پچپچه‌ها/ پارازیت‌های ماهواره ای برای سلامتی مفید است/ جلیلی به ما آبرو داد

۲۶ مهر ۱۳۸۸ | ۰۲:۰۵ کد : ۶۰۲۰ اخبار اصلی
در این بخش: وزير زن معرفى نمى‌شود، سفير ایران در آلمان اقدام علیه مخالفان دولت را تکذيب کرد، از سلاح استفاده کنید تا به امنيت و ثبات کشور آسيبى نرسد، پارازیت‌های ماهواره ای برای سلامتی مفید است، جلیلی به ما آبرو داد و...
پچپچه‌ها/ پارازیت‌های ماهواره ای برای سلامتی مفید است/ جلیلی به ما آبرو داد

وزير زن معرفى نمى‌شود

از زمانی که رییس جمهور اعلام کرد در کابینه جدید خود سه وزیر زن را به مجلس پیشنهاد خواهد داد، انتقادهایی از سوی عقلا و مراجع مطرح و گفته شد که این انتخاب تنها در صورتی منطقی و پذیرفتنی است که نامبردگان دارای کارآمدی و تجربه لازم باشند. برخی هم معتقد بودند این حرکت رییس دولت به ژستی روشنفکرانه شبیه است و او قصد دارد سویه های تبلیغاتی و مردم پسند را دنبال کند.

بعد از آنکه این موضوع بر خبرهای مربوط به تنش های پس از انتخابات نچربید، حالا دستيار ارشد احمدی نژاد خبر داده است: سه وزير باقيمانده براى وزارت‌خانه‌هاى آموزش و پرورش، رفاه و نيرو بعد از اتمام بررسى لايحه هدفمند کردن يارانه‌ها در مجلس شوراى اسلامى از سوى رييس‌جمهور به مجلس معرفى خواهند شد.

هاشمى ثمره در پاسخ به اين سوال که آيا در ميان سه وزيرى که قرار است به مجلس معرفى شوند يک زن نيز حضور خواهد داشت؟ گفته است: تا آنجا که من اطلاع دارم قرار نيست که خانمى معرفى شود.

سفير ایران در آلمان اقدام علیه مخالفان دولت را تکذيب کرد

سفير ايران در آلمان ادعاهاى رسانه‌هاى آلمان درباره درخواست ايران از دولت آلمان براى جلوگيرى از تظاهرات‌هاى ضدايرانى در اروپا را تکذيب کرد.

خبرگزارى يونايتدپرس گزارش داده بود که شبکه‌ تلويزيونى «آ.آر.د» آلمان به نقل از مانفرد مورک ـ معاون رييس سرويس اطلاعاتى اين کشور ـ اعلام کرده است: ما مى‌دانيم که افراد سرويس (اطلاعات) مخفى ايران در تظاهرات‌ها (مخالفان دولت ايران در آلمان) حاضر مى‌شوند. ما مدارکی داريم که در این تجمعات از افراد فيلم گرفته مى‌شود و اين سرويس‌ها قصد شناسايى مردم را دارند.

«آ.آر.د» به نقل از وزارت خارجه‌ آلمان مدعى شده بود تهران از وزارت امور خارجه‌ آلمان خواسته است از تظاهرات‌هاى ضدايرانى در اروپا جلوگيرى کند.

عليرضا شيخ‌عطار ـ سفير ايران در آلمان ـ همه اين ادعاها را تکذيب کرده و گفته است: هيچ نامه يا پيام مکتوبى از جانب ما در اين ‌باره وجود نداشته است.

از سلاح استفاده کنید تا به امنيت و ثبات کشور آسيبى نرسد

یمن نیز چون کشورهایی که با درگیری ها و مخالفت های داخلی دست به گریبان است، سعی می کند چالش های داخلی خود را به دست های خارجی نسبت دهد.

