ناگفته های همسر بن لادن از زندگی مشترک

۲۵ مهر ۱۳۸۸ | ۱۷:۱۶ کد : ۶۰۱۲ اخبار اصلی
من به همراه دیگر همسران بن لادن در منزلی ساده بدون کولرهای پیشرفته در سودان و عربستان در انزوا قرار داشتم و ...
ناگفته های همسر بن لادن از زندگی مشترک

در اواخر ماه جاری میلادی کتابی درباره زندگی اسامه بن لادن رهبر شبکه القاعده در انگلیس عرضه خواهد شد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، این کتاب به قلم همسر اسامه به نام "نجوی" و پسر چهارمش "عمر "نوشته شده است.

عمر پسر اسامه بن لادن بعد از ازدواج با یک زن انگلیسی به نام "زینه"، هم اکنون در دوحه قطر زندگی می کند.

 این کتاب که یک نویسنده امریکایی به نام "جان ساسون" نیز در نوشتن آن مشارکت دارد به قیمت 17 دلار و 50 سنت عرضه خواهد بود.

دراین کتاب شرح مفصلی از زندگی بن لادن او روند تبدیل او از فردی مذهبی و آرام به چهره افراطی در بعد جهانی آمده است.

براساس اظهارات نجوی که از اتباع سوریه است، خانواده بن لادن به کشورهای پاکستان، سودان، افغانستان و آمریکا سفر کرده است.

نجوی می گوید: من به همراه دیگر همسران بن لادن در منزلی ساده بدون کولرهای پیشرفته در سودان و عربستان در انزوا قرار داشتم.
عمر در این باره می گوید: پدرم به مادرم اجازه نمی داد تا کولر منزل را روشن کند. این کولر را پیمانکار ساختن منزل مسکونی نصب کرده بود . به مادرم حتی اجازه نمی داد که از یخچال موجود در آشپزخانه نیز استفاده کند.

در این کتاب، بن لادن پدری "جدی" توصیف می شود که بازی کودکان و استفاده از دستگاه های الکترونیکی را در منزل خود در دوره اقامت در افغانستان، عربستان و سودان منع می کرد. بن لادن با این حال دوستدار کاشت گل و راندن خودروهای روز بود.

همسر بن لادن همچنین از سفرش به آمریکا تعریف می کند و به جان ساسون که در تهیه این کتاب مشارکت کرده، می گوید : دو هفته در آمریکا بودیم. در لس آنجلس با  اشخاصی مانند "عبدالله عزام"روحانی فلسطینی و پدر معنوی افغان های عرب دیدار کردیم. این سفر چندی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در  ایران در سال 1979 صورت گرفت.

پس از این سفر، بن لادن به پاکستان و افغانستان عزیمت کرد تا به مبارزه با اشغالگران شوروی بپردازند.
بن لادن در پایان به عربستان سعودی بازگشت و برای فرزندان خود  داستان هایی درباره درگیری ها در کوه ها و غارها و اخراج نیروهای شوروی تعریف می کرد.

 او در خانه اش با فرزندانش که تعداد آنها به 12 نفر رسیده بود جدی بود ولی در برخی اوقات نیز می خندید.  نجوی نیز با دیگر همسران جدید بن لادن در انزوا  زندگی می کرد. نجوی خود یکی از همسران بن لادن را برگزیده بود. بن لادن به رغم اینکه از وسایل الکترونیک نفرت داشت  عاشق خودروهای پرسرعت  و شیک بود. وی به همین دلیل یک دستگاه خودروی مرسدس بنز به رنگ طلایی در میان خودروهایش داشت.

بن لادن در یکی از سفرهای خود یک فروند قایق تندور نیز خریده بود. برای بن لادن هیچ چیزی به اندازه گذراندن یک روز کامل با خودروهای پرسرعت در صحرا لذتبخش نبود. وی خودرو اش را در صحرا رها و مسافت های طولانی را پیاده روی می کرد.

براساس گزارش این کتاب، رهبر شبکه القاعده پس از آنکه تحت تعقیب قرار گرفت و مجبور شد در سودان زندگی کند به کاشت گل و ذرت مشغول بود و در همان حال به دنبال طرح ریزی عملیات ترور و پی ریزی شبکه القاعده بود.

نجوی اضافه می کند : بن لادن برخی شب ها خانواده اش را مجبور به ماندن در صحرا می کرد در حالی که هیچ چیزی جز خاک برای در امان ماندن از سرمای شب های صحرا در اختیار نداشتند. وی همچنین فرزندان خود را به پیاده روی در صحرا بدون داشتن آب مجبور می کرد تا توانایی های آنها را افزایش دهد.


نجوی همچنین می گفت که بن لادن انگلیسی را به خوبی صحبت می کرد؛ نابغه ریاضیات بود و به سیاست و طبیعت علاقه بسیاری داشت.

در این کتاب همچنین برای نخستین مرتبه تصاویر اختصاصی از خانواده بن لادن منتشر می شود از جمله می توان به انتشار عکس هایی از کودکی عمر و برادرانش، بن لادن به همراه خانواده در افغانستان و در حال اسب سواری نیز اشاره کرد.

 

در این اثر همچنین مطالب جالبی درباره حملات 11 سپتامبر از زبان همسر و پسر بن لادن مطرح شده است.


( ۲۰ )

نظر شما :