واعظ طبسى: غنى‌سازى بدون صدور قطعنامه هم ميسر بود

۱۲ خرداد ۱۳۸۸ | ۲۱:۱۲ کد : ۴۸۲۶ اخبار اصلی
واعظ طبسى تولیت آستان قدس رضوی گفت: «من نیز معتقدم می‌توانستیم غنی‌سازی را ادامه دهیم بدون آنکه قطعنامه‌ای علیه کشور صادر شود.»
واعظ طبسى: غنى‌سازى بدون صدور قطعنامه هم ميسر بود

مهدی کروبی در ادامه سفر یک روزه خود به مشهد مقدس، ساعتی پیش با حضور در دفتر آیت الله واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی، با وی دیدار و گفت وگو کرد. کروبی در ابتدای سخنان خود به موقعیت استان خراسان اشاره کرد و ضمن اشاره به برخی سیاستگذاری های نادرست در داخل و خارج از کشور گفت: «با آن که کشور ما دارای امکانات و پتانسیل های فراوانی است، اما با مشکلات بسیاری مواجه هستیم.»

آیت الله طبسی نیز گفت: «امروزه هرکس که می خواهد مدیریت کشور را برعهده بگیرد، باید با همفکری با نخبگان کشور و با استفاده از سرمایه های کشور، این هدف را به انجام برساند. معتقدم مدیریت جمهوری اسلامی در این 30 سال با آنکه دولت های متفاوتی را به خود دیده است، اما در کل نمره آن 20 است. علاوه بر آنکه نظامی بی نظیر هستیم، با مشکلات و دشمنی های فراوان روبه رو بوده ایم. به رغم همه این کارشکنی ها، دشمنی ها، جنگ تحمیلی، فشارهای اقتصادی و... در این 30 سال سربلند بوده ایم.»

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به سخنان کروبی درباره سیاست خارجی گفت: «مطالبی که شما عنوان کردید درست است. اسلام دین صلح، اخلاق، آرامش و آسایش برای دنیاست، نباید اینگونه تصور کنیم که نباید با قدرت های جهانی حرف زد. بلکه می توان در چارچوب‌های عرف دنیا به گونه‌ای حرف زد که هم مواضع خود را اعلام کرده باشیم و هم این که آنها را تهییج نکنیم. باید نشان دهیم که ما آماده گفت وگو، تعامل و مذاکره با دنیا هستیم به شرطی که آنها نیز این آمادگی را داشته باشند.»

وی خطاب به کروبی تصریح کرد، با توجه به سوابق شما در انقلاب و نزدیکی به امام، اینکه شما تنها کاندیدای روحانی هستید، خوب است که این موارد را در سخنان خود تاکید کنید.

کروبی نیز در پاسخ و ضمن قدردانی از نظریات آیت الله طبسی گفت: «اصل این موضوع درست است، اما آیا باید واقعا آنچه امام فرمودند و انقلاب وعده داد، به مردم ارائه شد؟ آیا اکنون شرایط ما مطلوب است؟»

آیت الله طبسی نیز در پاسخ گفت: «من معتقدم که مدیریت ما کلا 20 است و سخن من ناظر به عملکرد هیچ دولتی نبود، بلکه کلیت نظام را اعلام کردم. البته نقدهایی هم وجود دارد.»

کروبی نیز در پاسخ گفت: «در این که قدرت‌ها با ما دشمنی دارند، سخنی نیست، اما این که ما چگونه می‌توانیم دشمنی‌ها را مدیریت و از کنار آنها عبور کنیم و همچنین دشمن سازی نکنیم، مهم است. وی با ذکر خاطراتی درباره آغاز جنگ عراق علیه کویت، آزادسازی کویت، امریکا به عراق، گفت: با تدبیر مقام معظم رهبری شورای عالی امنیت ملی، رئیس جمهور و... گرفتاری های سختی که برای ما پیش آمده بود، مهار شد. امروزه متاسفانه با برخی حرف های نسنجیده، دشمنان را علیه خود بسیج کرده‌ایم، آیا واقعا حوزه ریاست جمهوری در این است که بگوییم می خواهیم دنیا را مدیریت کنیم یا بگوییم آن قدر قطعنامه صادر کنید تا قطعنامه دانتان پاره شود؟ ما با چنین عملکردهایی بر لشکر دشمنان خود می افزاییم.»

تولیت آستان قدس رضوی نیز در پاسخ گفت: «من نیز معتقدم می توانستیم غنی سازی را ادامه دهیم بدون آنکه قطعنامه‌ای علیه کشور صادر شود.»

 منبع: سحام نیوز


نظر شما :