يک روز خونين براى شيعيان در سالروز وفات پيامبر اکرم (ص)

۰۷ اسفند ۱۳۸۷ | ۲۳:۴۳ کد : ۴۰۳۳ اخبار اصلی
حضور شيعيان عربستان براى گرامى‌داشت سالروز در گذشت رسول اکرم‌(ص) و شهادت امام حسن مجتبى (ع) در شهر مدينه با حمله پليس به آنان تبديل به يک روز خونين شد تا روزى تازه در تقويم تاريخ برخورد خشن دولت عربستان با شيعيان رقم بخورد.
يک روز خونين براى شيعيان در سالروز وفات پيامبر اکرم (ص)

حضور شيعيان عربستان براى گرامى داشت سالروز در گذشت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبى (ع) در شهر مدينه با حمله پليس به آنان تبديل به يک روز خونين شد تا روزى تازه در تقويم تاريخ برخورد خشن دولت عربستان با شيعيان رقم بخورد.

به گزارش شبکه خبرى المنار، در پى حملات عصر دوشنبه نيروهاى امنيتى عربستان سعودى به زوار حرم نبوى و بقيع، زکى عبدالله الحسانى جوان 19 ساله به علت اصابت گلوله به ناحيه سينه، به‌شدت مجروح شد که پس از انتقال به بيمارستان ملک فهد شهر جان سپرد.  

شيعيان عربستان با صدور اطلاعيه‌اى اعلام کردند، پيکر اين جوان هنوز به خانواده ­اش تحويل داده نشده است.

اين در حالى است که شبکه بى بى سى عربى نيز از کشته شدن سه تن از زائران شيعه در منطقه القطيف در پى حمله نيروهاى عربستانى به زائران حرم نبوى و مزار امام حسن مجتبى (ع) در قبرستان بقيع خبر داد.

حال ده‌ها تن از مجروحان اين حملات نيز وخيم گزارش مى‌شود که در ميان آنان نام علامه شيخ جواد الحضرى از علماى شيعه به چشم مى‌خورد.  

نيروهاى دولتى عربستان سعودى و پليس امنيتى اين کشور همچنين برخى از زوار را با چماق و آلات قتاله تيز و برنده مجروح کردند و به يکى از زائران جوان نيز حمله ­ور شدند که به جراحت شديد در دو چشم وى انجاميد.

تعدادى از مأموران پليس نيز در شهر قصيم، به اتوبوس‌هاى حامل شيعيان که از شهر مدينه باز مى‌گشتند حمله کردند که به جراحت تعدادى از آنها انجاميد.  

نيروهاى سعودى همچنين راهپيمايى مسالمت‌آميز صدها نفرى شيعيان منطقه العواميه در شرق اين کشور را که براى ابراز همدردى با زائران مدينه برگزار شده بود، سرکوب کردند.

از سوى ديگر خبرگزارى فارس گزارش داد، با اعلام خبر ازسرگيرى حملات به شيعيان در مدينه در شامگاه روز سه‌شنبه 23 فوريه نيروهاى ضد شورش عربستانى، حرم نبوى و قبرستان بقيع را به محاصره در آورده و به ضرب و شتم زائران پرداختند. شاهدان عينى نيز از افزايش تعداد نيروهاى عملياتى از روز سه شنبه 23 فوريه تا کنون خبر مى‌دهند. وزارت کشور عربستان نيز از مأموران انتظامى و امنيتى اين کشور خواسته است، تمام زائران شيعه که اهل مدينه نيستند را در اسرع وقت به شهرهاى ديگر منتقل کنند. هتل‌هاى مدينه نيز موظف شدند تمام زائران شيعه را حتى اگر مهلت اقامت آنان به پايان نرسيده باشد، وادار به ترک مدينه کنند. در پى اين اقدام، شيخ محمد على العمرى رهبر شيعيان مدينه، از نيروهاى امنيتى اين شهر خواست، بلافاصله شيعيان تبعيد شده را به اين شهر بازگرداند تا آرامش به مدينه برگردد.  

حملات خونين پليس عربستان به زائران شيعه پس از آن آغاز شد که مأموران عربستانى در شب رحلت پيامبر اسلام(ص) بدون دليل خاصى با استفاده از بلندگو از زائران حرم نبوى خواستند که اين مکان مقدس را ترک کنند و براى اين کار به فحاشى به بانوان زائر و ضرب و شتم آنان متوسل شدند که زائران نيز با سر دادن شعارهاى "الله اکبر " و "هيهات منا الذله " به اين حملات پاسخ دادند. بنا به گزارش‌ها عمده مجروحان اين حوادث را جوانان 15 تا 23 سال تشکيل مى‌دهد.

به گفته برخى منابع خبرى، رسانه‌هاى عربستانى موظف شده‌اند از انتشار اخبار مربوط به اين حملات خوددارى کنند. 


نظر شما :