پچپچه‌ها/ معرفی موسوی به عنوان عامل انقلاب رنگین در سربازخانه‎ها/ برنامه شبکه سحر برای عرب‌ها

۲۴ مرداد ۱۳۸۸ | ۱۸:۲۴ کد : ۵۳۷۸ اخبار اصلی
احضار سفیران ایران در اروپا، برنامه‌ریزی شبکه سحر برای نفوذ در جوامع عرب، تخصیص 20 میلیون دلار برای تحدید رسانه‌ای غرب و معرفی موسوی به‌عنوان عامل انقلاب رنگین در سربازخانه‎ها، خبرهای این بخش را تشکیل می دهد.
پچپچه‌ها/ معرفی موسوی به عنوان عامل انقلاب رنگین در سربازخانه‎ها/ برنامه شبکه سحر برای عرب‌ها

احضار سفیران ایران در اروپا

سخنگوی وزارت خارجه آلمان بعد از احضار سفیر کشورمان گفت که تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا توافق کرده‌اند تا سفرای ايران را برای ادای توضیحات درباره بازداشت معترضان سیاسی و خارجی ها احضار کنند.

به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزارى فرانسه، آندرياس پشکه سخنگوى فرانک والتر اشتاى نماير، وزير خارجه آلمان گفت: در توافق با ساير شرکاى اروپايى، سفير ايران را احضار کرديم تا بار ديگر نگرانى خود را اعلام و بر لزوم آزادى فورى افرادى که در جريان اعتراضات اخير ايران دستگير شده‌اند، تاکيد کنيم.

پشکه افزود که در اين ديدار درباره پرونده «کلوتيلد ريس» شهروند فرانسوى که به اتهام جاسوسى در ايران بازداشت شده است نيز گفت‌وگو شد.

تولیدات شبکه سحر باید به کشورهای عربی نفوذ کند

مهدی مجتهد مدیر جدید شبکه جهانی سحر در نخستین اظهارنظرش پس از انتصاب به این مقام، اولویت خود را نفوذ تولیدات شبکه سحر به جامعه کشورهای عربی اعلام کرد.

مدیر شبکه سحر درباره برنامه‌های خود به خبرگزاری مهر گفت: امیدوارم با پخش برنامه‌ها، فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی متنوع شبکه سحر بتوانیم به عمق خانواده‌ها و جامعه کشورهای عربی نفوذ پیدا کنیم. باید این مسئله را جدی گرفت و با پخش فیلم‌های خانوادگی بتوانیم این تاثیر را بر مخاطبان این شبکه داشته باشیم.

مجتهد درباره عملکرد خود در شبکه الکوثر گفت: این شبکه تا رسیدن به اوج فاصله زیادی دارد و می‌تواند با توسعه دفاتر خارج از کشور به حوزه مخاطبان خود نزدیکتر شود. تاکنون شبکه الکوثر به 50 درصد از این موفقیت دست پیدا کرده، اما باید تلاش کرد این توفیق روز به روز افزایش یابد و برنامه‌هایی تولید شود که به سلایق مخاطبان نزدیکتر باشد.

برنامه های شبکه های ماهواره ای ایران در خاورمیانه و آسیای مرکزی گاه جنجالی و مورد اعتراض دولت ها بوده است.

تخصیص 20 میلیون دلار برای تحدید رسانه ای غرب

يک عضو هيئت رييسه مجلس از بررسى يک فوريت طرح تخصيص مبلغ 20 ميليون دلار از حساب ذخيره ارزى براى مقابله با محدود سازى آمريکا و ديگر قدرت‌هاى غربى در عرصه‌ فناورى اطلاعات به منظور افشاى موارد متعدد و روزافزون نقض حقوق بشر توسط آنها فردا در صحن علنى مجلس خبر داد.

حميدرضا حاجى‌بابايى با اعلام اين خبر به ايسنا گفت: ايالات متحده آمريکا على‌رغم همه ادعاهاى خود در زمينه دفاع از حقوق بشر و مبارزه با تروريسم با دخالت در امور داخلى کشورها و تصويب قوانين مداخله‌جويانه و انجام عمليات نظامى عملا زمينه‌ گسترش، نفوذ، تثبيت و تقويت تروريست را فراهم نموده و امنيت منطقه‌اى و جهانى را دچار مشکلات جدى نموده است.

وی از تشکيل کميته‌اى با مسئوليت وزارت امور خارجه و عضويت وزارت اطلاعات، ارتباطات و فناورى اطلاعات و سازمان ارتباطات و فرهنگ اسلامى در اين ارتباط خبر داد و گفت: چگونگى هزينه کردن اين اعتبارات در اختيار کميته‌اى با مسئوليت وزارت خارجه خواهد بود.

کميته مذکور موظف است گزارش عملکرد خود را هر سه ماه يک بار به کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس ارائه کند. این تصمیم بعد از آن گرفته شده است که رسانه های تلویزیونی و اینترنتی غرب و منطقه، پوشش وسیعی از رویدادهای ایران دادند و شبکه های داخلی و خارجی کشور نیز نتوانستند موج هایی همپای این رسانه ها ایجاد کنند.

معرفی موسوی به عنوان عامل انقلاب رنگین در سربازخانه‎ها

به تازگی برخی مشمولان به خدمت سربازی در سپاه پاسداران خبر داده اند که در مدت زمان دوره آموزشی، از سوی دفاتر عقیدتی پادگان ها، برنامه هایی تبلیغاتی به اجرا درمی آید که طی آن ضمن سخنرانی درباره وقایع اخیر کشور و نسبت دادن اتهامات به اصلاح طلبان، فیلمی درباره وقوع انقلاب های رنگین در جمهوری های تازه استقلال یافته نمایش می دهند و در جاهایی از فیلم، بخشی از گفتارهای انتخاباتی مهندس موسوی که در آنها خود را فردی انقلابی معرفی می کند، پخش می شود که مقصود از آن اتهام زدن به او به عنوان فردی خواستار وقوع انقلاب رنگین در ایران است.

اغلب سربازان به این عمل واکنش نشان داده و مشابه نمایی میرحسین موسوی را با انقلابگران رنگین اروپای شرقی مورد اعتراض قرار داده اند.


نظر شما :