یک سال دیگر با دیپلماسی ایرانی

۱۷ فروردین ۱۳۸۸ | ۰۲:۵۴ کد : ۴۲۴۰ اخبار اصلی
یک سال دیگر با دیپلماسی ایرانی همراه شما بودیم. سالی سرشار از اتفاقات نیک و بد...
یک سال دیگر با دیپلماسی ایرانی
عروس بهاری رخسار خویش را بیاراست و با دو جادوی خود جهان پیر را نگریست و لبخندی زد. طبیعت که ماه ها به خواب رفته بود نفسی کشید، دیده بگشود او نیز بخندید. وه چه شورانگیز خنده ای بود خنده بهاران و چه شورهایی که زان خنده ها به پا خاست. دلنواز نسیم بهاران وزیدن گرفت، مرغک با پروبالی نخستین نغمه عشق را بسرود. چشمه ها از دل تیره سنگ ها جوشیدن گرفت. سبزه گریبان خاک را درید، مستانه از دل زمین دمید.

بلبلان به نوا درآمدند. خرامان و خروشان ره گلزار گرفتند. دامنه کهساران به حریرهای ارمغانی خود را بیاراست، درختانی که در زمستان برهنه و عریان بودند اکنون جامه های زمردین به تن کرده اند. فسونگری های می کنند و دلربایی ها. قرنفل زیبا، اطلسی دلربا و بنفشه جهانیان را به تماشای دلارایی خود می خوانند. خرمن گیسوان سنبل ساحری می کند و غنچه زیبا از لب یار قصه ها می گوید.

در آن گوشه در سایه آن بید رعنا و در کنار آن چشمه گهرزا که جز مشتی خس و خار نبود و جغدان در نوا بودند هم اکنون خرمن ها گل دلبری می کند و بلبلان غزلخوان می خروشند و نعره های مستانه ای می کشند.

هر طرف می نگری نوگل خندان بینی                   نوگلی خوب تر از روی نکویان بینی

در شقایق نگری چهره جانان بینی                        باغ را جلوه ای از پرتو یزدان بینی   

  بر ماست که همراه تغییر و تحول طبیعت شویم و خداوند بلندمرتبه را که چنین زیباست و دوستدار زیبایی، سپاس گوییم و از او بخواهیم که حالی نیکو عطایمان کند و اگر مجالی بود سال جدید را پر از مهر او و آکنده از محبتش آغاز کنیم.

 
نوروز بر شما مبارک

***

یک سال دیگر با دیپلماسی ایرانی همراه شما بودیم. سالی سرشار از اتفاقات نیک و بد. تلاش ما این بود تا در این مدت "نگاه ایرانی به مسائل جهانی" سرلوحه کارمان باشد. کوشیدیم از نظرات و تحلیل های کارشناسی اساتید دانشگاه، دیپلمات ها، کارشناسان مسائل سیاسی و تحلیلگران مختلف بیشترین بهره را ببریم. در این میان سعی ما بر این امر استوار بود تا از آرای همه به یک میزان سود بریم و از تنگ نظری فاصله گیریم. برای ما دیپلماسی ایرانی چون میدانی است که همه تحلیل گران مجرب و اندیشمند می توانند به آن پای بگذارند و البته با رعایت اصل انصاف دیدگاه های خود را در آن مطرح کنند؛ و دیگرانی هم که نظرات مخالفی دارند به طرح دیدگاه های خویش بپردازند تا از نتیجه این تضارب آرا بهره ها بریم و ایرادها را برطرف کنیم. نگاهی به آرشیو بخش های گفت و گو، سفارش دیپلماسی و نگاه ایرانی موید این نکته است که تا آنجا که توانستیم از یکسو نگری فاصله گرفتیم و صاحبان همه نظرها و دیدگاه ها را دعوت کردیم تا در اندازه توانمان آنها را منعکس کنیم. تحریریه وبسایت هم علی الدوام در تلاش بود تا با تهیه گفتگو ها، گزارش های خبری-تحلیلی و ترجمه مطالب گوناگون نشریات مختلف سراسر جهان نیازهای مخاطبین محترم را برطرف کنند.

 نویسندگان دیپلماسی ایرانی البته نگاه انتقادی خود را از یاد نبردند و همواره مصمم بودیم تا تیغ نقد را به درستی در دست گیریم تا از این رهگذر سیاست های غلط و اشتباه اصلاح شوند و همه بتوانند دیدگاه های انتقادی و البته منصفانه خود را به گوش دیگران برسانند. امیدواریم که بعد از این هم بتوانیم بیشتر از گذشته بر کیفیت محتوای ارائه شده بیفزاییم و دوستداران مسائل و مطالب حوزه سیاست خارجی و دیپلماسی را راضی نگه داریم. در این میان دست همه کسانی را که پیشنهاد، نقد و یا نظری دارند به گرمی می فشاریم.

در ویژه نامه ای که به مناسبت آغاز سال جدید برای شما آماده کرده ایم، تلاش کردیم به نقد و ارزیابی سیاست خارجی و همچنین بحران اقتصاد جهانی و تاثیر آن بر اقتصاد ایرانی در سه سال اخیر بپردازیم. بخشی از آن در حال حاضر بر روی سایت قرار دارد و مابقی آن را به تدریج منتشر خواهیم کرد و در ایام تعطیل عید نوروز هم با شما همراه خواهیم بود.

در این مدت اساتید و بزرگواران بسیاری لطف فراوان و بی منت بر ما روا داشتند که از همه آنها سپاسگزاریم و امید داریم که در سال های بعد هم بتوانیم از همکاری و همراهی آنها محظوظ شویم:

ناصر هادیان، محمد هادی سمتی، سیدعلی محمودی، الهه کولایی، سعید لیلاز، محسن حکیم، میر محمود موسوی، محمد علی سبحانی، محمدعلی مهتدی، صباح زنگنه، ابراهیم متقی، ماشاء‌الله شمس‌الواعظین، جمشید پژویان ، حسن بهشتى پور، کریم جعفری، مراد ویسی، یوسف مولایی، مرتضی کاظمیان، هرمیداس باوند، ماکان عیدی پور، مجید روانچی، محمدرضا دبیری، حسین سلیمی، محمود جامساز،  امیر محبیان، پیروز مجتهدزاده، علی بیگدلی، بهمن آقارضی، عباس ملکی، محمود شوری  علی خرم، حسین علایی، سید علی موجانی، سیدامیر موسوی، سید صدرالدین قبانچی، عطاءالله مهاجرانی، اسد الله اطهری، مهدی تقوی، احسان موسوی خلخالی، نسيم الخورى، احمد الیاسری و همه کسانی که ما را در این مسیر یاری رساندند.    

شناسنامه دیپلماسی ایرانی
 
سید محمد صادق خرازی : مدیر و رئیس شورای سیاست گذاری
سهام الدین بورقانی : سردبیر 
محسن رحمت : مدیر امور فنی و پشتیبانی 
علی موسوی خلخالی: دستیار سردبیر و دبیر تحریریه بخش فارسی، بخش خاورمیانه  
آرزو دیلمقانی : بخش اروپا
مینا علی اسلام : سیاست خارجی ایران
جواد ماه زاده: فرهنگ و دیپلماسی ایران
محمدرضا عسگری:
بخش فنی و امور اجرایی

( ۱ )

نظر شما :