظامى در دارآباد تهران نصب شدند ديروز به صورت آزمايشى فعال شدند. بنا به گفته منابع مطلع اين دکل ها از روز شنبه 25 مهرماه سال جارى تا 25 آبان ماه به صورت آزمايشى فعال خواهند شد، هر چند هنوز هيچ ارگانى رسما مسئوليت نصب اين دکل ها را بر عهده نگرفته است اما گفته مى شود هدف از ارسال سرى جديد پارازيت هاى ماهواره اى مقابله با شبکه هاى ماهواره اى کشورهاى بيگانه است.

بنا به گفته موافقان نصب سرى جديد دکل هاى ارسال پارازيت اين اقدام تدبير براى مقاومت در برابر رسانه هايى است که قصد براندازى نرم را دارند. موافقان ارسال پارازيت هاى جديد با اعتقاد به اينکه اعتراضات پراکنده به نتيجه دهمين دور انتخابات رياست جمهورى به واسطه اخبار کذب و سياست هاى اين دست رسانه ها به موجى از ناآرامى ها تبديل شدند لذا مقابله با اين امر اقدامى اضطرارى است.

به زعم مخالفان نصب سرى جديد دکل هاى ارسال پارازيت، زيان هاى اين اقدام به ميزانى است که تبعات زيان‌بارى را بر سلامت شهروندان بر جا مى گذارد.

اخراج تعدادی از دانشجویان از خوابگاه‌ها

اعتراض های دانشجویان دانشگاه های مختلف به نتایج انتخابات ریاست جمهوری و حوادث پس از آن ادامه دارد و در همین راستا، مسئولان دانشگاه ها اقداماتی را جهت فرونشاندن اعتراض ها در دستور کار قرار داده اند. تعلیق تحصیلی و اخراج از خوابگاه ها از جمله این اقدام هاست.

قائم مقام معاونت دانشجویی وزارت علوم درباره اخراج تعدادی از دانشجویان در کوی دانشگاه تهران، شیراز و اصفهان که در چند روز اخیر صورت گرفته، گفته است: اگر اقداماتی که موجب بر هم‌زدن محیط خوابگاه می‌شود از سوی یک دانشجو ادامه پیدا کند، مدیران خوابگاه طبق قانون می‌توانند دانشجویان خاطی را اخراج کنند. اگر اخراجی در دانشگاه‌ها صورت گرفته، به احتمال زیاد به این دلیل و طبق قانون بوده است.

مسلمی نائینی در گفتگو با ایلنا، در عین حال افزوده است که هیچ دانشجویی به دلیل مسائل سیاسی از خوابگاه‌ها اخراج نمی‌شود. وی تاکید کرده است: موضوع اخراج دانشجویان از خوابگاه به دلیل شرکت آنها در برخی از تجمعات سیاسی صحت ندارد و هیچ اخراجی صورت نگرفته است.


نظر شما :