پچپچه ها

۲۸ تیر ۱۳۸۸ | ۱۴:۵۶ کد : ۵۱۷۸ آسیا و آفریقا
محکوم شدن شهردار هرات به حبس و جریمه نقدی، تبرئه نواز شریف از اتهامات و برگزاری مجلس ترحیم برای از دست رفتگان ارمنی حادثه توپولوف در ارمنستان، خبرها و نظرهای این بخش را تشکیل می دهد.
پچپچه ها

محکومیت شهردار هرات

دادگاه عالی افغانستان، محمد رفیق مجددی را به اتهام اختلاص و سوء استفاده از مقامش محکوم کرد.

دادستان ارشد این کشور گفته است که حکم پنج سال و یک ماه زندان و جریمه 90 هزار دلاری از سوی دادگاه عالی درباره شهردار هرات صادر شده و به دادستانی استیناف هرات نیز دستور داده شده تا وی را دستگیر و روانه زندان کند.

در همین حال معاون شهرداری هرات با بیان اینکه مجددی در يک سفر غير رسمى در کابل به سر مى برد، اظهارا داشته است که شهردار تا کنون در جريان حکم محکمه قرار نگرفته است.

شهردار هرات دو سال پیش از سوی دادستان ارشد به رشوه خواری و اختلاس متهم شده بود و دو دادگاه ابتدایی (بدوی) و استیناف هرات وی را محکوم کرده بودند.

چند روز پیش نیز رییس اداری و معاون شهرداری کابل از سوی دادگاه عالی به دو و سه سال حبس محکوم شدند.

بحث فساد اداری و مالی در نهادهای دولتی و شهری افغانستان یکی از موضوعاتی است که دستمایه انتقاد مخالفان دولت کرزی قرار دارد.

بزرگداشت قربانیان سانحه هوایی ایران در ارمنستان 

خبرگزاری ریا نووستی گزارش داد، مراسم ترحیم 168 قربانی سانحه هواپیمای توپولف -154 شرکت هوایی کاسپین که روز چهارشنبه 15 جولای در 200 کیلومتری تهران (استان قزوین) سقوط کرد، در اچمیادزین مقدس در ایروان برگزار شد.

این مراسم توسط اسقف اعظم ارمنه "گارگین دوم" برگزار شده و "تیگران سرکیسیان" نخست وزیر، "اوویک آبرامیان" رییس پارلمان، "آرمن گورکیان" معاون نخست وزیر و وزیر کشور ارمنستان، "سید علی سقایان" سفیر ایران در ارمنستان و برخی از اعضای دولت ارمنستان شرکت کرده اند.

وزارت امور خارجه ارمنستان اعلام کرده است که حدود 40 تن از مسافران این هواپیما از ارامنه و پنج نفر تبعه ارمنستان بودند.

هنوز ارگان های رسمی در ایران علت حادثه توپولوف روسی را اعلام نکرده و اظهارنظرهایی که از سوی خلبان ها و اهل فن منتشر می شود، زوایای حادثه را تیره و مبهم تر می کند.

تبرئه نخست وزیر سابق پاکستان

روز جمعه 17 ژوئیه، دیوان عالی پاکستان حکم دادگاه محلی درباره نواز شریف نخست وزیر سابق پاکستان را رد کرد و او را از اتهام هواپیماربایی تبرئه کرد.

بعد از اعلام این خبر، آصف علی زرداری رئيس جمهور و يوسف رضا گيلانی نخست وزير پاکستان به نواز شریف تبریک گفتند. يوسف رضا گيلانی گفت که حکم دیوان عالی پاکستان شاهدی بر وجود دموکراسی در این کشور است. زرداری نیز در پیامی اظهار داشت که این حکم راه را برای شرکت نواز شریف در انتخابات و امور سیاسی بیش از پیش باز کرده است.


نظر شما :