پچپچه‌ها/ تکذیب ارتباط با خارج/ اعلام برائت گمرک درباره 18.5 میلیارد دلار

۱۲ مرداد ۱۳۸۸ | ۲۰:۱۸ کد : ۵۲۹۴ اخبار اصلی
اظهارات میرحسین موسوی درباره اتهام وابستگی جنبش مردم به خارج از کشور، زمینه‌سازی محاکمه موسوی توسط یک روزنامه نزدیک به مراجع تصمیم‌گیرنده و تکذیبیه گمرک درباره خروج 18.5 میلیارد دلار از مبادی رسمی کشور، خبرهای این بخش را تشکیل می‌دهد.
پچپچه‌ها/ تکذیب ارتباط با خارج/ اعلام برائت گمرک درباره 18.5 میلیارد دلار

موسوی: جنبش مردم کوچک ترین ارتباطی با خارج ندارد

یکی از موارد اتهامی که توسط رسانه های نزدیک به دولت، روانه مهندس موسوی و سران اصلاحات می شود، ارتباط آنها با جریان های خارج از کشور است. در حالی که اعترافات بازداشت شدگان نیز سعی در معرفی جنبش سبز به عنوان انقلاب مخملین دارد، موسوی در تازه ترین اظهارنظر خود این مقوله را رد کرده است.

میرحسین موسوی در گفتگو با سایت قلم نیوز درباره شعارهای مردم در تجمعات گفت: شعارهایی مورد حمایت راه سبز میلیونی مردم است که فراتر از قانون اساسی جمهوری اسلامی نرود. خواسته مردم دفاع از جمهوریت نظام در کنار اسلامیت آن است و شعار جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد در بیان این جنبه از مطالبات آنان نقش راهبردی دارد.

موسوی با تاکید بر ظرفیت‌های قانون اساسی افزود: ما به دنبال آزادی، عدالت و کرامت انسانی هستیم و اینها اهدافی هستند که تحققشان با اجماع و تاکید گسترده و تحول‌آفرین مردم بر چارچوب قانون اساسی و مطالبه‌شان برای اجرای کامل و دقیق آن امکان‌پذیر است. ما باید بدانیم برای آنکه تغییر به سمت مطلوب صورت گیرد، اجماعی در مورد چنین چارچوبی جنبه سرنوشت ساز دارد و گرنه وارد یک دوران هرج و مرج خواهیم شد.

وی درباره ماهیت مطالبات مردم نیز گفت: سرشت جنبش مردم جنبه مسالمت‌آمیز دارد و متکی به خواست عمومی برای استیفای حقوقشان است که در انتخابات گذشته پایمال شده است. به‌رغم ادعای مخالفان، این جنبش حق‌طلبانه و معنوی کوچک ترین ارتباطی با خارج ندارد و کاملا داخلی است و ملت ما به خوبی نسبت به اهمیت این فاصله‌گذاری با بیگانگان آگاه است و بر اساس تجربیات دویست‌ساله خود نسبت به نیات اجانب با سوءظن برخورد می‌کند.

نامزد اصلاح طلبان خاطرنشان کرد: در حرکت عظیمی که در سراسر جهان از سوی ایرانیان مقیم خارج در دفاع از مردم داخل کشور صورت گرفت، به طور محسوسی این فاصله‌گذاری نمایان بود و جا دارد از همه این هموطنان سپاس‌گزاری و تقدیر شود.

زمینه سازی برای محاکمه موسوی

روزنامه کیهان که به پیشگویی وقایع و پیشدستی در تصمیمات آینده شهره است، در شماره روز یکشنبه 11 مرداد به طور تلویحی خواستار محاکمه موسوی و خاتمی شد.

در سرمقاله این روزنامه آمده است: سران فتنه مصداق بارز مفسد فی الارض هستند که قتل مردم بی گناه، برهم زدن آرامش مردم، همکاری با دشمنان بیگانه و... از جمله جنایات نابخشودنی آنان است. بنابراین محاکمه و مجازات عوامل میانی فتنه، اگرچه ضروری است ولی مسئولان محترم باید توجه داشته باشند که محاکمه آنان نمی تواند پایان ماجرا باشد و چنانچه با سران اصلی فتنه که ناشناخته نیستند، برخورد جدی نشود، محاکمه و مجازات عوامل میانی می تواند برای آنها حاشیه امن ایجاد کند تا کماکان به فتنه انگیزی ادامه دهند... فریب خوردگان زانوی پشیمانی در بغل می گیرند که اگر دست به جرم و جنایت نزده باشند، قابل دلجویی هستند. کسانی که در آغاز آشوب ها به فریب سران فتنه و بی آن که از اصل ماجرا باخبر باشند به خیابان ها آمدند و بعدها به تدریج و با پی بردن به هویت واقعی از فتنه انگیزان از آنها کناره گرفتند تا آنجا که در آشوب پنج شنبه گذشته، تعداد بسیار اندکی از این طیف حضور داشتند و صحنه در اختیار موسوی و خاتمی و جمعی از اراذل و اوباش بود که مطابق اسناد موجود از سوی سران فتنه برای قمه کشی و عربده جویی با هدف به اصطلاح گرم کردن تنور آشوب، اجاره شده بودند.

عطاالله مهاجرانی هم در تحلیلی پیرامون روند اعتراف گیری ها و ادامه محاکمات گفته است که پس از پخش محاکمه متهمان و اقناع افکار عمومی نسبت به آشوب ها و برخوردها، نوبت به محاکمه سران اصلاح طلبان (موسوی و کروبی و خاتمی) و سپس حذف هاشمی رفسنجانی خواهد رسید.

18.5 ميليارد دلار از مبادی رسمی خارج نشده است

گمرک جمهورى اسلامى ايران مطالب منتشر شده در رسانه‌ها را درباره انتقال پول و طلا به خارج (ترکیه)، از مبادى رسمى کشور تکذيب کرد.

خبرگزاری فارس به نقل از محمد بهبود آهنى سخنگوى گمرک ايران آورده است: بعد از بررسى‌هاى انجام شده توسط گمرک ايران در خصوص اين موضوع مشخص شد ادعاى مطرح شده تحت عنوان انتقال 18.5 ميليارد دلار پول و طلا به خارج از کشور صحت ندارد.

این مقام مسئول افزوده است: بر اساس اين گزارش دستگاه‌هاى نظارتى ذى‌ربط نيز پس از بررسى‌هاى لازم به نظر گمرک ايران صحه گذاشتند لذا مطالب مندرج در برخى سايت‌ها و روزنامه‌ها (به نقل از نشريات و رسانه‌هاى خبرى ترکيه) در اين خصوص تکذيب مى‌شود.

با این وصف خروج این محموله از مبادی رسمی کشور تکذیب شده است و باید دید کدام مبادی غیررسمی محل عبور 18.5 میلیارد دلار پول و طلا از ایران به ترکیه بوده است!


نظر شما :