پچپچه‌های انتخاباتی (۸)

۱۶ تیر ۱۳۸۸ | ۲۲:۳۷ کد : ۵۰۹۲ اخبار اصلی
بیانیه اعتراضی حزب کارگزاران نسبت به نتیجه انتخابات، دیدار موسوی و کروبی و خاتمی، قطع دوباره سیستم پیامک تلفنی، حمله فرمانده نیروی انتظامی به موسوی و تکذیب برخی حوادث از سوی وی بخشی از خبرهای تازه مربوط به انتخابات دهم است.
پچپچه‌های انتخاباتی (۸)

دیدار کروبی، خاتمی و موسوی درباره مسایل سیاسی روز

قلم: مهدی کروبی، سیدمحمد خاتمی و میرحسین موسوی روز دوشنبه با یکدیگر ملاقات کردند و درباره مسایل سیاسی روز تبادل نظر کردند.

در این جلسه به شدت از حمله به مردم بی‌گناه و حمله به خوابگاه ها و منازل مردم انتقاد شد و نمونه‌های بسیار تکان‌دهنده‌ای از وحشی‌گری‌های لباس‌شخصی‌ها که با حمایت قوای امنیتی صورت گرفته، ذکر شد و با اشاره به شهادت هموطنانی که تنها جرمشان اعتراض به تقلبات انتخاباتی بوده، گفته شد که مردم حرکت های مسالمت جویانه‌ای داشته اند و یک راهپیمایی چند میلیونی خودجوش را با آرامش و نظمی فوق‌العاده اداره کردند که با اندک تدبیر و اعتنا به حق آنها و بیزاری جستن از دروغ و بی‌احترامی به مردم امکان داشت جریان امور به یک بحرانی ملی تبدیل نشود.

در این جلسه با اشاره به سخنان تأسف‌بار خطیبی از منبر نماز جمعه که اقدامی خلاف قانون و خلاف شرع و ضدبشری چون اعتراف‌گیری را تأیید کرده بود، گفته شد که این نوع رفتارهایی است که اعراب جاهلی با عمار یاسرها داشته اند و جای تعجب است خطیبی که خود باید حافظ ارزش های اسلامی باشد به این رفتار اذعان و افتخار نماید.

حزب کارگزاران: نتایج انتخابات قابل قبول نیست

حزب کارگزاران سازندگی ایران، نتایح دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را به دلیل ناسالم بودن، تخلفات گسترده و جانبداری اکثریت اعضای شورای نگهبان از نامزدی خاص، غیرقابل قبول اعلام کرد.

در بیانیه این حزب که در برخی وب‌سایت‌ها منتشر شده، آمده است که «پاره‌ای جزم اندیشی‌ها، بی‌تدبیری‌ها، خودخواهی‌ها و ناسپاسی‌ها» اعتماد عمومی را به بی‌اعتمادی تبدیل کرده است.

این حزب همچنین از دستگیری فعالان سیاسی «بی‌گناه» در جریان اعتراض‌ها به نتایج انتخابات، اظهار تاسف کرده است.

سيستم ارسال پيامک، بار ديگر قطع شد

ایرنا: يک مقام آگاه در وزارت ارتباطات و فناورى اطلاعات روز دوشنبه اعلام کرد: سيستم ارسال پيام کوتاه تلفن همراه بار ديگر از صبح امروز قطع شد.   

وى که حاضر به ذکر نامش در خبر نبود، گفت: دليل قطع مجدد سيستم ارسال پيام کوتاه تلفن همراه احتمالا اشکالات فنى است. کارشناسان وزارت ارتباطات و فناورى اطلاعات در حال رفع اشکال پيش آمده هستند و رفع مشکل احتمالا چند روز طول خواهد کشيد.

پدر داماد احمدی نژاد اعلام کرد فرزندی به نام مهدی ندارد

فردا: احمد خورشیدی آزاد به دنبال مصاحبه قبل از انتخابات خود با روزنامه اعتماد ملی توضیحی بر آن مصاحبه افزود.

پدر داماد احمدی‌نژاد در این توضیح آورده است: بنده در جریان انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری طی مصاحبه‌ای که خبرنگار محترم روزنامه اعتمادملی انجام داد به عنوان یک شهروند اعلام داشتم که به آقای احمدی‌نژاد رأی نخواهم داد اما متأسفانه روز بعد در همین نشریه از قول فرزندم مهدی خورشیدی که داماد احمدی‌نژاد است اعلام شد که «اظهارات پدرم، اظهارنظرهای شخصی است و با تحریک دیگران انجام شده است.» اما بنده مدت یک ماه صبر کردم تا حواشی انتخاباتی تمام شود و هم‌اکنون وظیفه خود می‌دانم مطالبی را اعلام کنم:

ـ بنده از فرزندم مهدی خورشیدی آزاد اعلام برائت می‌نمایم و فرزندی به نام مهدی ندارم.

