دبیر کل ناتو خواهان گفت‌وگو با طالبان

۱۳ مرداد ۱۳۸۸ | ۱۵:۰۶ کد : ۵۲۹۹ اخبار اصلی
راسموسن گفت: «در میان نیروهای طالبان گروه‌هایی وجود دارند که می‌توان با آنها مذاکره کرد و زمینه‌‌های نوعی آشتی در جامعه افغانستان را فراهم آورد.»
دبیر کل ناتو خواهان گفت‌وگو با طالبان

آندرس فوگ راسموسن دبیرکل جدید پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو نظر مساعد خود را درباره مذاکره با نمایندگان بخش‌هایی از نیروهای افراطی طالبان بیان کرد. او در مصاحبه روز شنبه اول اوت خود با روزنامه دانمارکی پولیتیکن از کشورهای اروپایی خواست که نیروهای خود در افغانستان را افزایش دهند.

راسموسن گفت: «در میان نیروهای طالبان گروه‌هایی وجود دارند که می توان با آنها مذاکره کرد و زمینه‌‌های نوعی آشتی در جامعه افغانستان را فراهم آورد.»

وی در عین حال تأکید کرد، این مذاکرات به معنی توافق با آن دسته از شورشیان طالبان نیست که سربازان ایساف را می کشند. ما در اینجا از گروه‌های دیگری صحبت می‌کنیم که در حاشیه‌ دورتری نسبت به هسته اصلی طالبان قرار دارند.

راسموسن اظهار کرد، از اوضاع در جنوب و شرق افغانستان کاملا ناراضی هستم. به همین دلیل از اروپائیان می‌خواهم نیروهای خود را در افغانستان تقویت کنند. این عمل در واقع برای همبستگی با نیروهای امریکایی و کانادایی مستقر در افغانستان ضروری است.

دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی خروج نیروهای ناتو از افغانستان را در شرایط حاضر ناممکن خواند و گفت: «وقتی مردم افغانستان از پیامدهای خروج نیروهای ایساف از کشورشان هراس دارند، انجام این عمل تنها به نفع نیروهای طالبان خواهد بود.»

 راسموسن اهداف و برنامه‌های خود در افغانستان را دیروز دوشنبه سوم اوت برای نمایندگان کشورهای عضو پیمان ناتو در بروکسل اعلام کرد.


نظر شما :