ابوبکر القربى وزير خارجه يمن به تازگی در تشریح فعالیت های شورشیان الحوثی گفته است: حوثى‌ها فعاليت‌ خود را با هدف تعليم مذهب الزيدى و حفظ آن به عنوان مذهب دوم کشور در کنار مذهب سنى شافعى آغاز کردند اما از اين چارچوب خارج شده و شبه نظاميان مسلح را ايجاد کردند و از چارچوب قانون اساسى خارج شدند و خواستار تغيير نظام و بازگشت به نظام قبل از26 سپتامبر سال 1962 شدند و سلاح به دست گرفتند.

وزير خارجه يمن تاکید کرده است: شبه‌نظاميان بعد از هر جنگ خود را مجهز به تجهيزات و سلاح‌هاى سنگين مى‌کنند و از سوى ديگر حمايت‌هاى مالى نيز از آنها مى‌شود. آنها هم از داخل به سلاح دست مى يابند هم از خارج. تمام اين مسائل دال بر آن است که گروه‌هايى از خارج آنها را حمايت مالى و نظامى مى‌کنند.

القربى می افزاید: بايد ميان حمايت‌ها از دولت يمن و حمايت‌ ازحوثى‌ها تفاوت قايل شويم، حمايت‌ها از دولت يمن در چارچوب حمايت قانونى و توافق نامه‌هاى دوجانبه‌اى است که با کشورهاى ديگر امضا شده؛ يمن با سازمان‌ها، اتحاديه‌ عرب و سازمان ملل رابطه دارد؛ دولت به عنوان مسئول حفظ جان شهروندان بايد از سلاح استفاده کند تا به امنيت و ثبات کشور آسيبى نرسد. اما افراد ديگرى که سلاح حمل مى‌کنند به امنيت و ثبات کشور آسيب مى‌رسانند.

وزير امور خارجه يمن می گوید که دولت متبوعش از مذاکره با هر جناحى استقبال مى‌کند و اگر حوثى‌ها نيز شروط پنج گانه‌ دولت را مى پذيرفتند، مذاکره انجام می شد.

اصولگرایان: انتخابات مجمع عمومی خانه احزاب باید تجدید ‌شود

اسدالله بادامچیان عضو کمیسیون ماده 10 احزاب بعد از برگزاری مجمع اخیر که با اقبال اصلاح طلبان همراه بود، گفت: انتخابات و مجمع اخیر خانه احزاب غیر قانونی بوده و در جلسه بعدی کمیسیون ماده 10 ابطال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه احزاب اصولگرا از مهلت ارائه شده از سوی کمیسیون ماده 10 احزاب به خانه احزاب برای رعایت مسائل قانونی اطلاع نداشتند افزود: برگزاری مجمع عمومی به طور غیر قانونی صورت گرفته و حال که مشخص شده این مجمع بدون حضور نماینده وزارت کشور و نظر موافق کمیسیون ماده 10 و با عدم رعایت موازین قانونی تشکیل شده نمی توان به نتایج آن متعهد بود.

بادامچیان مجمع اخیر را به رسمیت نشناخته و معتقد است انتخابات دوره چهارم شورای مرکزی و مجمع عمومی خانه احزاب باید تکرار شود.

پارازیت‌های ماهواره ای برای سلامتی مفید است

بعد از بررسی هایی که بر سر مضر یا نامضر بودن پارازیت های شدید ماهواره ای در رسانه ها و سپس مجلس انجام شد، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با رد هرگونه ضرر جسمی و روانی از جانب پارازیت های ارسالی گفته است: مضرات امواج خنثی کننده ماهواره‌ای کمتر از ماهواره های جاسوسی است که برخی از کشورها از آن استفاده می‌کنند.

امیرحسین قاضی زاده افزوده است: مستندات علمی در خصوص مضرات میدان مغناطیستی بر بدن انسان وجود ندارد. البته در خصوص قرار گرفتن انسان در میدان های مغناطیستی قوی که بیماری خونی ایجاد کرده و گاه سبب سقط جنین شده، مستنداتی در سال‌های اخیر موجود بوده است.

