اخبار ضد و نقيض درباره مرگ رهبر طالبان

۱۷ مرداد ۱۳۸۸ | ۲۲:۰۵ کد : ۵۳۲۹ اخبار اصلی
در حالى که منابع پاکستانى خبر از مرگ بيت الله محسود رهبر طالبان پاکستان داده‌اند، یکی از نزدیکان وی این خبر را تکذیب کرد و آن را مسخره خواند.
اخبار ضد و نقيض درباره مرگ رهبر طالبان

در حالى که منابع پاکستانى خبر از مرگ بيت الله محسود رهبر طالبان پاکستان داده اند، یکی از نزدیکان وی این خبر را تکذیب کرد و آن را مسخره خواند. یکی از نزدیکان بیت الله محسود رهبر طالبان پاکستانی که سه روز قبل خبر کشته شدن وی اعلام شد، می گوید بیت الله محسود زنده و کاملا سالم است. حکیم الله محسود یکی از فرماندهان طالبان پاکستانی به بی بی سی گفت اعلام خبر مرگ او نتیجه کار سازمان های اطلاعاتی آمریکایی و پاکستانی بوده است. حکیم الله محسود گفت: «بیت الله محسود ظرف چند روز آینده پیامی خواهد فرستاد.»

شاه محمود قريشى وزير امور خارجه پاکستان خبر کشته شدن بيت‌الله محسود رهبر طالبان پاکستان را اعلام کرد.

قريشى پس از نشست پارلمان جوانان در اسلام آباد در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد، اطلاعات دستگاه‌هاى اطلاعاتى درباره کشته شدن بيت الله محسود درست و صحيح است و وزارت کشور درحال جمع آورى شواهد کشته شدن رهبر طالبان است.

وى همچنین گفت: «به احتمال قوى بيت‌الله محسود به همراه همسر و محافظانش در حمله موشکى دو روز قبل آمريکا کشته شده‌اند.»
 
در ماه ژوئن، دولت پاکستان براى سر بيت‌الله محسود، جايزه تعيين کرد و از آن زمان به بعد، امريکا حملات هوايى خود را افزايش داد که به گفته مقامات پاکستانى، تنها ثمره اين حملات، کشته شدن غيرنظاميان بى‌گناه بود.

محسود برجسته‌ترين رهبر طالبان در پاکستان است و گروه تحريک طالبان پاکستان به رهبرى وى هم‌پيمانانى در سراسر منطقه قبيله‌اى پاکستان دارد که اخيراً هم عليه ارتش پاکستان در دره سوات دست به عملیات نظامی زد.

محسود یکی از متهمان اصلی در ترور بی‌نظیر بوتو نخست وزیر سابق پاکستان است. بوتو سال گذشته میلادی در یک حادثه تروریستی در بحبوحه بازگشت مخالفان دولت پاکستان به کشور کشته شد. محسود همچنین یکی از طراحان اصلی بمب‌گذاری‌های اخیر در پاکستان و افغانستان بود که جان صدها بی‌گناه را گرفت.

هيچ کس به اندازه بيت الله محسود، رهبر طالبان پاکستان به بروز ناآرامى هاى جدى در اين کشور در سال‌هاى اخير کمک نکرده است. اين رهبر شبه نظاميان از پايگاه خود در وزيرستان جنوبى نظاره گر کشتار بيش از 1200 غيرنظامى و چند صد سرباز از طريق ابزارهاى وحشيانه اى همچون حملات انتحارى، آدم ربايى و سر بريدن افراد بوده است.

در اواخر ماه مارس، واشنگتن اعلام کرد که پنج ميليون دلار براى اطلاعاتى که منجر به دستگيرى محسود شود، پاداش تعيين کرده است. امريکا، بيت الله محسود را به عنوان پیش برنده مهم اهداف القاعده معرفى کرده بود.

 


نظر شما :