پچپچه‌ها/ 18.5میلیارد ما چه شد؟ / همسفر شدن اقلیت‌ها با احمدی‌نژاد و نقشه نیویورکی‌ها

۲۸ شهریور ۱۳۸۸ | ۲۳:۱۰ کد : ۵۷۳۸ اخبار اصلی
در این بخش: 18.5 میلیارد ما چه شد؟، تقاضای محسنی ‌اژه‌ای برای کنار گذاشتن اختلافات، بار دیگر اختلال در اینترنت ایران، تکذیب تيراندازى در راهپيمايى روز قدس قم، مصاحبه تلویزیونی احمدی‌نژاد در میان شعارهای معترضان، همسفر شدن اقلیت های دینی با احمدی‌نژاد و نقشه نیویورکی ها، پیامک یک موسسه دینی در دعوت به تبعیت از رهبری.
پچپچه‌ها/ 18.5میلیارد ما چه شد؟ / همسفر شدن اقلیت‌ها با احمدی‌نژاد و نقشه نیویورکی‌ها

تقاضای محسنی ‌اژه‌ای برای کنار گذاشتن اختلافات

به نوشته خبر آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تاکید کرد که خیرخواهان نظام و کشور و مردم باید حتما به جریانات پس از انتخابات پایان دهند.

دادستان کل کشور که چه در زمان تصدی اش در وزارت اطلاعات و چه دادستانی تهران به صراحت از سلامت انتخابات و بی پایه بودن اظهارات مخالفان (کروبی و موسوی) سخن می گفت و می گوید، معتقد است روند اتفاقات پس از انتخابات در داخل نظام به هیچ‌وجه به نفع مردم و کشور نیست.

با این وجود اژه ای از حل اختلافات موجود و توجه به خواسته های معترضان سخنی نمی گوید و بازهم از موضعی یکسویانه اعلام می کند که این اختلافات باید کنار گذاشته شود. (و درواقع وقعی به پیشنهادها و خواسته ها گذاشته نشود)

وی می گوید: کسانی که در این اواخر در کشور قانون‌شکنی کردند، فرصت را برای دشمنان و بدخواهان نظام مهیا کردند و آنها نیز از این فرصت پیش آمده سوء‌استفاده کردند و مشکلاتی را نیز برای مردم و مسئولین کشور به‌ وجود آوردند.

دادستان کل کشور اضافه می کند: اگر در کشور بین جناح‌ها اختلاف سلیقه،‌ اختلاف‌نظر و حتی اگر مشکلات فرعی هم وجود داشته باشد باید این اختلافات کنار گذاشته شود.

بار دیگر اختلال در اینترنت ایران

بعد از اختلال های گسترده ای که در زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در شبکه های مخابراتی کشور ایجاد شد، روز جمعه (مصادف با روز قدس) بار دیگر اختلالات عجیبی در فضای اینترنت ایران مشاهده شد که هیچ مرجعی تاکنون مسئولیت آن را برعهده نگرفته است.

کاهش سرعت و مسدود شدن برخی سرویس ها به اندازه ای بود که سایت های ای میل و جی میل تا بامداد روز شنبه از کار افتاده بود.

همچنین در این مدت کسانی که قصد برقراری تماس تلفنی با خارج از کشور را داشتند، از مسدود بودن این امکان یا اختلال جدی در این زمینه خبر دادند.

همزمانی این اختلال ها و مسدودیت ها با راهپیمایی معترضان سیاسی در روز قدس و احتمال گذاشتن فیلم ها و عکس های ثبت شده از این رویداد بر اینترنت کاملا تصادفی است و به نظر می رسد همان مشکل فنی که در پخش مسابقه فوتبال استقلال - استیل آذین در جمعه شب گریبان صداوسیما را گرفت، یقه مخابرات را نیز گرفته باشد.

18.5 میلیارد ما چه شد؟

سه تن از مسئولان سابق نظام جمهوری اسلامی شامل احمد صدر حاج سیدجوادی، عزت الله سحابی و ابراهیم یزدی در نامه‌ای به مدیرکل صندوق بین‌المللی پول خواستار برگشت پول توقیف شده ملت ایران توسط دولت ترکیه شدند.

به نوشته سایت سلام، در این نامه خطاب به مدیر کل صندوق بین‌المللی پول در واشنگتن دی.سی ایالات متحده آمریکا آمده است: ما توجه شما را به اسناد پیوست، که در تاریخ خرداد ۱۳۸۸برای جناب آفای رجب طیب اردوغان در باره توقیف 18.5 میلیارد دلار فرستده‌ایم جلب می‌نماییم. به موجب این اسناد طلا و پول‌های نقد مصادره شده به مردم ایران تعلق دارد و باید به ایران بر گردانده شود. این اسناد حاکی ار آن است که این پول در بانک مرکزی ترکیه نگهداری می شود. به‌طور فطع و یقین متبع این پول می‌بایست در گزارش سالانه تراز دریافت و پرداخت حساب دولت ترکیه در صندوق بین المللی پول منعکس شود.

