پچپچه‌ها/ شرایط بحرانی کشور تکذیب شد / مذاکره ایران و 1+5 در ترکیه به نفع ایران است

۲۶ شهریور ۱۳۸۸ | ۰۷:۱۷ کد : ۵۷۱۵ اخبار اصلی
در این بخش: ناراحتی یک نماینده از توقف سریال دادگاه‌ها، شرایط بحرانی کشور تکذیب شد، مذاکره ایران و 1+5 در ترکیه به نفع ایران است، گفتگوی 1+5 با ایران مستقیما به موضوع هسته ای می‌پردازد.
پچپچه‌ها/ شرایط بحرانی کشور تکذیب شد / مذاکره ایران و 1+5 در ترکیه به نفع ایران است

ناراحتی یک نماینده از توقف سریال دادگاه‌ها

حمید رسایی نماینده مجلس از پخش نشدن قسمت پنجم دادگاه موسوم به متهمان وقایع بعد از انتخابات گله مند است. او می گوید: روال جدید برگزاری دادگاه‌های متهمان اغتشاشات اخیر به ضرر دستگاه قضایی است و یقینا روند اطلاع‌رسانی و بررسی عاملان براندازی و اغتشاشات اخیر را دچار لطمه می‌کند.

رسایی به پخش قسمت های پیشین دادگاه ها اشاره کرده و افزوده است: اگر نحوه برگزاری پنجمین جلسه دادگاه اغتشاشات اخیر درست بود چرا چهار جلسه گذشته آن به گونه‌ای دیگر برگزار شد. از این رو به نظر می‌رسد که توسط همان جریاناتی که دستگاه قضا را مجبور کردند که روال دادگاه را تغییر دهد الان هم به برگزاری این روش از سوی آنان دامن زده می‌شود.

اینطور که رسایی از وجود جریان های مشکوک در تغییر رویه دستگاه قضایی سخن می گوید، باید منتظر معرفی دست هایی پنهان در پس پرده دادگاه ها نیز باشیم.

این حامی سفت و سخت احمدی نژاد خطاب به دستگاه قضا متذکر شده است که جریانات فوق می کوشند با اقدام های خود تغییر و فشار را به دستگاه قضا متحمل کنند و پس از آن از اقدام خود چندباره از آن بهره‌برداری ‌کنند.

شرایط بحرانی کشور تکذیب شد

سردار جزایری که نامش را بعد از انتخابات دهم بر سر زبان ها انداخت، در تازه ترین اظهاراتش به اعتراض گروه های سیاسی نسبت به ورود سپاه پاسداران به مسائل سیاسی واکنش نشان داده و اوضاع کشور را نیز عادی خوانده است. او البته نگفته که اگر اوضاع عادی است پس چرا سپاه در مسائل سیاسی ورود کرده است.

معاون رييس ستاد کل نيروهاى مسلح در واکنش به بيانيه فراکسيون خط امام مجلس، گفت: فراکسيون اقليت مجلس، دخالت نظاميان در سياست را اثبات کند. اين افراد بعضا تلاش دارند با فرافکنى، اجراى وظيفه و ماموريت حفاظت و حراست از انقلاب اسلامى و دستاوردهاى آن که بر اساس اصل 150 قانون اساسى بر عهده سپاه پاسداران انقلاب اسلامى مى‌باشد را به معناى دخالت اين نهاد مقدس در انتخابات رياست جمهورى، القا نمايند که مصداق افترا و جعل اکاذيب به قصد تشويش اذهان عمومى و اقدامى غيرقانونى به شمار مى‌آيد.

وی افزود: آنچه در اين بيانيه شرايط کشور را در حالت بحرانى نشان داده است، کذب محض است و بايد گفت با وجود فتنه بزرگى که اخيرا کشور با آن مواجه بود، امروز شرايط کشور کاملا عادى است.

مذاکره ایران و 1+5 در ترکیه به نفع ایران است

تحلیلگر اسبق سازمان اطلاعات ملی ترکیه معتقد است مذاکره برنامه هسته ای ایران با گروه 5+1 در ترکیه تصادفی نیست.

ماهر کایناک به خبرگزاری ترندنیوز آذربایجان گفته است: به خاطر اعتماد تهران به آنکارا برگزاری نشست گروه 5+1 برای مذاکره برنامه هسته ای این کشور در آنکارا به نفع ایران است.

خاویر سولانا گفته است گفتگوی کشورهای گروه 5+1 درباره برنامه هسته ای ایران اول اکتبر در آنکارا برگزار خواهد شد.

گفتگوی 1+5 با ایران مستقیما به موضوع هسته ای می‌پردازد

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه امریکا تاکید کرده است که برنامه اتمی ایران موضوع محوری مذاکرات آتی گروه 1+5 با ایران خواهد بود.

وی روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری در واشنگتن اعلام کرد: گفتگوی 1+5 با ایران باید به طور مستقیم به موضوع برنامه اتمی این کشور بپردازد.

به گفته وزیر امور خارجه امریکا، این موضع صراحتا به دولت ایران ابلاغ شده است.

ایران ضمن اعلام موافقت برای شرکت در مذاکرات گروه 1+5 تاکید کرده که در این گفتگوها درباره برنامه اتمی اش مذاکره نخواهد کرد.


نظر شما :