ـ از آقای احمدی‌نژاد حقیقتاً متشکرم که فرزندی باادب و متدین تحویل ایشان دادم اما کسی را تحویل من داد که از هیچ اتهامی حتی علیه پدرش خودداری نمی‌نماید و این اقدام خیلی سخت و دردآور را انجام دادم تا فرزندان این آب و خاک بدانند اسلام برای والدین احترام زیادی قائل است و اگر کسی عاق والدین شد باید به خدا پناه ببرد.

هفته‌هاى آتى شاهد اقامه‌ نماز جمعه‌ توسط هاشمى رفسنجانى خواهيم بود       

ایسنا: رييس شوراى سياست‌گذارى ائمه‌ جمعه‌ سراسر کشور در مورد شايعات مطرح شده مبنى بر استعفاى آيت‌الله هاشمى رفسنجانى از امامت نماز جمعه تهران گفت: اين مساله کذب است و ايشان استعفا نداده است.

وى اضافه کرد کرد: ان‌شاءالله در هفته‌هاى آتى روند مانند هميشه ادامه پيدا خواهد کرد و ما شاهد اقامه نماز جمعه‌ تهران به امامت آقاى هاشمى خواهيم بود.

تجمع خانواده های دستگیر شدگان در مقابل زندان اوین و دادگاه انقلاب

خبرنامه امیرکبیر: بنابه گزارشات رسیده از مقابل زندان اوین و دادگاه انقلاب تهران، تعداد زیادی از خانواده های دستگیر شدگان اخیر صبح روز یکشنبه در مقابل زندان اوین و دادگاه انقلاب تجمع کردند و خواستار مطلع شدن از وضعیت و شرایط عزیزان خود شدند.

احمد توکلی: سايت پارلمان‌نيوز هرچه زودتر رفع فيلتر شود  

ایسنا: احمد توکلى نماینده مجلس درباره‌ فيلتر سايت پارلمان‌نيوز که متعلق به اقليت مجلس است، گفت: براساس قواعد عمومى آزادى بيان اين‌گونه اقدامات قابل توجيه نيست و هرچه زودتر اين سايت بايد رفع فيلتر شود.

وى ادامه داد: تصويرى که اين کار در اذهان ايجاد مى‌کند اين است که پارلمان ايران اقليتى دارد که حتى اجازه ندارند يک سايت داشته باشند و اين تصوير که با عمل افراد داراى سلايق تنگ‌نظرانه و مخالف وحدت ملى و مصالح کشور تحقق پيدا کرده، اسباب تاسف است.

هشدار رهبر انقلاب به دولت های غربی

مهر: آيت‌الله خامنه‌اى در دیدار جمعی از دانشجویان، هدف دشمنان از ورود به مسائل داخلى کشور را ايجاد اختلاف و دو دستگى دانستند و خاطرنشان کردند: برخى از سران کشورهاى غربى در سطح رييس‌جمهور، نخست‌وزير، و وزير خارجه، در مسائل داخلى ملت ايران که به آنها ارتباطى نداشت صراحتاً دخالت کردند و بعد هم گفتند که در مسائل ايران دخالت نمى‌کنند در حاليکه آنها ضمن تشويق به اغتشاش‌گرى، مردم ايران را اغتشاش‌گر معرفى کردند.

ايشان با تأکيد بر اينکه اغتشاش‌گر همان عده معدودى هستند که از بودجه تصويب شده برخى دولت هاى غربى استفاده مى‌کنند، افزودند: اينکه عده‌اى نامزد مورد نظرشان رأى نياورد و احساس افسردگى و ناراحتى کنند طبيعى است و معناى اين مسئله، اغتشاش‌گرى نيست زيرا براساس نتيجه انتخابات، اکثريت و اقليتى در کشور است و قواعدى وجود دارد، بنابراين معرفى مردم ايران در رسانه‌هاى امريکايى و اروپايى تحت سلطه صهيونيست ها، به عنوان اغتشاش‌گر، اهانت به ملت است.

رهبر انقلاب اسلامى با اخطار شديد به سران برخى دولت هاى غربى تأکيد کردند: اين دولت ها بايد مراقب اظهارات و رفتار خصمانه خود باشند زيرا ملت ايران عکس‌العمل نشان خواهد داد. ما اظهارات و رفتارهاى مداخله‌جويانه اين دولت ها را محاسبه خواهيم کرد و قطعاً در آينده روابط جمهورى اسلامى ايران با آنها تأثير منفى خواهد داشت.

