پچپچه‌ها/ اجازه تحصیل برای مهاجران افغان در ایران/ پارازیت‌ها هم از روسیه می آید؟

۲۰ مهر ۱۳۸۸ | ۲۱:۲۷ کد : ۵۹۸۳ اخبار اصلی
در این بخش: تشکیل ستاد ملی بررسی سلامت برنج، مخابرات: پارازيت‌ها کار ما نیست، پارازیت‌ها هم از روسیه می آید؟، اجازه تحصیل برای مهاجران افغان در ایران و...
پچپچه‌ها/ اجازه تحصیل برای مهاجران افغان در ایران/ پارازیت‌ها هم از روسیه می آید؟

تشکیل ستاد ملی بررسی سلامت برنج

بعد از تشکیل کمیته ای با عنوان حقیقت یاب با هدف بررسی فجایع رخ داده پس از انتخابات و نتایج حاصله از آن، حالا نوبت راه اندازی ستادی با نام ستاد ملی بررسی سلامت برنج شده است تا فضای روانی بوجود آمده در جامعه به خاطر وجود برنج های ناسالم وارداتی را تعدیل کند.

خبرگزاری مهر به نقل از معاون غذا و داروی وزارت بهداشت به مردم اطمینان خاطر داد که مصرف برنج های هندی هیچ گونه مشکل و عارضه ای ندارد و خیال مردم از بابت خوردن این محصول غذایی وارداتی راحت باشد.

احمد شیبانی روز یکشنبه گفت: به دنبال موضوع آلودگی برنجهای هندی در بازار داخلی کشور، وزرای بهداشت، صنایع، بازرگانی و جهاد کشاورزی تصمیم گرفتند با تشکیل "ستاد ملی بررسی سلامت برنج" نسبت به صحت و سقم این اخبار مطمئن شوند.

وی با تاکید بر انجام آزمایش های گوناگون بر روی 13 نمونه از برنج های وارداتی که در داخل کشور عرضه می شود، تصریح کرد: برنج ها هیچ مشکل خاصی ندارند و مردم بدون دغدغه آنها را مصرف کنند.

مخابرات: پارازيت‌ها کار ما نیست

نزدیک به دو هفته است که پازاريت‌هاى ماهواره‌‌اى تبديل به سوژه خبرى داغى براى رسانه‌هاى داخل و خارج از کشور شده است ولى نکته‌اى که بيشتر از پارازيت‌هاى ماهواره‌اى مطرح شده، بحث زيان‌آور بودن اين اختلالات براى انسان‌ها به خصوص زن‌ها است. در اين ميان هيچ مسئول و نهادى در اين زمينه اظهارنظر نمى‌کند و همگى بلا استثنا خود را از اين موضوع بى‌خبر جلوه مى‌دهند.

خبرگزاری ايلنا در گزارشی به سراغ مهندس فرنقى‌زاد مدير روابط عمومى سازمان تنظيم‌مقررات و ارتباطات راديويى رفته است. او ضمن اعلام اينکه پارازيت‌ها هيچ ربطى به رگولاتورى ندارد می گوید: ايجاد اختلال و پارازيت ماهواره‌اى اصلا به رگولاتورى ربطى ندارد و ما اصلا نمى‌دانيم که اين موضوع به وسيله چه کسانى هدايت مى‌شود.

در همين باره مدير روابط عمومى وزارت ارتباطات و فناورى اطلاعات نیز از هرگونه پارازيت ماهواره‌اى اظهار بى‌اطلاعى کرده و گفته است: اگر هم پارازيتى باشد به وسيله مخابرات و ما انجام نمى‌شود و ما هم هيچ اطلاعى از چگونگى اين پارازيت‌ها نداريم.

پارازیت‌ها هم از روسیه می آید؟

چند روز قبل بود که رئيس کميته ارتباطات کميسيون صنايع و معادن مجلس خبر داد نمايندگانى را از وزارت دفاع، سپاه پاسداران، وزارت پست و تلگراف و تلفن، وزارت بهداشت و درمان و وزارت دفاع برای بررسی موضوع پارازیت های ماهواره ای دعوت کرده اند تا براى پاره اى توضيحات به مجلس بروند. سپاه پاسداران اما بلافاصله اعلام کرد به علت اينکه قبلا در جلسات شوراى عالى امنيت ملى شرکت کرده و اين امواج را مطرح نمى داند، در اين جلسه شرکت نمى کند.

روزنامه اعتماد روز دوشنبه در گزارشی مبسوط در این باره نوشت: پيشتر و در پى حوادث پى درپى هوايى در اواخر تابستان گذشته شايعاتى نظير دخيل بودن پارازيت هاى ماهواره اى در بروز سوانح هوايى نيز به وجود آمده بود که جملگى رد شدند.

کمتر از 10 روز قبل بود که چند سايت خبرى از ادامه نصب سيستم هاى قوى پارازيت اندازى - که گفته مى شد از روسيه به ايران آورده شده اند - خبر دادند. با انتشار اين خبر و افزايش موج نگرانى شهروندان بود که نايب رئيس کميسيون بهداشت و درمان مجلس نسبت به تاثيرات مخرب پارازيت هاى ماهواره اى و مخابراتى بر سلامت روان شهروندان تهرانى هشدار داد و تاکيد کرد متاسفانه بعد از انتخابات امواج پارازيت هاى مخابراتى به شدت افزايش يافت که مطمئناً براى سلامت تهرانى ها نگران کننده خواهد بود.

محسنى بندپى يادآور شد گزارش هاى واصله نگران کننده است چرا که تحقيقات نشان داده است امواج پارازيت ها تاثيرات مخربى بر اعصاب و روان انسان بر جا مى گذارد.

اين نماينده تاکيد کرد: اين امواج ممکن است در اثر تداوم، ناشنوايى مزمن را نيز به همراه داشته باشد. التهابات پوستى، سرطان ها، امراض خونى و نخاعى و اختلالات هورمونى که بعضاً باعث نابارورى در زنان و مردان مى شوند نيز از جمله اثرات مخرب پارازيت هاى مخابراتى برشمرده شدند.

نظرسنجى يورونيوز: اوباما گزينه مناسبى براى دريافت نوبل صلح نبود

شبکه خبرى يورونيوز در بخش نظرسنجى خود اين سوال را از بينندگان خود پرسيد: "آيا رئيس جمهور اوباما بهترين گزينه براى دريافت جايزه صلح نوبل 2009 بوده است؟" در اين نظرسنجى 34 درصد پاسخ مثبت، 61 درصد پاسخ منفى و پنج درصد راى ممتنع دادند.

اجازه تحصیل برای مهاجران افغان در ایران

مهاجران افغان که در ایران به سرمی برند از این پس اجازه آموزش در مدارس و دانشگاه های این کشور را خواهند داشت. این سخنان را حسین مالکی سفیر ایران در کابل در یک نشست خبری به خبرنگاران اظهار کرد.

مالکی به خبرنگاران افغان گفت که در حال حاضر بین دو تا سه میلیون مهاجر افغان در ایران به سر می برند که در گذشته برای آنها اجازه آموزش در مکاتب (مدارس) ایران داده نمی شد.

به گفته وی شرایطی فراهم آمده است تا اطفال مهاجر و دانشجویانی که خواهان ورود به مدارس و دانشگاه های ایران هستند بتوانند تحصیل کنند.

سفیر ایران با بیان اینکه شماری زیادی از اطفال مهاجر افغان در ایران در مدارس این کشور ثبت نام کرده اند از ورود هزار و 500 دانشجو به دانشگاه های ایران پس از سپری کردن آزمون کنکور خبر داد.


نظر شما :