گزارش وارونه یک خبرگزاری از صحبت‌های کلینتون

۱۹ مرداد ۱۳۸۸ | ۲۲:۱۱ کد : ۵۳۴۸ اخبار اصلی
در حالی که هیلاری کلینتون اعلام کرده نشانه‌ای از ایران برای بازگشت به میز مذاکرات هسته‌ای ندیده است، خبرگزاری ایسنا در خبری تعجب‌آور به نقل از وی گزارش داده، بدون تردید ایران به میز مذاکرات باز می‌گردد!
گزارش وارونه یک خبرگزاری از صحبت‌های کلینتون

در حالی که هیلاری رودهام کلینتون وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا در مصاحبه مطبوعاتی خود گفته است که ایالات متحده هیچ نشانه‌ای که نشان دهد ایران می‌خواهد زمینه‌های بازگشت به میز مذاکرات هسته‌ای را فراهم کند، نمی‌بیند، خبرگزاری ایسنا در یک گزارش تعجب آور به نقل از کلینتون خبر داد، بدون ترديد ايران به ميز مذاکرات باز مى‌گردد. (لینک خبر ایسنا)

خبرگزاری ایسنا گفته است که کلینتون در گفت و گو با شبکه سی‌ان‌ان اظهار کرده ما با ایران پای میز مذاکره می‌نشینیم، اما خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده، کلینتون به همراه جیمز جونز، مشاور امنیت ملی امریکا در مصاحبه مطبوعاتی خود در روز یکشنبه در واشنگتن مدعی شدند واشنگتن انتخاب‌های محدودی دارد اما در مورد دولت محمود احمدی‌نژاد ایالات متحده چندان احساس خوشایندی نمی‌کند چرا که گمان می‌کند او در یک انتخابات پرحاشیه به قدرت رسیده و امریکا با هزارن معترض این روند ابراز همدردی می‌کند.

ایالات متحده همچنین دادگاه متهمان اخیر را هم دادگاهی نمایشی خوانده است.

خبرگزاری ایسنا در این مورد هم گزارشی متناقض داده است. ایسنا خبر داده که کلینتون در این مصاحبه گفته است، ما نمى‌خواستيم بين اعتراضات و تظاهرات‌ مشروع ملت ايران و دولت قرار بگيريم. ما مى دانستيم اگر خيلى زود و خيلى شديد مداخله کنيم، دولت تلاش خواهد کرد از ما براى متحد کردن کشور عليه معترضين استفاده کند. اکنون در پشت صحنه کارهاى زيادى انجام مى‌دهيم تا بدون دخالت، معترضين را واقعا قدرتمند کنیم. ما به صحبت صريح و حمايت از اپوزيسيون ادامه خواهيم داد.

جالب است خبرگزاری رسمی کشور چنین خبری منتشر می کند در حالی که اصل خبر چیز دیگری است و بر خلاف ادعای ایسنا خلاف مواضع ایران موضع گرفته است.

جالب‌تر آن که مواضع کلینتون مبنی بر این که نشانه‌ای از ایران برای بازگشت به میز مذاکرات هسته‌ای نمی‌بینیم، امروز در صدر اخبار بسیاری از رسانه‌های جهان بوده است. برای مثال روزنامه‌های نیویورک تایمز، یو‌اس‌ای تودی، بلفاست نیوز و واشینگتن پست به این خبر اهمیت خاصی داده و تحلیل‌های جالبی درباره آن ارائه داده‌اند. 


نظر شما :