تکذیب تيراندازى در راهپيمايى روز قدس قم

وقتی العربیه خبر شلیک شدن تیر را در جریان راهپیمایی روز قدس به نقل از منابع آگاه در شهر قم منتشر می کند باید منتظر تکذیبیه مقامات امنیتی نیز باشد.

معاون سياسى امنيتى قم اقدام شبکه العربيه را در انتشار این خبر نوعی غرض ورزی دانست و گفت: هرگونه تيراندازى در راهپيمايى روز جهانى قدس در اين استان کذب محض است.

البته این تکذیبیه تا پایان شب جمعه را دربر نداشت و تا زمان انتشار خبر رسمیت داشت. احمد حاجى زاده روز جمعه با ايرنا گفتگو کرد و گفت: هيچ گزارشى مبنى بر تيراندازى در اين راهپيمايى به مسئولان امر نرسيده و اين گونه جوسازى ها با هدف ايجاد تفرقه در ميان صفوف راهپيمايان روز جهانى قدس مى باشد.

این برای دومین بار در طول یک هفته بود که اخبار العربیه از سوی مراجع رسمی ایران تکذیب می شد. خبر اول به دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی با مقام رهبری و گفتگو درباره سرنوشت مهدی کروبی می پرداخت.

مصاحبه تلویزیونی احمدی‌نژاد در میان شعارهای معترضان

روز جمعه مصادف با روز قدس حدود ساعت 11:25 در لحظه‌ای که خبرنگار شبکه دوم سیما با احمدی نژاد در میان جمعیت تظاهرکنندگان مصاحبه می‌کرد، صدای شعار جمعیتی که فریاد می زدند "احمدی استعفا استعفا" نیز شنیده شد.

احمدی‌نژاد که از این بابت منقلب به نظر می آمد خیلی زود مصاحبه را انجام داد و صدای جمعیت نیز قطع شد. در اغلب گزارش‌های راهپیمایی که به صورت زنده از سیمای جمهوری اسلامی پخش می شد صدای جمعیت قطع بود و موزیک و سرود روی تصاویر پخش می‌شد.

همسفر شدن اقلیت های دینی با احمدی‌نژاد و نقشه نیویورکی ها

سرانجام خبر سایت پارلمان نیوز که از اعمال فشار به نمایندگان اقلیت مجلس برای همسفر شدن با محمود احمدی نژاد در سفر به نیویورک حکایت می کرد، تایید شد و قرار شد برای نخستین بار مجموعه نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس وی را در این سفر سه روزه همراهی کنند.

فارس گزارش داد: سیامک مره‌صدق نماینده کلیمیان، روبرت بیگلریان نماینده ارامنه جنوب، گیورک وارطان نماینده ارامنه شمال، یوناتن بت‌کلیا نماینده آشوری‌ها و کلدانی‌ها و اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان پنج نماینده اقلیت‌های دینی کشورمان در مجلس شورای اسلامی هستند. براساس روال معمول در سفرهای گذشته روسای جمهوری کشورمان به آمریکا به منظور شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، تنها یکی از اعضای مجمع نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس رئیس‌جمهور را همراهی می‌کرد ولی این بار از همه نمایندگان مذکور دعوت شده در سفر به نیویورک، احمدی‌نژاد را همراهی کنند.

یک ماه پیش پارلمان‌نیوز از برنامه احمدی‌نژاد و تلاش فراوان اطرافیان او برای همراه کردن نمایندگان اقلیت‌های دینی با او در سفر نیویورک خبر داده بود. گفته می شود که همراه بودن این نمایندگان تصویری میانه رو و معتدل از احمدی نژاد در رابطه با اقلیت ها نشان خواهد داد.

از سوی دیگر، وال استريت ژورنال ذیل مطلبی با عنوان "ايرانی های مقيم خارج از کشور برای اعتراض به احمدی نژاد جمع مى شوند" نوشته است: محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری ايران هفته آينده هنگامی که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد وارد نيويورک مى شود شاهد نقطه عطفی در مناسبات رژيم خود با ايرانيان مقيم خارج از کشور خواهد بود.

این نشریه در تازه ترین شماره خود می نويسد: هزاران ايرانی از شهرهای مختلف در آمريکا و کانادا برای شرکت در تظاهرات ۲۲ تا ۲۴ سپتامبر عليه دولت ايران و اعتراض به اقداماتی که در پی انتخابات ژوئن رياست جمهوری در مورد نقض حقوق بشربه آن نسبت داده مى شود راهی سفر به نيويورک هستند.

پیامک یک موسسه دینی در دعوت به تبعیت از رهبری

روز شنبه 28 شهریور پیامکی رایگان از طریق مخابرات و به سفارش موسسه ادیان قم برای مشترکین تلفن همراه ارسال شد که روایتی را درباره دیدار نوه امام خمینی با آیت الله سیستانی نقل می کرد.

در این پیامک نوشته شده بود که آیت الله سیستانی در این دیدار دو توصیه مهم به سید علی خمینی داشته اند؛ اول درس خواندن و دوم تبعیت از رهبری.

مناسبت و دلیل ارسال این پیامک در تاریخ 28 شهریور از سوی موسسه فوق چندان روشن نیست.


نظر شما :