تکذیب تعقیب ندا و تکذیب دخالت لباس شخصی ها در کوی دانشگاه

ایسنا: فرمانده نیروی انتظامی درباره‌ پرونده قتل «ندا آقاسلطان» و تحت تعقيب بودن «آرش حجازى» از سوى پليس بين‌الملل (اينترپل) و وزارت اطلاعات ‌نيز اظهار کرد:‌ متاسفانه با اين که من با دقت کلمات را انتخاب مى‌کنم، يکى از سايت‌ها به نقل از بنده اعلام کرد که وزارت اطلاعات و پليس اينترپل‌ در تعقيب فرد مذکور هستند اين در حالى بود که بنده اظهار کردم وزارت اطلاعات و پليس جنايى در حال پيگيرى موضوع است. برخى رسانه‌ها نوشتند که پليس اينترپل گفته است چنين پرونده‌اى به ما نرسيده است. خودشان ادعا مى‌کنند و خودشان هم تکذيب مى‌کنند.

احمدی مقدم با بيان اين که در اين رابطه کميته‌اى از افسران و کارآگاهان جنايى پليس ‌آگاهى و وزارت اطلاعات تشکيل شده که اين پرونده را با توجه به پيچيدگى‌هاى بسيار پيگيرى مى‌کند، افزود: آنچه در اين پرونده واضح است، اين است که محل قتل اين خانم با مناطق درگيرى فاصله زيادى داشته و اين موضوع هيچ ربطى به درگيرى‌هاى اخير نداشته است و قتل نيز يک سناريو به نظر مى‌آيد.

فرمانده نيروى انتظامى ‌درباره موضوع لباس شخصى‌ها نيز گفت: تلاش مى‌کنند، بسيج و لباس شخصى را مخلوط کرده و يکى جلوه دهند، در حالى که اغتشاشگران هم لباس شخصى بودند.

وى با اشاره به تخریب های صورت گرفته در کوی دانشگاه تاکيد کرد: اين که گروهى با لباس شخصى اقدام به اين تخريب‌ها کرده باشند مانند موضوع تقلب و تخلف در انتخابات پرده‌هاى ديگرى از اين سناريوهاست.

حمله فرمانده نیروی انتظامی به مهندس موسوی

ایسنا: احمدی مقدم با اشاره به اينکه در پيش از انتخابات اردوکشى‌هاى خيابانى که توام با مزاحمت‌هايى براى مردم بود و همچنين موجب بسته شدن خيابان‌ها نيز مى‌شد در قالب تبليغات انتخاباتى آغاز شد، افزود: همان رفتارهايى که در پارتى‌هاى شبانه پليس بايد با آن برخورد مى‌کرد رخ داد، به طورى که گروه‌هايى با آوردن سيستم‌هاى صوتى در خيابان به اسم تبليغات انتخاباتى به رقص و پايکوبى پرداختند و بعد هم آقايان مى‌گفتند که اين موضوعات به ما ربطى ندارد، هر نفر يک ستاد.

وى ادامه داد: شما مشاهده کرديد که فاصله شعار تا عمل چقدر است. اين افراد با دادن حقوق شهروندى و قانون‌گرايى نه تنها قانون، بلکه قانون اساسى را هم زير پا گذاشتند و هيچ مرجعى را به رسميت نشناختند. حال اين سوال مطرح است که اگر اين موضوع را قبول نداشتيد چرا در انتخابات شرکت کرديد؟

احمدى مقدم با اشاره به صحبت‌هاى کانديداهاى رياست جمهورى درباره جمع‌آورى گشت‌هاى ارشاد گفت:‌ اعلام کردند «ما گشت ارشاد را جمع مى‌کنيم» همين شعارها بايد مبناى تجزيه و تحليل قرار بگيرد، مگر نه اين که هر کسى بايد موضوعات را از مسير قانونى پيگيرى کند. مگر نيروى انتظامى يک واحد خودسر است که واحدى را تشکيل دهد و واحدى را منحل کند يا ماموريتى اضافه و ماموريتى را حذف کند؟

وى افزود: پليس به تمام مراحل انتخابات نظارت داشت و هيچ مورد تخلف جدى به ناجا گزارش نشد. اين در حالى بود که بعدها گفته شد حالا ديگر بازشمارى آرا فايده‌اى ندارد، چون 10 روز است صندوق‌ها دست خودتان است. اما صندوق‌ها دست کسى نبود بلکه دست نيروى انتظامى بود و مردم نيز به نيروى انتظامى اعتماد دارند. نيروى انتظامى مى‌تواند به مردم گواهى دهد که هيچ تخلف و تقلبى در مسير انتخابات رخ نداده و موضوعات مطرح شده، داستان‌سرايى است و اين افراد هم اساسا هيچ مستندى را ارائه نکردند.

دوره جنتی در شورای نگهبان تمام نشده است

مهر: عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به دوره شش ساله 12 عضو شورای نگهبان گفت: در مدت دوره شش ساله، شش نفر که سه نفر آن حقوقدان و سه نفر دیگر فقیه هستند هر سه سال یک بار طی قرعه کشی تغییر می کند.

وی در پاسخ به سئوالی درباره زمان پایان یافتن دوره فعالیت احمد جنتی دبیر شورای نگهبان نیز گفت: هنوز دوره آقای جنتی در شورای نگهبان به اتمام نرسیده است.


نظر شما :