نماینده مردم مشهد و کلات معتقد است: در دنیای امروز که با پیشرفت تکنولوژی همراه است انسان با این امواج به صورت مستقیم و غیر مستقیم مثل تلفن همراه که دارای امواج خاص خود است مواجه می شود.

وی تاکید می کند: هر تکنولوژی مضراتی دارد مثل اتومبیل؛ آیا می شود برخی از تکنولوژی ها هیچ گونه تهدید زیست محیطی ایجاد نکند و آیا در دنیای کنونی می توان بدون برخی از تکنولوژی ها زندگی کرد؟

بنابراین می توان این گونه نتیجه گرفت که پارازیت ها یکی از تکنولوژی های روز است که ضرری برای بدن ندارد و هرچه ضرر نداشته باشد خود به خود مقید است.

جلیلی به ما آبرو داد

احمد جنتی که به خاطر نطق قرایش در نماز جمعه هفته گذشته تهران و پرداختن به حضور احتمالی جنبش سبز در تجمع 13 آبان، خبرساز شده است، از نگاهی دیگر نیز مورد توجه رسانه های خارجی قرار گرفته است.

خبرگزاری نووستی روسیه به آن بخش از سخنان او که به مذاکرات ژنو پرداخته، توجه کرده و به نقل از او آورده است: این اجلاس (ژنو) برای ما یک فتح، عزت و اقتدار بود و غربی‌ها باورشان آمد که نباید با ایران قیم‌مآبانه برخورد کنند بلکه باید حرف جمهوری اسلامی را بشنوند و بسته پیشنهادی را که در آن نه موضوع هسته‌ای بلکه حقوق ملت‌ها، رفع تبعیض‌ها، برخورد با تروریست‌ها و در یک جمله عدالت در آن مطرح بود را بررسی کنند. حتی بعضی‌ها که می‌خواستند دنبال بحث هسته‌ای بروند، دکتر جلیلی که از سرمایه‌های ماست و به ما آبرو داد، به آنها پاسخ داد که من برای این موضوع نیامده‌ام و دستور کار ما بسته پیشنهادی ایران است زیرا از بحث هسته‌ای عبور کرده‌ایم.

دبیر شورای نگهبان در تشریح مذاکره دبیر شورای عالی امنیت ملی با ویلیام برنز معاون وزیر خارجه امریکا در حاشیه اجلاس گروه "1+5" نیز اظهار داشت: سه مرتبه نماینده آمریکا به جلیلی پیغام می‌دهد که می‌خواهم شما را ملاقات کنم اما وی قبول نمی‌کند و می‌گوید هر حرفی که دارید در جلسه بگویید، اما پس از اتمام جلسه وقتی که همه بیرون می‌روند معاون وزیر خارجه امریکا به صندلی کنار دبیر شورای عالی امنیت ملی می‌آید و جلیلی هم با متانت و وقار سخنان او را گوش می‌کند و وقتی هم که برنز راجع به بحث هسته‌ای صحبت می‌کند جلیلی می‌گوید قضیه حل شده است و دست آخر هم که می‌گوید درباره حقوق بشر در ایران مسائلی مطرح است، جلیلی پاسخ می‌دهد که ما هم شنیده‌ایم اوباما در ابتدای ریاست‌جمهوری اعلام کرد که شکنجه را متوقف می‌کنیم که این امر نشان می‌دهد قبل از آن شکنجه در امریکا بوده است و در این هنگام برنز سرش را پایین می‌اندازد.

امام جمعه موقت تهران همچنین هرگونه مذاکره ایران و امریکا را رد و تاکید کرده است: بحث مذاکره مطرح نیست و اینکه باب مذاکرات باز شده است، صحت ندارد و همه بدانند موضع جمهوری اسلامی ایران در مقابله با امریکا آن گونه که امام فرمودند و سیاست مقام معظم رهبری است خواهد بود و تغییرناپذیر است.


نظر شما :